Hoe heet dit, en waarom koop ik het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denko

MF veteraan
20 aug 2009
1.006
199
Ter Aar
Ik heb sinds kort weer een sportfiets met ketting, geen middenbok en geen kettingsmeersysteem.

Dus voor het eerst sinds een hele lange tijd, heb ik met de hand mijn ketting moeten smeren (ja, ik weet hoe erg ik nu als een princesje overkom, maar ik verzeker je dat dit niet het geval is)

Maar nu heb ik een product gezien een tijdje terug dat me erg handig leek: het was een hulpmiddel om de ketting te smeren.

Een uitklapbaar balkje, dat je onder de brug steekt en dan volledig uitklapt. Dat tilt de brug net genoeg op zodat de motor een paar cm van de grond komt en het achterwiel los draait en je de ketting kan smeren. Het lijkt nog het meeste op een uitklapbare oprijplaat maar dan mini.
aluminium-oprijplaat-voor-motor-pp-t-0987-275-cm-270-kg.jpg

(zo een, maar dan zo'n 15 cm lang omgeklapt)
Iemand een idee hoe zo'n ding heet? Waar zoek je in hemelsnaam op op ebay :p
 
Kettingbrug, zijn gevaarlijk trouwens. In Nepal zijn ze verboden.
 
Ooit gedacht aan zoiets?
[afbeelding]

Dit lijkt me ook geen slecht idee overigens, maar volgens mij is het idee wat ik heb beschreven simpeler, en die doe ik achter in de motor en rij ermee weg, dit is wat groter en onhandiger.

Paddockstand is geen optie, motor staat aan de straatkant.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon zoals bijna iedereen met een "sportfiets" ------>

bikelift-motorbok.jpg


Staat hij ook gelijk netjes rechtop...makkelijk bij het sleutelen....en poetsen. ;)
 
Dit denk ik (staat op www.motozoom.nl)

Louis Liftstick
bestelnummer: 70003138
Louis Liftstick
neon-geel

8.6
Geniale motorkrik uit onze eigen ontwikkelingsafdeling. Voor kettingsmeren en wiel verwisselen bij motoren met een zijstandaard. Gewoon onder de achterbrug steken en opdraaien (minimale hoogte 275 mm) en in 'n handomdraai staat de motor op de 'bok'. Makkelijk mee te nemen, past in iedere middelgrote tanktas. Vanwege de hefverhoudingen is hij helaas niet geschikt voor choppers met een ver uitstaande zijstandaard. Draagkracht ca. 100 kg. Inclusief riempje om de voorrem vast te zetten.
Pakmaat: 31,5 x 9,5 cm
Eventueel meebestellen:
Sleutelen:
 
Ik heb sinds kort weer een sportfiets met ketting, geen middenbok en geen kettingsmeersysteem.

Dus voor het eerst sinds een hele lange tijd, heb ik met de hand mijn ketting moeten smeren (ja, ik weet hoe erg ik nu als een princesje overkom, maar ik verzeker je dat dit niet het geval is)

Maar nu heb ik een product gezien een tijdje terug dat me erg handig leek: het was een hulpmiddel om de ketting te smeren.

Een uitklapbaar balkje, dat je onder de brug steekt en dan volledig uitklapt. Dat tilt de brug net genoeg op zodat de motor een paar cm van de grond komt en het achterwiel los draait en je de ketting kan smeren. Het lijkt nog het meeste op een uitklapbare oprijplaat maar dan mini.
[afbeelding]
(zo een, maar dan zo'n 15 cm lang omgeklapt)
Iemand een idee hoe zo'n ding heet? Waar zoek je in hemelsnaam op op ebay :p
Pack Jack draagbare motorkrik - vast

Packjack%204-800x600.jpg
 
Dit denk ik (staat op www.motozoom.nl)
Louis Liftstick
Idd, zoiets bedoelde ik. Al heb ik het net gevonden wat ik bedoelde.
PackJack - Home

Nog eens zoveel simpeler, ik zou hem bijna zelf maken. Iedereen alsnog bedankt voor het meedenken. Het ging er vooral ook om dat ik het kan meenemen.
Maar anders waren de kettingbrug/oprijplaat/paddockstand zeker goede 2e opties.

je was net iets eerder, bedankt Martell
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat ook aan straat kant en gebruik gewoon een paddock/mover. Werkt prima.
De oplossing met de louis lift stick ziet er IMHO niet betrouwbaar/veilig uit...
 
Paddockstand hoef je dan ook niet constant op de motor te houden hé :')
Gewoon af en toe een keertje naar buiten halen om je ketting te smeren, velg schoonmaken etc..
Als je die niet meer nodig hebt gewoon meenemen naar binnen en in de schuur of op zolder :)
 
Of je trekt de motor gewoon verder op de zijstandaard zodat het achterwiel vrij komt.

Als je vervolgens moeite hebt om de motor in balans te houden zaag je een stuk hout op maat en prop je die tussen de vloer en je motorblok, of achterbrug.
Dan blijft de motor mooi schuin staan terwijl het achterwiel vrij kan draaien.

Is dit nou een vrijdagmiddag topic of weet je dit echt niet ?

Anyway : Zet de motor maar eens gewoon de zijstandaard, ga ernaast staan, pak de motor beet bij het stuur en zadel, en trek hem verder 'op' de standaard. En aanschouw het 6e wereld wonder :+
 
Ik heb een automatisch kettingsmeer systeem (Pro oiler), dat is pas een goede reisgenoot :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan