Hoe heet jouw motor?

Ik heb bijv. een zeer dyslectisch broertje dus niet iedereen kan er wat aan doen
Maar je moet je er ook niet achter verschuilen. Door bijvoorbeeld als rookie in je eerste post totaal geen hoofdletters en leestekens te gebruiken, dan ben je meer lui of verkeerd modern dan dyslect
 
Snap waar je vandaan komt, maar dat is niet altijd een kwestie van willen. Ik heb bijv. een zeer dyslectisch broertje dus niet iedereen kan er wat aan doen :t
Iemand die niet kan fietsen moet zich ook niet inschrijven voor de Tour de France.
Als je al weet dat je nog geen 2 woorden zonder fauten kan schrijven, dan maar effe niet meedoen.

Trouwens: Ik tik hierboven 'fauten' en 'effe' en dan verschijnen er rode golfjes onder deze woorden.
Dan hoef je echt geen slimmerik te zijn om te zien dat er een spellingsfout is gemaakt.
Om hele rare of weinig gebruikte woorden goed te schrijven, dan tik je effe het woord in bij google.
Dus deze fauten zouden eigenlijk niet gemaakt hoeven worden. Dat is gewoon luiigheid!

Tsja, dan heb je ook nog d en dt.
Dat is op zich heel makkelijk. In principe zou je dat nooit faut hoeven doen. Dat wist ik al toen ik 10 was.
Dat was in de tijd dat er nog geen rugzakje of dyslexie bestond. Toen was het gewoon niet lullen maar leren!
Maar om deze spellingsregels hier ook allemaal nog te moeten uitleggen................??
 
Laatst bewerkt:
Iemand die niet kan fietsen moet zich ook niet inschrijven voor de Tour de France.
Als je al weet dat je nog geen 2 woorden zonder fauten kan schrijven, dan maar effe niet meedoen.

Trouwens: Ik tik hierboven 'fauten' en 'effe' en dan verschijnen er rode golfjes onder deze woorden.
Dan hoef je echt geen slimmerik te zijn om te zien dat er een spellingsfout is gemaakt.
Om hele rare of weinig gebruikte woorden goed te schrijven, dan tik je effe het woord in bij google.
Dus deze fauten zouden eigenlijk niet gemaakt hoeven worden. Dat is gewoon luiigheid!

Tsja, dan heb je ook nog d en dt.
Dat is op zich heel makkelijk. In principe zou je dat nooit faut hoeven doen. Dat wist ik al toen ik 10 was.
Dat was in de tijd dat er nog geen rugzakje of dyslexie bestond. Toen was het gewoon niet lullen maar leren!
Maar om deze spellingsregels hier ook allemaal nog te moeten uitleggen................??
En hoe heet je motor?
 
Begrijp me niet verkeerd, maar ben ik de enige die het redelijk gênant vind als volwassen mannen naampjes verzinnen/gebruiken voor een gebruiksvoorwerp?
Ik denk het niet. Je insinueert wel een een beetje door het "naampjes" te noemen dat je een behoorlijke dosis minachting koestert. Het heeft m.i. niks met sneue troetelnaampjes te maken maar het is een codering om een steeds terugkerende uitgebreide beschrijving te minimaliseren. Het wordt ook nog eens buiten de motorwereld heel ruim toegepast. Je kan een slijptol "De Bosch 2800 watt slijptol met 230 mm schijf" gaan noemen omdat het zo heet maar in een praktijksituatie wordt er al gauw de 230 van gemaakt en die kleine het handtolletje. Een L96 met 18 kerfjes die "no escape" heet is nou niet bepaald een voorbeeld van suikerzoete troetelnaampjes.
Heb ik een vooroordeel uit de weg geruimd? ;)
 
De Yamaha mt09 sp, uit juli 2018, noemde ik de "09" en "haar"
Deze nu verkocht.

Nu een Ktm duke 690R uit aug 2018, en denk dat deze gewoon de "De Duke" gaat heten, en "hem"
Nee, mijn retro PC,s hebben wel behoorlijke namen.. Mijn retro servers ook...

Je hebt toch ook je vrouw, toch ook een koosnaampje gegeven? Mijn vrouw zelfs mijn geslachtsdeel... deze heet "fritsje", en ik geef je, deze is (iets) langer dan gemiddeld, dus Frits , was passender geweest ..
 
Laatst bewerkt:
Bij een klant van me wordt alles bij nummer genoemd, ipv JLG hoogwerker 6mtr heet dat gewoon een 21010, tweetientien
 
Ik denk het niet. Je insinueert wel een een beetje door het "naampjes" te noemen dat je een behoorlijke dosis minachting koestert. Het heeft m.i. niks met sneue troetelnaampjes te maken maar het is een codering om een steeds terugkerende uitgebreide beschrijving te minimaliseren. Het wordt ook nog eens buiten de motorwereld heel ruim toegepast. Je kan een slijptol "De Bosch 2800 watt slijptol met 230 mm schijf" gaan noemen omdat het zo heet maar in een praktijksituatie wordt er al gauw de 230 van gemaakt en die kleine het handtolletje. Een L96 met 18 kerfjes die "no escape" heet is nou niet bepaald een voorbeeld van suikerzoete troetelnaampjes.
Heb ik een vooroordeel uit de weg geruimd? ;)
Nee, ik denk dat er nog een nuance aangebracht moet worden. De manier die jij schetst is helemaal duidelijk en zelfs praktisch. Hetgeen ik bedoel, is dat ik plaatsvervangende schaamte krijg als een volwassen kerel zijn motor een naam geeft: “ik mag vandaar weer op Lucy (een Yamaha Fazer) rijden”...
 
Baby BMW.

IMG20210105113210.jpg


Omdat het een A2 motor is.
De andere twee heb ik geen naam voor. :P

Het is ook voornamelijk om duidelijk te maken thuis over elke motor ik heb heb.
 
Nee, ik denk dat er nog een nuance aangebracht moet worden. De manier die jij schetst is helemaal duidelijk en zelfs praktisch. Hetgeen ik bedoel, is dat ik plaatsvervangende schaamte krijg als een volwassen kerel zijn motor een naam geeft: “ik mag vandaar weer op Lucy (een Yamaha Fazer) rijden”...
Lucy okee, maar ga een gele motor niet "mijn boterbloempje" noemen, dan laat ik een extra stuk leer in het kontstuk van me motorbroek naaien. we zijn het wel eens, wellich ben ik wat minder gauw terughoudens. Ik heb er ook een "Michelle" genoemd, de reden daarvoor?? @RobD riep een keer "waar moet Michelle heen" terwijl hij waarschijnlijk wel bedoelde "waar moet dat ding van Michelle"heen

Een gele zou ik heel moeilijk niet "Kanariepiet" of een gelijkaardige aanduiding kunnen noemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan