hoe heet het volgende onderdeel (Koppelingsdrukstift)

Mattheus

Die hard MF'er
7 dec 2007
392
0
zwijndrecht
ik heb gisteren een GSX750es uit 1984 gekocht, eigenlijk gewoon uit nostalgie.
ook ben ik begonnen met een 750 vandaar.
nu wil het feit dat de ketting van zijn tandwielen was afgelopen door dat het wiel echt scheef in de achterbrug was gemonteerd.
de enige schade die de ketting heeft gemaakt is dat de kopplelingsstift is afgebroken.
mijn vraag: wat is de echte naam van deze stift in zowel het Nederlands als in het Engels.
alsvast bedankt :]
 
ik heb de stift eruit gekregen was niet makkelijk daar het overgebleven stukje in het blok was blijven zitten.maar na veel geduld en gepriel is hey me gelukt.
met behulp van een magneet en een boutje is de stift uiteindelijk tock los gekomen.
nu opzoek naar een stiftje, iemand nog surgesties?
ik lees het graag
 
Laatst bewerkt:
even een updatie,
de stif is binnen maar paste absoluut niet, diameter was kleiner dan de oude.
Jammer maar niet bij de pakken neer gaan zitten, oplossing,,,,,,,,, zelfmaken!
opzoek naar een staafje met een diameter van 6.15 mm, dat was even lastig.
niet te koop bij de Gamma en Hornbach zal ik maar zeggen.
wel gevonden in een gereedschapspeciaal zaak in de vorm van een platte schroevendraaier.
slijpen met de tol en ala daar is de staaf! de maat voering 81 mm lang afgemeten ,door geslepen en afgevlakt en daar is de stif geheel naar wens.
deze gemonteerd in et blok maar na wat testen toch nog wat olie lekkage, jammer weer even wat verzinnen.
een stukje rubberpakking op maat gemaakt en daar met de broekriempons een gaatje van 6,o mm in geponst.
deze achter de plaat bevestigd en de plaat weer gemonteerd, stift er in afdekplaat erop, test draaien en .......... het werkt als een zonnetje!
kosten? schroevedraaier die we hebben opgeofferd 3,95
rubberpakking 0,12 cent!
tijd die ik eraan kwijt was om de motor weer goed werkend te maken was ongeveer 2 uurtjes.

;)
 
Laatst bewerkt:
even een updatie,
de stif is binnen maar paste absoluut niet, diameter was kleiner dan de oude.
Jammer maar niet bij de pakken neer gaan zitten, oplossing,,,,,,,,, zelfmaken!
opzoek naar een staafje met een diameter van 6.15 mm, dat was even lastig.
niet te koop bij de Gamma en Hornbach zal ik maar zeggen.
wel gevonden in een gereedschapspeciaal zaak in de vorm van een platte schroevendraaier.
slijpen met de tol en ala daar is de staaf! de maat voering 81 mm lang afgemeten ,door geslepen en afgevlakt en daar is de stif geheel naar wens.
deze gemonteerd in et blok maar na wat testen toch nog wat olie lekkage, jammer weer even wat verzinnen.
een stukje rubberpakking op maat gemaakt en daar met de broekriempons een gaatje van 6,o mm in geponst.
deze achter de plaat bevestigd en de plaat weer gemonteerd, stift er in afdekplaat erop, test draaien en .......... het werkt als een zonnetje!
kosten? schroevedraaier die we hebben opgeofferd 3,95
rubberpakking 0,12 cent!
tijd die ik eraan kwijt was om de motor weer goed werkend te maken was ongeveer 2 uurtjes.

;)

Mooie oplossing.. :}
 
Waarom niet terug binnen gedaan en de laten omruilen voor de juiste :?
het stiftje is inmiddels wel teruggestuurd, maar daar ik eigenlijk altijd weinig geduld heb ben ik zelf maar wat gaan experimenteren.
en als je het zelf kan maken waaro zou je het dan niet doen?
ik heb wel de maatvoering van de oude stift overgenomen,en een beetje heb aangepast,dus helemaal niet gebruikt klopt dus eigenlijk niet.
wat natuurlijk aan dehand is geweest dat langs de stift in eerste instantie olie lekte ligt eigenlijk in het feit dat de oliekering in het blok iets meer ruimte had dan oorspronkelijk de nieuwe keering.
maar van een beetje aanhobbieën krijg je wel meer voldoening, dat kan ik je verzekeren.
 
het stiftje is inmiddels wel teruggestuurd, maar daar ik eigenlijk altijd weinig geduld heb ben ik zelf maar wat gaan experimenteren.
en als je het zelf kan maken waaro zou je het dan niet doen?
ik heb wel de maatvoering van de oude stift overgenomen,en een beetje heb aangepast,dus helemaal niet gebruikt klopt dus eigenlijk niet.
wat natuurlijk aan dehand is geweest dat langs de stift in eerste instantie olie lekte ligt eigenlijk in het feit dat de oliekering in het blok iets meer ruimte had dan oorspronkelijk de nieuwe keering.
maar van een beetje aanhobbieën krijg je wel meer voldoening, dat kan ik je verzekeren.

Blijkbaar zijn die afmetingen hetzelfde gebleven, want ik heb ooit ook een kapotte stift gehad in de gsx750f. Ik heb hem vervangen door een 6.00 mm rvs stift. Die heeft het nog jaren gedaan. ik heb geen last gehad van olie lekkage. ik had ook de indruk dat dat niet kan, omdat hij nogal flexibel gemonteerd zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan