Hoe haal je een andere motorrijder in?

barbara

Die hard MF'er
18 nov 2002
362
0
breda noord-brabant
Zaterdag zat ik achter een motorrijder die zo'n beetje precies tussen de twee rijbanen(buiten bebouwde kom) in reed. Extreem ver naar links dus. Ga je er dan toch met een gigantische bocht links omheen, of duik je er rechts langs?
Ik twijfelde nl. over de reden van zijn "linksrijden". MOCHT ik er nou rechts langs en zat ie daarom daar? Of zou ie het wel de juiste plek op de weg gevonden hebben?
 
Zoals je een auto inhaalt, of elke andere willekeurige weggebruiker...
:)
Maar inderdaad, ik zou ook raar kijken bij zoiets...
 
Maakt niet uit. Als je hem/haar maar inhaalt.
 
Met rechts inhalen zou je bij mij geen vrienden maken, ik zou me dood schrikken.

Dus gewoon lekker ruim links er omheen :)
 
Gewoon links ervoorbij idd.
Recht zou hij je niet verwachten.

Wat ik dan altijd doe, is dan proberen zijn het zicht van zijn linkerspiegel te komen en laten weten dat je daar zit. Meestal heeft ie het wel door door het geluid O-)
Als ie dan ervoorbij gaat, doe dit dan rustig, want ook hij kan wel eens in gaan halen, dus zorg dat hij ziet dat je ervoorbij gaat.

Zo ben ik ook een keer een Arie tegen gekomen die mij nog effe in ging halen, terwijl ik aan het inhalen was. Daar scoor je geen punten mee zeg maar... B|
 
En zo snel mogelijk, is de schrik minder :9
:^

Iemand die zonder reden op de middenlijn rijdt is aan het dromen en dus niet toerekeningsvatbaar (wei wel in het verkeer? :P )... zo snel mogelijk er langs en uit de buurt komen is het devies :)

En als links niet mogelijk is dan zou rechts moeten kunnen, maar dan ook zo snel mogelijk.
 
Inhalen? Iets later remmen voor de volgende bocht, binnenlijn nemen en motor na de apex naar buiten laten lopen.....vervolgens wel heen en weer gaan over het rechte eind anders kruipt die zuigert in je slipstream....



[me]Tr@x die nog wel eens zaken door elkaar haalt....[/me]
 
ik wacht meestal tot hij me heeft gezien in de spiegel ,dan ga ik er langs.(links of rechts)
 
andersom is ook een leuk punt;

als ik een motorrijder aan zie komen, ga ik rechts rijden zodat die inhalende motor niet naar de linkerbaan hoeft ... maar dat doen ze dan toch nog ...

doe ik het niet goed?
 
andersom is ook een leuk punt;

als ik een motorrijder aan zie komen, ga ik rechts rijden zodat die inhalende motor niet naar de linkerbaan hoeft ... maar dat doen ze dan toch nog ...

doe ik het niet goed?
Het lijkt mij dat je dat wel goed doet en als ik jou in zou willen halen zou ik je ook ruim inhalen,via de linkerrijbaan,zo heb ik het geleerd met lessen en lijkt me ook wel zo veilig!
Je weet n.l nooit helemaal zeker of degene die voor jou rijdt ook voor jou naar rechts gaat......
 
ligt er een beetje aan waar ik op de weg zit ivm UIT DE DODE HOEK rijden van een hok (automobilisten zijn toch al zo goed in spiegelen) of in zicht rijden achter een bus, vrachtwagen of sleurhut.

als je schrikt van iemand die jou RECHTS inhaalt, dan ben je zelf fout, je hebt zelf OOK spiegels! :X

ik kijk meestal hoe snel iemand reed voor die achter me ging zitten. is ie VEEL sneller dan ik, dan heeft ie mij al ingehaald voordat ik iets hoefde te doen, is ie iets sneller laat ik hem zien dat ik hem gezien heb, door knipperlicht, handgebaar en/of positie(verandering) op de weg, zodat ie mij kan inhalen of voorbij schuifelen.
 
andersom is ook een leuk punt;

als ik een motorrijder aan zie komen, ga ik rechts rijden zodat die inhalende motor niet naar de linkerbaan hoeft ... maar dat doen ze dan toch nog ...

doe ik het niet goed?
Je doets niets mis, maar het is denk ik ook gewoonte om veel afstand te nemen bij het inhalen, om sowieso naar de andere baan te gaan. En bovendien, misschien heb jij me wel niet goed gezien, en kom je zo weer naar links..

Enne, heb het wel eens gehad dat ik op een 1-baans weg tussen de motors zat die samen reden, ging ik ook naar rechts, en gebaarde met mijn hand dat ze er langs konden.. Daarvoor kwamen ze ook echt niet zomaar voorbij :)

Met zonnebril op kunnen ze natuurlijk niet in mijn spiegel zien of ik HEN heb gezien..
 
meestal moet ik toch echt wel m'n hoofd bewegen om in m'n spiegels te kijken, ik had gedacht dat dat wel gezien zou worden, ik let er nl wel op bij andere ... meestal kun je het bij autobestuurders ook zien.
 
Zaterdag zat ik achter een motorrijder die zo'n beetje precies tussen de twee rijbanen(buiten bebouwde kom) in reed. Extreem ver naar links dus. Ga je er dan toch met een gigantische bocht links omheen, of duik je er rechts langs?
Ik twijfelde nl. over de reden van zijn "linksrijden". MOCHT ik er nou rechts langs en zat ie daarom daar? Of zou ie het wel de juiste plek op de weg gevonden hebben?

Hoe je hem inhaalt:

Je duikt zo veel mogelijk weg achter je kuipruitje, dan ga je recht achter hem rijden en probeer je al slipstreamend dichterbij te komen. Als je vlak bij bent schiet je er langs, links of rechts, dat ligt aan de eerstvolgende bocht. Heeft die meer PK's en kan je hem niet pakken op topsnelheid, zal je een mooie uitrem-actie moeten plannen bij de eerste bocht, en binnendoor steken. Als die echt geen bocht kan rijden kan je hem natuurlijk altijd buitenom voorbij rijden, dat zal ze leren :+
 
Hoe je hem inhaalt:

Je duikt zo veel mogelijk weg achter je kuipruitje, dan ga je recht achter hem rijden en probeer je al slipstreamend dichterbij te komen. Als je vlak bij bent schiet je er langs, links of rechts, dat ligt aan de eerstvolgende bocht. Heeft die meer PK's en kan je hem niet pakken op topsnelheid, zal je een mooie uitrem-actie moeten plannen bij de eerste bocht, en binnendoor steken. Als die echt geen bocht kan rijden kan je hem natuurlijk altijd buitenom voorbij rijden, dat zal ze leren :+
ik moet inene denken aan biaggi/capirossi en corsi/stoner van gisteren...
 
Je doets niets mis, maar het is denk ik ook gewoonte om veel afstand te nemen bij het inhalen, om sowieso naar de andere baan te gaan. En bovendien, misschien heb jij me wel niet goed gezien, en kom je zo weer naar links..

Enne, heb het wel eens gehad dat ik op een 1-baans weg tussen de motors zat die samen reden, ging ik ook naar rechts, en gebaarde met mijn hand dat ze er langs konden.. Daarvoor kwamen ze ook echt niet zomaar voorbij :)

Met zonnebril op kunnen ze natuurlijk niet in mijn spiegel zien of ik HEN heb gezien..

[geintje]ik merk dat je uit veel ervaring spreekt[/geintje]
 
ALs ik in de file rijdt en er rijdt een motor voor me die totaal niet opzij wil gaan terwijl hij mij dan ophoudt??

Rij ik voorbij en schakel de dodemansknop op zijn motor op uit!

Harstikke leuk en je hebt weers wat te vertellen op verjaardagen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan