Hoe gepolijste velgen mooi houden?

Ben dus al bezig geweest met het schuren en bijna polijsten van de velgen ( Polieren van moto zware werkje zeg! Pffffff )maar als dat éénmaal gedaan is hoe kan je ze dan bijhouden zonder ze te voorzien van een "blanke lak" of iets dergelijk?
Ook niet alléén op de velgen mooi te houden van het vuil , het moet ook de velg kunnen beschermen tegen de regen.
Weet ook wel dat "dat" produkt niet blijvend is maar zou toch veel kunnen helpen voor het onderhoud van de velg zodatje niet telkens moet schuren om ze plekvrij te houden.
Dacht dat sileconenspray ook wel goed help maar omdat het kleeft zal er ook wel snel vuil op zitten.
 
WD-40 op een doek spuiten en eroverheen halen. Zijn ze gelijk schoon en beschermd.

Doe ik bij mijn velgen ook werkt perfect. Je moet het alleen wel na elke rit doen anders krijg je alsnog pitjes in de velg.
 
WD-40 op een doek spuiten en eroverheen halen. Zijn ze gelijk schoon en beschermd.

Doe ik bij mijn velgen ook werkt perfect. Je moet het alleen wel na elke rit doen anders krijg je alsnog pitjes in de velg.


Ik gebruik altijd belgom alu poets.
Als je het inpoets word het alu helemaal zwart. FF met een schone doek er weer over heen en het glimt weer als nieuw
 
Probeer in de laatste fase van het polijsten ook eens een tube autosol. Heb ik ook een keer gebruikt bij mijn vorige motor, dit werkte perfect. Ook als je velgen weer wat doffer worden kun je ze weer mooi oppoetsen.
Kijk maar eens op www.autosol.nl

Ik heb het gekocht op een beurs, en daar stond zo'n kerel met roestige en lelijk uitgeslagen onderdelen. Hij poetse 1 keer en het glom als een dr... in de maneschijn.
Heb toen maar een tubbe gekocht en gepropeerd en ....het werkte dus wel.

Het is maar een tip! (zie foto)

Succses!
brdxx

Bijlage: kawa.JPG
 
full

Ziet er niet slecht uit zou ik zeggen!
Trouwens...mooie gepolijste brug :9~
 
Probeer in de laatste fase van het polijsten ook eens een tube autosol. Heb ik ook een keer gebruikt bij mijn vorige motor, dit werkte perfect. Ook als je velgen weer wat doffer worden kun je ze weer mooi oppoetsen.
Kijk maar eens op www.autosol.nl

Ik heb het gekocht op een beurs, en daar stond zo'n kerel met roestige en lelijk uitgeslagen onderdelen. Hij poetse 1 keer en het glom als een dr... in de maneschijn.
Heb toen maar een tubbe gekocht en gepropeerd en ....het werkte dus wel.

Het is maar een tip! (zie foto)


Zeker een aanrader, ik heb dat spul ook bij die vent gekocht. En ben er nog tevreden over.
Succses!
brdxx
 
Terug
Bovenaan Onderaan