Hoe heb jij je motor betaald?

Toch vreemd, ik kreeg de laatste tijd de indruk dat sparen voor iets groots een beetje "uit de tijd was" om het zo maar even te zeggen. Dacht dat veel mensen spul dat ze niet zomaar konden betalen gewoon op een of andere manier financierden. Een huis rekent toch ook niemand cash af? Het moet niet veel gekker worden :X

Balen, blijkbaar zit ik op de verkeerde weg |( |( |( |(
Leuk, motorrijden '(

Van achter een pc is het makkelijk lullen, kun je vertellen wat je wil.
Mensen met langlopende credieten staan er niet op te springen om dat hier te openbaren. Vandaar dat je hier weinig mensen met "credieten" zult horen.

Feit is dat het meerendeel van de NL-huishoudens een crediet/lenig o.i.d. heeft lopen (en dan heb ik het niet over de hypotheek).


Kijk maar eens hoeveel figuren er rondrijden met nieuwe fietsen en het ding alleen maar WA verzekeringen omdat ze All-Risk zo duur vinden. Als geld geen probleem is, doe je dat niet.

Je moest eens weten hoeveel huishoudens een hypotheek gewijgerd wordt alleen vanwege het feit dat ze, nav de aflossing van hun crediet, bij het BKR te boek staan als "dubieuze debiteur".

Ik denk dat het hier op het forum wat rooskleuriger uitziet dan de werkelijkheid als het gaat om "hoe betalen we onze fiets".

Dus kijk lekker naar je eigen financiele draagkracht en middelen. Lenen is geen probleem zolang je volgens de BKR-maatstaven kunt aflossen.
 
gewoon keihard gespaard. 'tis maar net waar je prioriteiten
liggen. wil je een auto, wil je een moto of wil je je ieder
weekend bezatten in de kroeg. ik ben voor de moto gegaan. een
auto zegt me niets. mocht ik er eentje nodig hebben dan koop
ik wel een ouwe volvo 340 ofzo. *D
 
Sparen, sparen, sparen. Als ik het zo eens bekijk zijn er maar weinig die lenen, de meeste zijn er tegen enz. enz.

Hoe het in motorland is weet ik niet, maar het meerendeel van het koekblikken park blijkt gefincieerd (voor zover deze niet zijn geleasd). Je zou haast denken dat dat in de motoren ook voor een groot deel het geval moet zijn. Maar hier kennelijk niet.

Nogmaals, iedereen weet dat lenen duur is. Maar niet rijden is ook bepaald niet leuk. Huren kost je ook een vermogen, dus....Lenen mag!

Als je het niet nodig hebt is dat perfect. Maar moet je toch lenen, vind ik dat geen schande. Waarom wachten als je nu lol kunt hebben?
 
1 ste motor voor 75% gefinancierd. K heb 25% aanbetaald. De rest over 60 maanden.
Verder elk jaar het verschil tussen de inruil en de nieuwprijs van de volgende motor cash bij leggen. Dus na 5 jaar heb je nog steeds een nieuwe motor, en geen financiering meer. :)
 
Je kunt natuurlijk sparen maar je kunt het geld misschien ook hebben geleend. Ook is er natuurlijk het safe plus-plan. En dan heb je nog lease.
Als je vindt dat dit niemand iets aan gaat hoef je natuurlijk niet te reageren (dan heb je het geleend)
Nee, serieus ik ben gewoon benieuwd, een Blackbird of R1 of 999 cash afrekenen kan ik niet. Als ik er een wil, hoe kan ik dat dan het beste doen? lenen, safe-plus plan, honda profiel plan
Ben benieuwd.


me duc ss600c is zo betaalt
maar euh een r1 of 999 kopen via het honda profiel plan lijkt me de mooiste oplosing :}

vgr roy
 
Cash .....ik denk als jij een Motor gaat Finazeren,heb je vaak het geld niet om je Hobby te leven.N hoop Mensen die ik ken ...(met de Bank gekocht )kunnen vaak niet rijen omdat ze het geld voor de Bezine niet hebben ...of een kaale Band kan niet verfangen worden ...Groote Beurt of zoits is niet mogelik ..ezf.
Gewohn dat koopen wat je kunt ....maar de Kleeding niet vegeeten
Groetjes uit "Good old Germany"PS .
Ik heb lang erover gedaan om mijn R1 te krijgen
 
2 huurmoorden, 1x bolletjes slikken en een half jaartje getippeld achter het station
 
Ik betaal alles cash als ik moet lenen hoeft het voor mij niet meer maar het kost me wel handen vol geld, all risk verzekering, banden, om nog maar te zwijgen over de afschrijving, als je dan gaat tellen wat 1 kilometer rijden kost sla je steil achterover maar toch ga ik de nieuwe R1 bestellen }) je moet gewoon prioriteiten stellen sommigge mensen zitten liever in de kroeg ik rij liever op een nieuwe motor :]
 
Ik had in plaats van te gaan studeren beter kunnen gaan werken :) , scheelt me klauwen vol geld en er komt tenminste eens geld binnen in plaats van dat het er alleen maar uitgaat :( . Nou goed, tegen dat ik 35 ben kan ik misschien eens een wat nieuwer model motor kopen :} .

* KawaNinja wacht geduldig af, en wacht, en wacht, en... :(
 
Tot nu toe nog steeds eerst gespaard en dan pas een fiets gekocht. Duurde wel even, maar dan heb je ook wat ;) Ik heb zelf het gevoel dat je er dan een stuk gelukkiger mee bent dan dat je je fiets met een lening betaald, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
 
1e motor van pa

Rest van de motoren bank + spaargeld

Weer verkocht lening afbetaald

Schademotor gekocht van spaargeld en voor weinig geld opgeknapt
 
Op donderdag 02 oktober 2003 08:29 schreef KawaNinja600 het volgende:Als ik straks afgestudeerd ben mag ik verwachten dat ik ook nog wel een aardig salarisje eraan over zal houden (900/1000 per maand netto ofzo
Dan heb ik goed nieuws voor je: met jouw studie moet je zeker het dubbele van dat bedrag kunnen vangen.
Hoor ik daar ducati 999? ;)
 
Cash betaald.

Het toverwoord hier is SPAREN> als je iets niet in een keer kan betalen; koop het dan niet (huizen uitgezonderd).

Goed, ik rij ook niet de nieuwste motorfietsen. Maar mijn motorfietsen zijn wel van MIJ en niet van de bank :)
 
Cash betaald.

Het toverwoord hier is SPAREN> als je iets niet in een keer kan betalen; koop het dan niet (huizen uitgezonderd).

Goed, ik rij ook niet de nieuwste motorfietsen. Maar mijn motorfietsen zijn wel van MIJ en niet van de bank :)

Mja, ik heb toen de vorige motor écht minder werd er voor gekozen om een deel van de nieuwe wél te financieren. Nou ja, nieuwe tweedehands. En natuurlijk heb ik daar wel over lopen twijfelen, maar ik heb nú een motor die welliswaar nog niet helemaal 'van mij' is, maar hij levert wel bergen plezier op en dat is niet in geld uit te drukken.

Voor m'n eerste en tweede motor heb ik gespaard en deze kon ik nú gunstig kopen dus waarom zou ik dan weer geld weggooien aan iets wat ik eigenlijk minder graag wil hebben zodat het weer langer zou duren voor ik kon kopen wat ik écht wilde.

En dan kost ie me maar 750 euro meer (aan rente) dan wanneer ik contant afgerekend had.
 
Het toverwoord hier is SPAREN> als je iets niet in een keer kan betalen; koop het dan niet (huizen uitgezonderd).

Want?
Wat is er op tegen om meer te betalen dan echt noodzakelijk en nu meteen te kunnen genieten? Zolang je eea makkelijk af kan betalen zie ik niet wat het probleem is.
 
Cash betaald.

Het toverwoord hier is SPAREN> als je iets niet in een keer kan betalen; koop het dan niet (huizen uitgezonderd).

Goed, ik rij ook niet de nieuwste motorfietsen. Maar mijn motorfietsen zijn wel van MIJ en niet van de bank :)

Tuurlijk is het toverwoord sparen, maar de praktijk leert dat de meeste mensen hun geld wel weer aan andere dingen uitgeven. Dus duurt het veel langer voordat ze die motor kunnen kopen. Ze hadden nog geen dvd-speler, digicam, enz. enz.

Laat ze dus lekker lenen, ze weten van te voren dat ze daar extra voor moeten betalen. Maar als ze dat nu willen, why not :?



Remakil heeft zijn nieuwe SV niet gefinancieerd, maar contant betaald. Toch heeft hij niets tegen lenen, er zijn nu eenmaal mensen die het minder hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan