Hoe grootlicht op 25 %

Roco

MF veteraan
29 jun 2004
1.075
0
Heb diverse artikelen gelezen waarin gezegd werd dat het beter is om met grootlicht te rijden ivm de zichtbaarheid van de motorrijder.
Maar het grootlicht moet dan wel op 25 % gebracht worden.
Wie heeft een schema of weet wat te doen om dit effect (met een extra schakelaar ?) te bereiken?

Roco
:]
 
Interessant Wuf

Hoe heb je dat dan aangesloten ?

Ik neem aan alleen de voor knippers.

aparte schaeling ?
Met weerstand oid |?

Roco
:]
Je moet er gewoon duplolampjes in zetten 5/21watt
De 21watt sluit je aan i.p.v. je r.a.w. en de 5 wat sluit je aan bij je voorlicht.
 
Hmmm duolampjes.....
da's simpel en doeltreffend.
moet ik alleen ff een goed passende fitting zien te vinden.
maar ik snap al hoe het moet.
alleen.........
mag je in nederland wel oranje licht continue voeren vooraan/voorop een motorvoertuig...?????
ook weer iets om uit te zoeken.

gr Roco
:]
 
Ik heb van een Duitser een setje gekocht, wat hij zelf heeft ontworpen, en waarbij naast het dimlicht, het grootlicht voor 40% gaat branden, zodat beide lampen even fel tegelijkertijd schijnen. Bij inschakelen van grootlicht wordt de electronica gewoon overruled.
Veel mooier, veel beter zichtbaar ook.
Kost 40 euro + 8 euro verzendkosten, inclusief uitgebreide handleiding.
De electronica en aansluitbussen zijn van oorsprong voor de 1000 als de 750 gemaakt, maar op alle motoren toepasbaar (de draadaansluitng zou je dan even voor je eigen bike moeten uitpluizen)

Ik heb met hem afgesproken, dat hij mij er een aantal tegelijk (op bestelling uiteraard, ik ben geen handelsmaatschappij met voorraad) kan sturen, dat scheelt iedereen dus aanzienlijk in de portokosten! Uiteraard zullen de kosten voor het versturen van de hele lading naar mij verwerkt worden in de uiteindelijke prijs.

Ik ga er zelf niets aan verdienen. Tis meer de geste naar jullie toe.
Op deze site kunnen jullie meer lezen (als je Duits kunt en kent natuurlijk...)
http://www.tiefpreiscomputer.ch/z1000licht.htm
Zelf bij hem bestellen kan natuurlijk, maar is wel duurder...

full
 
Hmmmm

Lijkt goed maar kost een paar cent
moet ik nog even over nadenken.
Touwens. bij mij werkte de link niet.
Ik moest het achterste deel (met htm) even weglaten en dan kom je wel bij die site.
Heb nog één hengel uitstaan bij een electronicus.
Als die wat heeft zal ik dit vermelden.
Moet ook even mijn dynamo checken of die alle licht wel aankan.
maar........
zeer bedankt voor de tip !


Roco
:]
 
Ben ff aan het shoppen geweest bij SAFE MOTORS.
Daar hebben ze een SHL (Safety Head Lights) module kant en laar liggen.
Sprak Marrioblade ook al over.
Heel simpel aan te sluiten, geen extra schakelaars en makkelijk te overrulen.
Heel klein blokje van 1 bij 2 bij 3 cm (past in de koplamp) en slechts drie aansluitdraden ( plus en min van stadslicht en de plus van het grootlicht) en 3 jaar garantie.
kosten 40 euri

kost wat maar dan heb je ook watt.

werkt heel mooi, ik ben tevreden.

Roco
:]
 
Hmmm duolampjes.....
da's simpel en doeltreffend.
moet ik alleen ff een goed passende fitting zien te vinden.
maar ik snap al hoe het moet.
alleen.........
mag je in nederland wel oranje licht continue voeren vooraan/voorop een motorvoertuig...?????
ook weer iets om uit te zoeken.

gr Roco
:]


nope ik ben er 3 weken geleden voor aangehouden, maar geen bekeuring voor gekregen. ik heb wel gemerkt dat koekblikrijders wat meer rekening houden met je. dat heb ik ook tegen die kerel verteld, en hij was het er wel mee eens.
maar hij vertelde expliciet dat het verboden was. hij was zelf ook op de motor btw
 
Terug
Bovenaan Onderaan