Hoe goed doen BT020's het op het circuit?

Peertje

Die hard MF'er
4 sep 2002
365
0
Hoeven
Hallo, vraagje:

Reed 2 jaar lang Bandit 600 (met Hypepro veren voor en Busa shock achter) en kon dat ding aardig op de grens rijden zeg maar. Had er altijd RoadAttacks onder, super fijne banden, ook op het circuit. Gaven geen krimp. Alleen nogal geruld na wat rondjes circuit. Heb van alles gehad: 014's, Pilot Road's, Z6's, maar de RoadAttacks bevielen toch het best.

Echter, nu heb ik sinds 3 weken een Cat gekocht, deze staat op 020's. Nu ga ik volgende week weer naar de Nordschleife om te gummen, maar, hoe houden deze zich in verhouding met RoadAttacks? Moet ik wat beschaafder rijden of kan je daar ook aardig mee gummen? Geen zin om er te laat achter gekomen dat ze toch niet zoveel kunnen hebben...
 
Vooral veel powersliden denk ik want ik doe niet anders meer met de 020 sinds ik een turbo erop heb :+
 
Met zware regen gleden beide wielen graag wat weg. Profiel kreeg het water niet voldoende weg. Het was dan ook wel echt pokkeweer :( Helaas geen droge circuitdag ervaring.
 
020 moet je eerst goed warm rijden, eigenlijk elke band wel en dan gaan.
014 geeft beter gevoel ;)
 
014 gehad, en vond ik bagger onder de 10 graden (en in de regen). Voorband is een keertje weggeleden er mee. En er lag geen troep...

Hierna komen er sowieso weer Attacks onder, wss de SportAttack. Maar ik moet het nog even met de 020's doen, die zijn net nieuw namelijk. Zonde om weg te gooien ;)
 
Laatst bewerkt:
ben met een bandit 600 (020 voor en achter, WP veren voor, achter ori.) de ring op geweest. je moet gewoon zorgen dat ze lekker warm zijn, daarna kan je heel goed rond. reed de rullen op de achterband (ken je nagaan, met die harde 020), en voorbandje was blauw. :)

ja kan dus aardig hard, maar qua feedback kan je beter een 014 nemen denk ik.
 
020 wil ook wel te warm worden en dan komt de achterkant voorbij, vraag maar aan Asteroid9 ...

Dus kan wel, maar met mate, het is nou eenmaal geen circuitband en rij met de goede bandenspanning
 
ben met een bandit 600 (020 voor en achter, WP veren voor, achter ori.) de ring op geweest. je moet gewoon zorgen dat ze lekker warm zijn, daarna kan je heel goed rond. reed de rullen op de achterband (ken je nagaan, met die harde 020), en voorbandje was blauw. :)

ja kan dus aardig hard, maar qua feedback kan je beter een 014 nemen denk ik.
Zoals ik zei, komen er geen 014's als deze op zijn, maar SportAttacks ;) Moet het nu eenmaal even nog met de 020's doen.. zaten onder de motor toen ik hem kocht en zijn nog aardig nieuw. Vandaar mijn vraag..

Ik rijd met 2.5 bar voor en 2.9 achter.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ermee op zolder gereden, je hoeft je nergens zorgen over te maken, prima band! ook voor op t circuit. geen rare dingen
 
Ga er vrijdag ook mee op Zolder rijden...voor de rest heb ik er goede ervaringen mee, goede grip en maar 1 keer een mini powerslide O-) Maar in ieder geval goed warm rijden ja...
 
Laatst bewerkt:
020 wil ook wel te warm worden en dan komt de achterkant voorbij, vraag maar aan Asteroid9 ...

Dus kan wel, maar met mate, het is nou eenmaal geen circuitband en rij met de goede bandenspanning

Auw... B|

Voor semi-sportief straatgebruik een prima band, maar op het circuit vind ik hem waardeloos.
Ik ben er op Folembray in een vrij langzame bocht afgegaan omdat de achterband het volkomen opgaf.
Wat vlotter de bocht uitaccelereren, niks abrupts, en toch in een klap de hele achterkant weg, mij vinden ze niet meer op het circuit met een 020!
 
Hallo, vraagje:

Reed 2 jaar lang Bandit 600 (met Hypepro veren voor en Busa shock achter) en kon dat ding aardig op de grens rijden zeg maar. Had er altijd RoadAttacks onder, super fijne banden, ook op het circuit. Gaven geen krimp. Alleen nogal geruld na wat rondjes circuit. Heb van alles gehad: 014's, Pilot Road's, Z6's, maar de RoadAttacks bevielen toch het best.

Echter, nu heb ik sinds 3 weken een Cat gekocht, deze staat op 020's. Nu ga ik volgende week weer naar de Nordschleife om te gummen, maar, hoe houden deze zich in verhouding met RoadAttacks? Moet ik wat beschaafder rijden of kan je daar ook aardig mee gummen? Geen zin om er te laat achter gekomen dat ze toch niet zoveel kunnen hebben...

Ik rij ook met Road Attacks op mijn soes, en ze bevallen mij ook super.
Ik heb er mee op zandvoort gereden, en ze geven inderdaad geen krimp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan