hoe gat in kuip dicht maken?

richard3

Die hard MF'er
9 okt 2006
558
3
nijmegen
beste dames/ heren,

ben met een klein projectje begonnen op mijn motor. het ding wat moderner er uit laten zien. want een zx9 uit 94 is toch al een best oude fiets.
nu heb ik een 2e hands topkuip gekocht ( dit omdat de mijne bij de ophangingspunten gescheurd is.
van die nieuwe kuip zou ik graag de knipperlicht gaten dicht maken,dit omdat er toch spiegels met knipperlichten op gemonteerd worden.
IMAG0059.jpg

hoe kan ik dit nu het beste dicht maken?
ik heb al het een en het ander gelezen. maar dat gaat meestal over het repareren van schade en dit is echt opvullen.

wie o wie ?
 
MEK schijnt een nogal ongezond goedje te zijn.....

De dampen die van verhit kunststof afkomen zijn ook niet bevorderlijk voor de levensduur van degene die aan het lassen is. (o.a. weekmakers die vrij komen) dus werken in een goed geventileerde ruimte is belangrijk. En lassen met een temperatuur geregelde luchtblazer heeft als voordeel, dat de kunststof nooit te heet wordt.
 
Ik had een plaatje aan de binnekant kuip geplaatst op de montage punten van de OEM knippers, toen vanaf buitenaf gevuld me 'vuller' (heel lang laten uitharden ivm dikte) toen plamuren schuren plamuren schuren... Spuiten en klaar !

full


Ziet er nix van (mede door de slechte foto)
 
Paar tientjes voor een luchtblazer, tientje voor lastuutje, tientje voor draad, dat is nog altijd minder, dan met glasvezel zooi de boel afdichten en spuiten en dan alles opnieuw kunnen doen. De meeste soldeerbouten worden te heet voor het lassen van abs.
Meeste luchtblazers van een paar tientjes kan je de temperatuur niet nauwkeurig instellen.
Elke thermoplast kunststof heeft z'n eigen smeltpunt.
Verkeerde temperatuur is dus verbranden of niet goed smelten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan