Hoe heet jouw motor?

Mijn éérste FZR, een '88er 2RG, Engelse import. Kikkerogen en geen EXUP, juist voor de 20 kleppen en geen EXUP wilde ik toen deze motor hebben.
Ze hebben enigsinds een naampje gekregen, meer om de ene van de andere te onderscheiden, dit is De Oude Dame.
gekocht op 26-09-2016. Staat nu op de lijst voor een Overhaul. Versnellingsbakrevisie en klein werk. Het is gewoon een leuke fiets waar een boel kleine dingen aan moeten gebeuren. Voor deze motor heb ik 450 eurie betaald

1605672254611.png



Daarna is de paarse 600 erbij gekomen. Omdat mijn zoon, die op de 1000 hierboven zit, een 600 kocht wilde ik eigenlijk ook zo'n racer hebben.
Van een FZR-Clublid kon ik deze 600 voor een clubledenprijs overnemen, ik meen voor 650 eurie. Sinds 16-09-2018 in mijn bezit. we zijn er nog niet achter waarom deze motor zo hoog is, maar daarmee heeft ze wel de naam Stapelbed verdiend

1605672269831.png




Na deze motor heb ik de FZR600R van Dizono uit de handen van de slopers gered. Na een slippertje op Assen had Dizono er geen zin meer in om deze motor weer in rijdbare staat te maken. Omdat het een motor is met fraaie verbeteringen wilde ik niet dat deze in onderdelen uit elkaat viel om nooit meer op de weg te verschijnen. Deze motor heb ik op 16-03-2018 gekocht voor 250 euro. Ze zag er aanmerkelijk slechter uit als op het plaatje. De bijnaam voor deze fiets is om meerdere redenen Nummer 3. Derde FZR en het staat er op... De schaafwonden op tank en kont blijven... Een herinnering in ere houdend

1605672296459.png



Omdat de Oude Dame stilstond en de hang naar een toffe 1000 bleef knagen klikte ik een paar keer op marktplaats... En daar stond ze. De prijs weet ik niet meer, ik denk 900 euro. De 1000, zoals deze tevens genoemd wordt, werd te koop aangeboden door Danny's Motorservice. Als je op Deze Link klikt zie je op de foto's van Danny's werkplaats de 1000 nog staan. deze motor heb ik op 24-05-2018 gekocht en is eigenlijk mijn pimaire vervoersmiddel op twee wielen. Mee op vakantie, leuke ritjes en tourtjes, groepsfeesten, vrijwel alles wordt met De 1000 gedaan. Een Wereldfiets. ik ben de 4de eigenaar, maar de erste eigenaar bleek een knul uit onze eigen groep te zijn. Ik was ook wel een beetje op zoek naar een recentere in deze kleurstelling. Deze keuren zijn gewoon waanzinnig mooi.

1605672318432.png



Tussendoor kwam er nog een 1000 bij die we hebben gekocht maar die is naar een vriendje van ons gegaan. Omdat het bleef kriebelen wat betreft het verlangen naar een motorfiets die in de voortuin gestald kan worden en eigenlijk klaarstaat om te grijpen om een boodschapje te doen of als vervoersmiddel. Dat zou een mooie kans zijn hiervoor een YZF750R aan te schaffen. Een zoektochtje bracht deze YZF750R via Marktplaats bij mij. Was ook ergens rond de 1000 euro. Omdat de fiets zo leuk is heb ik besloten er geen Streetfighter van te maken. Op een paar dingetjes na is deze fiets goed, Zaterdag's opgehaald, voor het eerst niet in de bus naar huis gereden en zondags meteen naar Duitsland ermee. Deze is sinds 23-08-2019 de mijne. Vanzelfsprekend heet deze "de zevenhalf"

1605672337628.png



Op enig moment dacht ik eraan om nummer 3 met een zwarte jurk aan te gaan kleden. Juist omdat de zwart/paars/rose/gele uitvoering zo ongelofelijk mooi is. Mijn zoon heeft een zwarte 600 en tsja, het staat wel heel erg mooi hoor, twee van die zwarte motoren bij elkaar. Ik heb dus een advertentie hier geplaatst en ben ernstig op zoek gegaan naar kuipdelen en tank en zit-delen. Dat was ten eerste moeilijk te vinden in een nette staat en ten tweede gewoon duur. Het zou op een 1200 euro uitkomen. In mijn zoektocht landde ik voor het eerst van mijn leven op fakebook, waar de MILF, (motor I like to fiets) aangeboden werd. Eigenlijk in nieuwstaat! Voor 1000 euro is deze van mij geworden. Motor ziet eruit en rijdt als nieuw. Sinds 11-10-2919 van mij. Juist vanwege de kleur ben ik met deze motor ook heel blij.
1605672357824.png



Ja, en toen was ik er eigenlijk klaar mee... Tot ik op de FZR club een FZF1000 angeboden zag voor 100 euro. Dat moest gewoon een pracht project worden... De beslissing was gauw genomen, contact snel gelegd en de koop snel gesloten. Sinds een maand staat de 1993 FZR1000, het project genoemd bij mij
1605672376694.png





Zover...

En Verder

Op enig moment word ik getipt door m'n maatje dat er een 600 project te koop staat. Michelle doet haar motor weg omdat ze er een streetfighter van wilde maken wat het nooit gaat worden... Geen weg terug wegens tijd en kennis tekort. Er is -gelukkig- heel veel werk aan dus ik ben blij met project "Michelle"

1605672398246.png



En dan doet zich nog een leuk buitenkansje voor. Danny Motorservice, van de Zwarte 1000 belt me op dat hij een inruiler voor weinig heeft die hij mij als eerste aanbiedt. Echt een waanzinnig nette YZF750R met abnormaal veel werk. Veren en demping rondom, water in de tank en de carbs, carbs reinigen, kleppen stellen, olie en filter en KVS wisselen... Omdat Dimitri (mijn zoon) achter het doodlopende project van de Bernhardlaan in Voorburg aanzat wordt deze als Project voor hem

1605672415565.png
 
@Rob RD Jij hebt voorlopig nog wel effe werk........😜

Oke, mijn FZ750 is net ietsje anders. Broertje zullen we maar zeggen................
Ik vind 't leuk om aan te sleutelen. Maar voor mij is 1 stuks wel voldoende!
 
Weinig origineel, maar 1 van mijn voormalige BMW’s noemde ik Dikke Bertha en 1 van mijn voormalige Ducati’s Bella.

Mijn Dominator, mijn paard en al mijn of the road motorfietsen: Crossers.
 
Mijn motoren heten FZ en BB.
Mijn auto heet hondenhok.
Mijn brommertje heet wegracer. (70 is spannender dan op de motor 200)
 
mogen we brommertje zien?
Niks bijzonders.
Google 'Vespa Ciao' dan weet je genoeg. Het is een rooie uit 1973. Motorisch is ie natuurlijk aangepast.
Voor de corona ben ik nog een flink stuk in de Betuwe meegereden tussen suffe Harley's die een toertocht maakten.
 
Dat er in geval van een bezittelijk voornaamwoord een W wordt toegevoegd, daar hebben velen helemaal geen weet van!
Soms is 't idd tenenkrommend wat er aan spelling op het forum wordt neergekwakt.
Dan vraag je je af: Wat hebben ze al die jaren op school zitten doen? Wrs vooral slapen.................... :X
 
M'n SRAD de naam "Kim" gegeven, verwijzend naar de beroemde dame met haar evenzo beroemde, enorme derrière
 
Dat er in geval van een bezittelijk voornaamwoord een W wordt toegevoegd, daar hebben velen helemaal geen weet van!
Soms is 't idd tenenkrommend wat er aan spelling op het forum wordt neergekwakt.
Dan vraag je je af: Wat hebben ze al die jaren op school zitten doen? Wrs vooral slapen.................... :X
Snap waar je vandaan komt, maar dat is niet altijd een kwestie van willen. Ik heb bijv. een zeer dyslectisch broertje dus niet iedereen kan er wat aan doen :t
 
Snap waar je vandaan komt, maar dat is niet altijd een kwestie van willen. Ik heb bijv. een zeer dyslectisch broertje dus niet iedereen kan er wat aan doen :t
Ik heb ook zo'n neef, en die heeft toch maar mooi al zijn diploma's (wel) gehaald met dyslexie. :}
En ken ook een ingenieur die altijd enthausiast schrijft. _O-
 
Ik had een WR450 die ik kon ombouwen tussen enduro en supermotard: Conchita

duc 1098: the lady

Buell XB12 lightning: Dani de Vito
 
Ik geef gewoon alles een bijnaam, zelfs de keukenapparatuur. Lekker dom. :$

Qua motoren zijn er al heel wat bijnamen de revue gepasseerd maar niks innovatief. De huidige tweewieler wordt alle variaties van Tux (Tuxer, Tuxie, Tuxson, ...) genoemd behalve door het zoontje. Voor hem is het 'Shooter'. Voor leken is het gewoon 'de vroem'.

De Forza 300 van vriendlief heeft ook al de bijnaam 'Bloesje', 'Cruise(r)', 'Bruiser' gekregen. Kan nog wel veranderen de moment dat hij thuis in de garage komt te staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan