Hoe hard wil jouw 25kw motor?

Dussss. Het is 25kw. Niet 25kw@2cil en 25+kw@4cil. 2 cil heeft meer koppel, en is thus sneller. 4 cil zal ws hogere top hebben. Maargoed. Ieder z'n ding.
Boeiend wat sneller is of een hogere top heeft.
Op de 1e plaats schiet 25kw zowieso niet op dus dat beetje extra koppel gaat vast niet veel schelen ten 2e is het ook maar wat je fijn vind, de een wil veel koppel de ander vind een hoogtoerige machine geweldig.

Imo boeit het op 25kw dus geen bal, gewoon lekker bochten draaien tot je vol mag :Y .
 
Dussss. Het is 25kw. Niet 25kw@2cil en 25+kw@4cil. 2 cil heeft meer koppel, en is thus sneller. 4 cil zal ws hogere top hebben. Maargoed. Ieder z'n ding.

Je vergeet dat de gemiddeld 2 cilinder minder kuipwerk heeft, dus meer luchtweerstand.
Ook kun je ze minder lang doortrekken, wat je dus weer tijd kost ivm schakelen.
 
met 9,7kw, ga jij de 140 of 150 niet halen (opgegeven top ook 110km/h). Mijn Cagiva Mito (Eddy Lawson uitvoering met 10% meer vermogen *O* :P ) heb ik in duitsland tot 187km/h op de teller gekregen. Digitaal was dit 167,7 km/h, en die klopt wel behoorlijk goed d8 ik.

Moet de topsnelhied die je geeft toch tegenspreken.
GP MOTO van hoevene heeft de cbr 125r mogen testen en ze hebben er 140 uit gehaald maar dan wel plat op de buik en hoofd tussen de spiegels
 
zijn de std 125cc motoren, een beetje opvoer / tunebaar of is dat gelijk illigaal tegen de wet in.

werkt het net als met scooters, bv een andere uitlaat dat je sneller gaat ?
 
is het frustratie als je op je 25 kw fiets bv 125cc zeker 110 in ze 6 :P
ingehaald wordt door auto's.
teminster ik rij meestal 130/140 waar je 120 mag, lijkt mij knap kut als je op de snelweg ingehaald wordt door auto's
 
zijn de std 125cc motoren, een beetje opvoer / tunebaar of is dat gelijk illigaal tegen de wet in.

werkt het net als met scooters, bv een andere uitlaat dat je sneller gaat ?
Niet in kansloze brommertermen denken, gewoon een fatsoenlijke motor kopen, heb je na je 25kw ook nog wat aan. 'Tunen' / 'opvoeren' is weggegooid geld, want voor minder koop je een zwaardere. En wat je investeerd in je tjoenen krijg je bij verkoop er nooit voor terug. Gewoon een teruggevoerde 400-650 4takt kopen. Een 250'je kan ook nog, lekker licht, maar na je 25kw wil je dan toch wel iets anders.
 
Met een cbr400rr tik ik de 190 aan na een lang recht stuk. Na de 180 gaat het echt langszaam...Achja december mogen de plaatjes eruit *D
 
mijn gs 500 eetje wil zowiezo 140-150 op teller, maar beetje weers omstandigheden mee gaat ie zo naar 170. en als je dan nog heel lang gas blijft houden zallie vast de 180 nog halen maja zolang heb je nooit de tijd om aant gas te hangen.

heb me nieuwe (naja heb hem al 8dagen) cbr nog niet verder gekregen dan 200 maja dat kwam door t verkeer. had met bijna 200km/h 9500 rpm en rooie begint pas bij 13500 :} dus kan nog wel wat sneller dacht ik 8-) moet ik er wel de kans voor krijgen van t overige verkeer :+
 
met de bandit 600s heb ik laatst 225 gehaald op de afsluitdijk *O*
begin nu toch sterk te twijfelen of de dealer hem wel echt op 25kw heeft gezet :o
maja op kenteken staat ie gewoon op 25kw. :W
 
Heb bij mijn Bandit 2005 model 175km/h op de teller gehad op de autobahn toen ik terugkwam van vakantie
 
M'n Gsx-r 600 Sradje liep iets van 210 a 220 op de teller, tot de 200 ging het vrij rap voor 25kw. Daarna moest ik wel gaan liggen om de 220 te halen. :9
 
topselheid ligt toch heel erg aan je gewicht...

ik ben zelf amper 60kg laten we zeggen 55. Als ik op die motor rijd dan gaat hij wel een stukkie harder dan wanneer er een kerel van 120kg op zit.
:+

maarja dat ter zijde
 
Mijn FZR 600 gaat met gemak tot zo'n 160. Daarna wordt het wat minder, maar bij 185 had ik nog wat gas over, maar vond het toen wel tijd om het gas los te laten (i.v.m. het in de buurt komen van een tankstation... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan