Hoe hard rij jij door de file?

Hoe rij jij door files?

  • ik pak de trein

    Stemmen: 2 2,5%
  • gewoon met auto van de baas in de file staan

    Stemmen: 3 3,7%
  • ik ga er niet tussendoor

    Stemmen: 1 1,2%
  • met gepaste snelheid en niet al te groot snelheidsverschil

    Stemmen: 65 80,2%
  • oewah eehjz ik blaas er met minimaal 130 doorheen weet je we

    Stemmen: 10 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    81
Hangt van het file beeld af... kan varieren van 5km harder als de file tot 50kmh :P .


Soms wel even op je snelheids meter kijken.... laatst dacht ik dat er file stond en toen reed ik 130 en het overige verkeer al 100 :X .
 
Heb een keer gehad dat ik in de regen tussen de file doorreed met een gangetje van 30 km/uur (of miss iets harder :] ) toen er opeens een auto besloot van baan te gaan wisselen... B| met als gevolg dat ik hard moest remmen en echt bijna op mijn bek ging op zo'n witte en natte streep tussen de rijbanen... gelukkig kon ik em net overeind houden!

sindsdien rij ik rustig tussen de files door met vaak een hele rits andere motorrijders achter mij! Dus als je me tegenkomt alvast sorry :]
 
sindsdien rij ik rustig tussen de files door met vaak een hele rits andere motorrijders achter mij! Dus als je me tegenkomt alvast sorry :]

Vind dat juist wel handig zo'n treintje motoren door de file, meer herrie meer koplampen dus het valt meer op.

Ik betrapt me er inderdaad ook wel eens op dat ik aan het einde van de file met 80 tussen de auto's door cross, zo van ach eentje inhalen kan nog wel, eigenlijk moet je dat niet doen :N
 
Ik houd het op zo'n 10-20 km verschil op de A9. Is meestal wel een nette file, men laat netjes het midden open. Prettigst is het als men stilstaat, dan heb je geen last van plotseling van baan verwisselende koekblikken. Bij opritten en als het weer begint te rijden of wanneer er verschil in snelheid tussen de 2 banen zit dan is het oppassen geblazen.
Vraag: tot welke snelheid is het een file? Kortom als de hele meute koekblikken vlak achter elkaar 80 rijdt, rijdt je er dan met 90-100 tussendoor? Ik kom ze tegen.....
Merk wel dat het went, je gaat langzaamaan meer risico nemen. Tot een near miss en dan doe je het weer wat kalmer aan.


:N Geen wisselende blikken, maar in plaats daarvan openslaande deuren -O- Persoonlijk rijd ik sneller door een langzaamrijdende file (= tot 100km/u O-) ) dan door een stilstaande file.
 
Als het stil staat met 30-40 ertussen door, gaat meestal wel goed maar de elende begint pas bij de in en uitvoegstroken vooral bij die van de carpool strook op de A1. Als het 50-60 rijdt voeg ik wel weer in en probeer de ruimte op te zoeken indien aanwezig. Laast inderdaad nog tot kalmer rijden gemaant door een KLPD volvo op de vluchtstrook, ik reed 30-40 :] . En inderdaad goed uit je dopen kijken, maar dat spreekt voorzich. Redelijk braaf toch O-)
 
Volgens mij vraag je om problemen als je tussen een file door gaat rijden waarbij auto's harder dan 60 a 70 rijden. Dat doe ik dus ook niet, want blikken verwachten dan lang niet allemaal meer dat je er nog langs komt.. Verder inhouden bij grote gaten tussen twee auto's of plekken waar je kan invoegen. Ik zit altijd te kloten tussen 1 of 2, want rond de 50km/u loopt mijn RSV wel erg laag in toeren in 2, en 1 is net te hoog (maar ja, horen ze je wel goed :P )


plus...bij 60 en hoger gaan de blikker automatisch meer afstand houden (meestal) waardoor gaten ontstaan waardoor ze van baan kunnen wisselen

aardig wat theorie over dat file rijden zeg :}
 
Zodanig dat ik het nog goed kan overzien ... en als er iemand achter mij sneller wil, dan duik ik even een gaatje in. Wou alleen dat diegenen voor me die minder snel gaan ook af en toe eens in de spiegel keken ...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Gingen ze maar eens opzij. -O-
Meestal heb ik ook een rijtje achter me rijden, maar dat komt omdat ik de weg vrij maak. Herriemakers op een 2-cil. geeft veel ruimte in de file . *O* }) en dat vinden andere vaak wel makkelijk.
 
[me]Luus gaat niet door een file .... die hebben ze hier niet *O*
[/me]ik heb wel eens gehoord dat mensen mindersnel tot niet aan de kant gaan voor het blauwe licht :?
merk jij dat ook bij de weg?

In de file's valt dat meestal gelukkig wel mee, dan staat iedereen stil en hebben ze tijd om om zich heen en in de spiegels enzo te kijken, maar tijdens 't gewone verkeer, en dan vooral in de avondspits is 't soms inderdaad echt vechten om er doorheen te komen.

De mentaliteit van de automobilisten is ook veranderd, vooral in de spits zie je nu vaak zo'n "ja de pot op met je herriebusje, ik heb de hele dag gewerkt en wil naar huis, en ga echt niet opzij nu, ik moet ook wachten" mentaliteit B|

En daarnaast heb je natuurlijk ook nog de grote groep met de muziek keihard aan die niet in de spiegels kijkt en als de auto's dan eidenlijk wel opzij gaan weten velen vaak ook niet wat ze moeten doen.

ah een ambulance, paniek paniek! Dan stampen ze bovenop de rem, knallen ze direct de stoep op (waar nog mensen lopen), en gaan voor je uit racen, of vliegen direct de andere weghelft op om plaats te maken, maar knallen daarbij wel frontaal bovenop een andere auto (recent nog meegemaakt) waardoor wij daar dus moeten stoppen en 'n andere ambu naar de oorspronkelijke melding te sturen.

Dus 't schiet inderdaad niet altijd even op helaas...

Overigens moet 'k zeggen dat motorrijders wel altijd snel en goed reageren, die zullen wel beter spiegelen en ons wellicht ook eerder horen, en gaan gewoon direct opzij zonder rare capriolen.
 
Eeen hoop mensen iriteren zich eraan als motorrijders te hard langs hun stapvoets rijdende de auto komen. dat snelheidsverschil verwacht de gemiddelde koeblikker ook niet. als je daar geen rekening mee houdt draag je zeker bij aan het negatieve beeld van motorrijders.
 
Na de oorlog niet meer buiten geweest????


:Z

Ehh, welke oorlog bedoel je ;)


Wel degelijk. Er is wettelijk geregeld dat twee motorvoertuigen zich naast elkaar op dezelfde rijstrook mogen bevinden. Dat is de basis waarop filerijden is toegestaan. Om willekeur in beboeten op basis van Artikel 5 te voorkomen is de gedragscode opgesteld. Maar het is niet zo dat zonder die gedragscode filerijden verboden zou zijn.

Nee, het is wettelijk niet verboden om met twee voertuigen naast elkaar op de zelfde rijstrook te rijden. Dat is alles. Dat komt voort uit het opschonen van het wetboek, begin jaren 90 en dit is voor de motorrijder gewoon een maas in de wet. Men was de motorrijder even vergeten, zoals gewoonlijk. Filerijden is dus niet wettelijk geregeld, zo ja, citeer dan even de passage.

Ook de gedragscode vrijwaart je niet van artikel 5. Ook binnen die gedragscode kan ik mij zodanig gedragen dat oom agent zijn bonnenboekje trekt.

Er is jurisprudentie over ongevallen in een file. Daar sta je dan wat sterker mee.

Dus nogmaals. Filerijden is niet verboden maar ook niet "wettelijk geregeld". :) :) :) :)
 
Dus nogmaals. Filerijden is niet verboden maar ook niet "wettelijk geregeld".

Pffffff, moe wordt ik hiervan.....

Alles wat niet niet mag, dat mag......snappie?

Om juist die reden is het ook niet wettelijk geregeld dat ik thuis in de plee mag pissen.....
 
geheheh, en ik wilde alleen ff door het topic neuzen om te zien hoe snel of langzaam mensen door de file reden :+

Ik rijd meestal tussen de 40 en de 60 km/h ;)
 
150 op m'n achterwiel en dan draai ik ondertussen vast een sjekkie en schroef de dop van mijn thermosfles voor als ik toch moet wachten voor het verkeerslicht...

Jongens.......gebruik je verstand.
|(
 
(..)
Filerijden is niet verboden maar ook niet "wettelijk geregeld". :) :) :) :)
:^
Ook het woord file is niet wettelijk geregeld.
Maar da's het meeste verkeersgedrag niet, als het velig kan en regelconform is mag het. :Y

Kan je ook dankbaar gebruik van maken, in de zin van linker- en rechterbaan kachelen de blikkers etc. 100, autosnelweg dan kan je nog steeds met 110 er door heen, conform de filerichtlijn. :+ :]

Alhoewel wellicht art. 5... B|
 
In BE op de E40 Brugge - Brussel.
Bij gewoon rijdend verkeer (100 - 120) dan rij ik 140km/u. Ik rij zo dicht mogelijk tegen de stippellijn tussen vak 2 en 3, ik ga niet gaan zig-zaggen omdat dit hinderlijk is voor de automobilisten. Ik steek ook mijn knipperlichten niet aan. Ik steek continu de auto's die op het derde baanvak rijden voorbij.

Als er stapvoets verkeer is, dan rij ik toch 60 - 80 km/u.

In BE op de E40 Brugge - Brussel wordt er toch echt een "baanvak" gecreëerd voor de motorijders, hogere snelheden zijn toch mogelijk.

Het gevaarlijkste punt is de "staart" van de file. Op die plaats zijn er wagens die de 4 knipperlichten aansteken. Dat is wel goed, maar als dezelfde wagens dan nog vlug van baanvak verwisselen dan vergeten ze dat ik niet kan zien dat ze richting aanwijzen (de 4 knipperlichten branden!!!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan