hoe groot moet mijn rugzakje zijn?

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Ik zoek een rugtas (uiteraard waterdicht) waar mijn textiel jas en broek inpassen en ook mijn systeemhelm.

Ik heb nu een roltas van 90 liter die is ruim voldoende (te groot) maar heb op mijn andere motor GPX 600R geen bagagehaken (zijn er door de vorige eigenaar afgehaald).eIk kan dus de roltas niet gebruiken.
Ik wil gebruik gaan maken van een rugtas. Ik sta langs de weg en kan hem dus met een kettingslot aan een hek of paal vastmaken. Is niet 100% diefstalvrij maar geeft iets bescherming.
Ik denk zelf iets van 50 liter, want een helm neemt ong. 20 liter in.
 
Kan je de roltas niet gewoon aan het frame bevestigen dmv spanbanden?

Zoals dit:
full
 
Laatst bewerkt:
full

Dan zou het rond de passagiershandgreepbeugel (pffff) moeten. De greep staat niet op deze foto maar zit er inmiddels wel op.
Maar ik werk langs de weg en moet iets hebben om een slot oid aan vast te maken want als de tas los ligt is het weg.
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet gewoon nieuwe bagagehaken op je motor kunnen monteren? Een rugzak waar alle dingen in moeten passen die jij opnoemt, dan moet je wel een hele grote rugzak hebben
 
Zou je niet gewoon nieuwe bagagehaken op je motor kunnen monteren? Een rugzak waar alle dingen in moeten passen die jij opnoemt, dan moet je wel een hele grote rugzak hebben

Lidl heeft momenteel hiker rugtassen met regenhoes van 50 ltr. Weet alleen niet hoe de kwaliteit is en of 50 ltr voldoende is. Vandaar ook mijn vraag.
Ik had op mijn vorige motor zadeltassen en die waren 21 liter. Daar kon ik net mijn helm indoen.
Gezien mijn huidige uitlaten is een zadeltas geen optie want die smelt.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je zeker even moet gaan passen. heb hier net even een helm in een 45L proberen te krijgen en dat gaat echt niet passen omdat of de diepte of de breedte niet groot genoeg is om de helm naar binnen te krijgen. dan ook nog een motorpak er bij kom ik kwa volumen ook te kort. met netjes opvouwen past het motorpak alleen wel maar het houd niet over.
 
north face maakt een duffel bag series genaamd: base camp. Deze zijn erg stevig, hebben compressie straps en worden geleverd in formaten van 33l t/m 95l. Wel jammer dat er enkel schouderstraps op zitten.

ze zijn ook waterdicht.

Ik heb de medium versie. Gebruik em niet voor motorspullen maar een helm, broek en jas zou er gemakkelijk in kunnen als je netjes vouwt. Ik gebruik de bag voor korte reisjes en als ik iets moet sjouwen op de motor, zoals een uitlaat etc. Erg stevige tas en heeft ook een dikke onderkant dus geen problemen als je de tas regelmatig op de vloer smijt.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn eigenlijk twee overwegingen:
Je kunt een te grote tas kopen, want een grote tas niet helemaal vol stoppen is makkelijker dan alles in een te kleine tas proberen te proppen.
Maar dan heb je weer het probleem dat je je tas toch wel vol doet, en automatisch meer spullen mee gaat nemen als je ruimte over hebt. Daarom wil je eigenlijk een kleinere tas.

De beste optie is dus eigenlijk een tas kopen waar precies al je spullen in passen. Ik zou zeggen pak de boel bij elkaar en ga eens naar een kampeerwinkel om te passen!
 
Misschien een sporttas die je tijdens het rijden in een kleinere rugtas propt? Dan kan je bij aankomst rugtas+motorpak+helm in die sporttas douwen en die vervolgens aan een ketting leggen (dat was het idee toch?).
 
Kun je je zadel niet even los halen en dan 2 banden eronder leggen, dan het zadel weer vastklikken en dan de roltas met haken aan die 2 banden vast zetten. Even heel makkelijk omschreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan