Hoe helm veilig mee in het vliegtuig???

cranium

Die hard MF'er
19 apr 2004
918
0
Ik ga (als alles mee zit) op vakantie met het vliegtuig naar de USA.
Daar wil ik een paar dagen dan een motor huren. Maar hoe meen ik de helm mee op een veilige manier?
Want iedereen weet wel hoe ze met je bagage omgaan op het vliegveld en in het vliegtuig.
Heeft iemand daar ervaring mee??

Ik zou hem ook maar meenemen in je handbagage. Echt handig is dat natuurlijk niet, maar in je koffer kan hij toch ook flink wat klappen oplopen als er weer wat met je koffer wordt gesmeten.

ik heb nog nooit gevlogen, maar past dat in die bagagerekjes in het vliegtuig??

Zal er een beetje aan liggen wat voor vliegtuig je precies hebt. Maar voor zover ik het kan inschatten zou het wel moeten passen. Als je ziet wat sommige mensen voor een tassen als handbagage meenemen...

Past makkelijk in zo'n bagage rek boven je hooft..
hoofdzakelijk wel ja...

full

Ik zou hem als handbagage meenemen in een helmzak..(erg handig) kan je gewoon over je schouder hangen! ;)

Helm neem ik ook altijd als handbagage mee. Wat veel leuker is, is je crosslaarzen met stalen zool aantrekken zodat je minder bepakking mee hoeft te nemen.

Helm neem ik ook altijd als handbagage mee. Wat veel leuker is, is je crosslaarzen met stalen zool aantrekken zodat je minder bepakking mee hoeft te nemen.
Die kun je wel gegarandeerd uittrekken bij de checks. Verder ook geen ramp, natuurlijk...

in mijn "gewone"motorlaarzen zit ook genoeg staal in, toch maar schone sokken aan trekken :X

mensen dank u voor de info :} ,mijn helm gaat meer als handbagage

trouwens moet ik nog op andere dingen letten ,betreft motorkleding? ik dacht van niet.
Laarzen aan, broekje en handschoenen in de koffer, jasje aan en helm in de handbagage en lekker :] in de USA *D

2,5 uur van te voren inchecken (en die tijd heb je cht wel nodig), niets en dan ook NIETS scherps mee nemen. je zult moeten oplepelen wat je allemaal aan electronica bij je hebt, waar je naar toe gaat, enz. je wordt compleet doorgezaagt bij de douane.

verder MOET je op de terug weg je schoenen uit doen en door de röntgenapparatuur gooien.

kom "net" terug uit Newark (werk) en het viel me best tegen hoeveel tijd ik er wel mee kwijt was...

mensen dank u voor de info :} ,mijn helm gaat meer als handbagage

trouwens moet ik nog op andere dingen letten ,betreft motorkleding? ik dacht van niet.
Laarzen aan, broekje en handschoenen in de koffer, jasje aan en helm in de handbagage en lekker :] in de USA *D

Motorkleding is in de USA volgens mij ook goedkoper dan hier. Verder veel snaai en leeswerk meenemen. 9 uur vliegen suckt :r Ik hoop dat je naar het oosten gaat. Iets langer vliegen, maar wel zo mooi.

Motorkleding is in de USA volgens mij ook goedkoper dan hier.
mmm dan zal ik eens mijn (een) vriendin die daar woont (lekker misbruiken als hotel }) )eens ff laten kijken hoveel dat daar kost.

Verder veel snaai en leeswerk meenemen. 9 uur vliegen suckt :r Ik hoop dat je naar het oosten gaat. Iets langer vliegen, maar wel zo mooi.
had ik al verw8, maar gelukkig wel ergens in het oosten en dan verder met een binnenlandse vlucht (kost iets van 40 euro) om bij de bestemming te komen.
Maar is het maar het westen niet juist langer vliegen, ik d8 dat het oosten juist het kortst was??

had ik al verw8, maar gelukkig wel ergens in het oosten en dan verder met een binnenlandse vlucht (kost iets van 40 euro) om bij de bestemming te komen.
Maar is het maar het westen niet juist langer vliegen, ik d8 dat het oosten juist het kortst was??
Ik denk dat Ro oost en west idd per ongeluk omdraait. :)

2,5 uur van te voren inchecken (en die tijd heb je cht wel nodig), niets en dan ook NIETS scherps mee nemen. je zult moeten oplepelen wat je allemaal aan electronica bij je hebt, waar je naar toe gaat, enz. je wordt compleet doorgezaagt bij de douane.

verder MOET je op de terug weg je schoenen uit doen en door de röntgenapparatuur gooien.

kom "net" terug uit Newark (werk) en het viel me best tegen hoeveel tijd ik er wel mee kwijt was...

dat is alleen maar als je weer usa uit gaat.

de eerste maanden na 9/11 moest je zelfs op schiphol ook je laptop aan zetten en schoenen uit. tegenwoordig kan je weer gewoon doorlopen hoor. stelt geen ruk voor.

maar als je pech hebt kunnen ze wel je helm weigeren als handbagage omdat ie buiten het toegestane formaat valt. bij de incheckbalie heb je altijd zo'n soort rekje staan en als je handbagage daar niet inpast mag niet als handbagage mee.

Terug
Bovenaan Onderaan