Hoe Gipro X Gear Indicator monteren op een Yamaha FZ6 S2?

P.I.M.B.

MF veteraan
26 apr 2007
1.412
1
Beste mensen,

Het gaat om een Yamaha FZ6 S2 uit 2009 (geen ABS).

Ik ben zover dat ik de speedsensor heb losgekoppeld en de stekkers van de gear indicator erop aangesloten heb. Dat is het simpele gedeelte.

Van de Gipro moet er nog een zwart/groene en een rode draad worden aangesloten (voor velen vast ook een simpel gedeelte :+ ).

Stukje uit de handleiding:
4. Find the 2-pole natural (or black) color plug of the Crankshaft position sensor
(Pickup coil). It has two wires coming from the crankcase: one is Gray, the other is
usually Black/Blue - check the colors at both sides of the plug (if in doubt, do a
temporary connection e.g. by using a thin needle to backprobe the connector pin).

The 2-pole connector is usually under the fuel tank.

Note for XVS1100 models only: find and use the Orange (ignition coil wire).

5. Peel off the black sleeve (tape) near the 2-pole plug, leaving about 3 cm (1.2”) of
the Gray wire exposed.

6. Connect the GIpro Black/Green wire to the Gray wire, using the Red wire tap
connector supplied.

Usage: Place the unstripped run wire (Gray) inside the run channel. Close
the side cover until latched. Cut off the excess length, then insert the
unstripped tap wire (Black/Green) completely and check its position.
Insert the blade (u-contact) and press down by finger pressure. Then, fully depress
the u-contact with pliers. Close the hinged top cover until latched.

7. Connect the GIpro Red wire to a switched +12V wire, e.g. to the rear brake light
switch, located under the fuel tank (2-pole brown or black connector, Brown
wire). Use the other Red wire tap connector supplied.

Bron: http://www.healtech-electronics.com/docs/GPX_Y01_InstallGuide_en.pdf

Vraag:
1) Heeft iemand een foto of preciezere uitleg van de stekker die bedoeld wordt bij punt 4?
2) Heeft iemand een foto van de draad die bedoeld wordt bij punt 7. Er zijn natuurlijk meerdere geschakelde plus draden, maar wat is de meest nette oplossing bij deze motor en waar zit die draad?

Uw verhelderende reacties zijn meer dan welkom. :Y
 
Laatst bewerkt:
Kleine vertaling waarmee je, als je dit volgt, toch niet veel mis kan doen.
Heb zelf ook een gipro geplaatst, bij een ander merk en type weliswaar, maar was best tevreden over de handleidingen die er bij zitten.

4. Zoek de 2-polige natuurlijke (of zwarte) kleur stekker van de krukas positiesensor
(Pickup spoel). Hij heeft twee draden, de ene is grijs, de andere is
meestal Zwart / Blauw - de kleuren zijn te controleren aan beide zijden van de stekker.

De 2-polige connector zit meestal onder de brandstoftank.

Alleen Noot voor XVS1100 modellen: gebruik maken van de Orange (bobine draad).

5. Haal de zwarte huls (tape) in de buurt van de 2-polige stekker, waardoor ongeveer 3 cm van de grijze draad blootgesteld wordt

6. Sluit de GIpro zwart / groene kabel aan de grijze draad, met behulp van de Rode connector geleverd.

Gebruik ervan(bijgeleverde connector) : Plaats de gestripte draad (Gray) in het aanloop kanaal. Sluit
het zijpaneel tot vergrendeld is. Snijd de overtollige lengte af van de gestripte gipro draad en plaats deze getripte draad mee in de connector (zwart / groen). Steek het mes (U-contact) en druk met de vinger en Sluit de scharnierende bovenklep tot deze vergrendeld is.

7. Sluit de GIpro Rode draad naar een geschakelde +12 V draad, maakt niet uit welke, als hij maar 12V geschakeld is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan