Hoe glimrandjes afrijden ?

Gaaf filmpje op je site Paul!! :}

Aanrader voor iedereen om ff te kijken.
(ik ga eind mei naar de eifel en ga nu toch maar ff bij de Nordschleife kijken :9~ )
 
Op vrijdag 10 mei 2002 20:16 schreef Rambi het volgende:
Helemaal eens met HELLdesker!!

Ga eens op het circuit rijden! Je leert er zo ontzettend veel. Ik rijd 1 tot 2 keer per jaar op Assen en vind het niet alleen geweldig, maar ik leer elke keer weer iets nieuws.
Laatste keer heb ik toevallig een beetje met andere bandenspanningen gereden: Op de openbare weg rijd ik met een relatieve lage bandenspanning (2.2 en 2.5). Ik doe dit omdat de banden dan warmer worder en meer grip geven.
Echter op het circuit was dit te zacht en werden de banden te heet waardoor mijn fiets achter ging glijden. Dus : meer lucht er in (2.4 en 2.8)en probleem opgelost!

Hetzelfde geldt voor het afstellen van je vering: kun je ook lekker op circuit uitproberen.

Al met al is een circuitdag altijd een leuke leerzame dag met een mega hoog adrenaline-gehalte.
Echt de moeite waard dus!

http://www.crtholland.nl/crt/crt.html (Circuit-Rijvaardigheids-Training)

Niet voor het een of ander hoor maar jouw redenering /praktijkervaring? klopt niet hoor!
Meer spanning is met warme banden een NOG hogere druk en dan brand je je rubber er echt helemaal vanaf!!!!!!!
Op circuit bandenspanning omlaag!!!!!
Net zolang eigenlijk dat je band mooi tekent en niet erafsmelt! Dit ziet misschien wel ruig/sportief uit maar is zonde van je rubber EN gaat ten koste van je maximale grip.
Zonder stabiliteits verlies kun/mag je op circuit zakken tot ong. 1.9 achter en 2.0/2.1 voor!!!!
Maar ik weet het eigenlijk niet, heb nog niet zoveel ervaring :P
;)
 
Nu we het toch over glimrandjes enzo hebben:

Bridgestone BT-020

Voor: 2,2bar glimrand ca 2cm

Achter: 2,3bar glimrand ca 1,5cm

Nou is mijn vraag: hoe weet ik of de band te zacht is. Als een band vierkant is, zie je dat dan echt??? Wanneer noem je een band vierkant???
oooooooh, dan doe ik het nog helemaal niet zo slecht met mn Vmax
ik heb hetlzelfde achter en voor nog minder }) }) })
 
Moeilijk verhaal altijd met die glimrandjes. Aan de hellingshoek zal het niet liggen. Ik heb zelf mijn voorband helemaal rond en mijn achterband nog iets over :? - is normaal andersom lijkt me. Ligt gewoon aan je bandenmaat en de soort band.
 
Op circuit bandenspanning omlaag!!!!!

Tja Mar1tin, toch bleek er meer lucht in mijn banden te moeten. De marshal die in onze groep reed onderstreepte dat verhaal. Vooral omdat het die dag een erg warme dag was.
Toen er meer lucht in zat gleed de motor inderdaad minder. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan