Hoe handigst meenemen tent+slaapzak

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
De hete adem van op vakantie gaan voel ik zolangzamerhand in m'n nek (zaterdag naar scandiavie) maar ikzit nog met 1 behoorlijk dilemma.. nl hoe neem ik mijn tent + slaapzak mee..

Het originele idee was om de slaapzak om de tent heen te rollen, en daarom heen weer het luchtmatras te rollen tot 1 redelijke rol van spul.

Echter met al die regen lijkt het praktischer om de tent los van de slaapzak en luchtmatras te verpakken voor makkelijkere access (wordt iig het matras en de slaapzak niet nat met het opzetten van de tent in regen)

Iemand heldere ideeen voor dit dilemma? - Een tent opzetten in de regen is niet bijster snugger dus op zich is het tentje eruit halen en de rest gauw weer in de waterdichte verpakking een argument. Maar afzonderlijk verpakken klinkt ook wel handig.. maar vervoert een stuk lastiger, de rol is dan natuurlijkeen stuk hoger
 
Ik heb afgelopen zomer mijn slaapzak in een vuilniszak gedaan en vervolgens in zijn stoffenhoes. Zo ging de boel niet wapperen en bleef het keurig droog :)
 
Afgelopen zomer tent matje en slaapzak in vuilniszakgedaan en die in sporttas, achteropbinden en klaar is kees
 
:^ Heb ik ook, werkt super!
:^ Also, heb dan de cheapo variant van Louis (50 liter). Past me tentje, slaapzak, matje en fleecejack met gemak in :Y Wat vochigheid van de inhoud betreft heb ik geen probleem ondervonden, tent, matje en slaapzak hebben nog een eigen "waterdicht" hoesje eromheen dus die hebben geen last van elkaar

:W
 
bagage rol van louis. daar tent en slaapzak en matjes in en met banden op de duoplaats of rek vast maken
rol kost 5 euro nog iets
veel plezier
 
hehe wellicht dat een foto helpt :) - nu heb ik 2 rollen tent + slaapspul.. is dit handiger (qua vervoeren en opzetten in bijv. de regen) dan het vervoeren van 1 rol waar de tent het diepst in de rol zit en waarna de slaapzak en luchtmatras overheen gerold worden? dit is iig alle meuk die mee moet (het is nogal wat)



 
Terug
Bovenaan Onderaan