Hoe het begon.

amras-fefalas

MF veteraan
11 aug 2011
3.578
4
Stationsbrug zuid, Container 12
wij, op MF hebben allemaal 1 passie gemeen: Motoren, motoren en nog eens motoren! :]

Ik vond een oude topic die 7/8 jaar terug doodviel, maar in 8 jaar zijn er weer hordes motorrijders bijgekomen!

Dus: Hoe zijn jullie besmet geraakt met het beruchte Motor-virus? :)

ik trap af: als 6 jarige zag ik op een zomerdag op de volendamlaan in den haag bij een stoplicht een Harley staan. Helemaal mat zwart, geen chroom niks. Meneer had er veel aan verbouwd en had er open pijpen onder met van dat "verband" omheen. ik raam open en kijken ( het besef van motor bestaan viel). Ik werd helemaal overdonderd door het geluid, zo'n laag brullende twin geluid waarbij je bij stationair de benzine hoort lopen. prachtig!! :9~ Mijn mama wist toen al genoeg... ;(
12 jr later na het behalen van het koekblikkers-pas ging ik ervoor en 4 maanden later was ik bij wet bevoegd motorrijder ! . Wat mams en paps altijd verzwegen is dat zij ook motorliefhebbers waren. *D
Mams verliefd op de choppers maar geen motorpas omdat ze( naar haar inzicht) te klein is ( 1.55M). Paps, dol op racers en crossers) in bezit van een pas maar nooit een eigen fiets gehad. Ik overtrof ze door op m'n 19de al van me eigen centjes op een Ninja uit 2009 rond te brullen. Zelf heb ik altijd een voorliefde gehad voor nakeds en Naked choppers ( Iron 883, V-Rod, night-rod etc) en het merk Ducati. Nu brom ik als full-time student lekker rond op witte 2012 hornet met open demper :]
maar ooit komt de dag dat ik mezelf een dikke Ducati kan veroorloven MÉT bijbehorende geluid O-)
 
15 jaar oud, gemiddelde dag op middelbare school. Had pauze en had geen idee hoe ik die in ging vullen, dus ik in de mediatheek achter de computer.

Uit het niets komt het idee vallen om op de website van suzuki te kijken.

Het eerste wat ik zag was de 2002 Hayabusa, op de amerikaanse suzuki website. Vond het fantastisch mooi ondanks dat ik geen flauw idee had wat ik zag. Vanaf dat moment ben ik fotos gaan verzamelen, filmpjes kijken, dealer bezoeken, fora afgaan, enz. Is een complete, allesoverheersende obsessie geworden. Praat met wie dan ook die mij kent en het onderwerp motoren komt snel aan bod. Ik kan gewoon me klep er niet over houden maakt niet uit wie. *O*

Op me 20e mijn :] gehaald en ben al 5 jaar gelukkiger dan de Dalai Llama *O*
 
Vroeger veel bij pa achterop, oom had een motor, 2 neven met een motor..
Eigenlijk vanzelfsprekend dat ik ook mijn pasje haalde:P Later volgde mijn zus ook nog, en binnenkort gaat mijn vriendin ook rijlessen..:)
 
Het was al snel duidelijk....
Mijn vader had eerder zijn motorrijbewijs dan zijn autorijbewijs, had af en toe motorblaadjes mee van zijn werk en me oom heeft een eigen motorzaak.

Dus ik ben gedwongen.

Op mijn 16e had ik een trialmotor, die ik nu nog steeds heb, alleen is de achterbrug al 7 jaar gescheurd en omdat het zo'n speciaal magnesium/aluminium mengsel is, last het heel moeilijk. Dus die motor moet ik maar eens weg gaan doen...

Dat ik 18 was kocht ik mijn eerste road-legal motor. Een Suzuki DR400 van 1983. Die heeft 5 jaar in de schuur staan verstoffen, ik heb pas op mijn 23e het motorrijbewijs gehaald. Eerst zou ik tot mijn 21e wachten om gelijk zwaar te halen, maar toen was er geen geld. Dus later zegt me broertje ik ga me motorrijbewijs halen. Gelijk maar gezegd, geef mij daar ook maar op dan. Dus geregeld en zodoende kan ik nu legaal rondknorren op ouwe meuk.

Dus eigenlijk is het me vaders schuld. Mijn moeder krijg je zelfs niet achterop, dus die moet er echt helemaal niks van hebben.

mvg Rick
 
Ben geboren in een motorminded familie, opa, vader, ooms, neven..
De enige die niet motor rijden in mijn familie zijn mijn moeder en mijn vrouwlief maar dat is een evenwichtskwestie :+
Met ook nog 2 broers en een zus + schoonfamilie die motor rijden en leuk vinden ben ik een gezegend man *D
 
Ik vraag mezelf af of jullie alleen gek van 2 wielers zijn?

ook bij mijzelf begon eht al vroeg met een vader en oom die motor reden,
maar ik heb alle motoren altijd mooi gevonden wat dan ook.
Auto, motor, tractor, loders,etc

toen ik 2 maanden 18 was slaagde ik voor me koekblikkenbewijs en kocht dezelfde week nog een CLK 320 uit 2004.
ongeveer een half jaar later begon mijn werkgever over zijn motor op internet zetten (yamaha xt 600 2001)
toen heb ik gezegd doe mij hem maar dan:) dan begin ik wel met lessen, nu het eind van mijn A'tje in zicht is volop aan het zoeken naar een gsxr.
dus de liefde voor motoren zit er bij mij goed in
 
Ik durf het niet precies te zeggen.. maar weet wel dat ik als 6-jarig ventje al het verschil tussen Ducati's en "nep Ducati's", zoals pa dat noemde (VTR1000, TL1000) kon horen.

Heb ooit op die leeftijd tegen een man op een TL1000 door het raam van de auto geschreeuwd dat ie beter een échte Ducati moest gaan kopen _O-

Nu weet ik wel beter en is Ducati niet heilig meer. Wel gaaf, dat wel.

edit: ik weet het wel weer. Toen paps vroeger thuis kwam van het werk op zijn Yamaha SR500 moest ik altijd even een klein stukje door de straat, zittend op de tank en de knuistjes aan het stuur :] Ik zal toen 4 of 5 geweest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk ooit vanzelf van de schakelbrommer naar een proefrijbewijs.

Diverse crosmotoren gehad voor de hobby.

Nooit afgereden en het verlangen daarna voor jaren in de kast.

Daarna wat motorrijders in de familie en een proeflesje gekregen.
Meteen doorgestoomd en alles gehaald.

Meteen een Honda X11 en later een Honda Hawk gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Exacte leeftijd weet ik niet precies, ik weet wel dat ik altijd extra aandachtig voorbij rijdende motoren nakeek. Ook zat ik altijd als een zombie naar MotoGP's van die tijd te kijken. Verder kwam ik vroegah met mijn BMX weleens terecht bij de lokale motorhandelaar en ik stond toen al kwijlend tegen de etalage-ruit op te rijden.
Dus alle symptomen waren al vroeg zeer zichtbaar.

Mijn ouders zagen de bui dus hangen, die waren niet zo motorminded. "Duur en gevaarlijk en zonde van de benzine en auto-RBW is meer dan genoeg voor je". Dat verhaal. Dus braaf op mijn 18e auto-RBW gehaald en op mijn 21ste in het diepste geheim aan mijn A-tje begonnen en vlot genoeg gehaald.

Ouders waren opgelucht want ze snapte maar niet waarom ik nooit geld had en ze waren al bang dat ik gokschulden had of aan de drugs zat. "Oh ja, motor-rijbewijs, nee dan is het goed." Dat opgeluchte gevoel verdween weer toen ik met aan aftandse FJ1100 kwam aanzetten. Ze dachten echt dat ik "af en toe een motor zou huren in de zomer". Hmm.

Inmiddels hebben mijn ouders zich erbij neergelegd. Heb bij de twee crashes die ik heb gehad moeten praten als Brugman maar inmiddels is het geen issue meer. Ze weten dat ik op een mooie zomerdag de hele dag weg ben en dat ik als het effe kan in de zomer een weekje weg ben. Stiekem vinden ze het hartstikke leuk en stoer maar ik krijg bij elk vertrek weer, of het nou voor een weekje in de Dolomieten is of een rondje om de kerk, te horen "doe je voorzichtig?". :)
 
Mijn vader vertelde vroeger altijd verhalen over hoe hij als tiener al motor reed maar dan nog zonder rijbewijs. Dat zou het eerste rijbewijs zijn dat hij ging halen zei hij vroeger.
Ondertussen had hij alle categorieën al op zijn roze papiertje bij kunnen schrijven; behalve A.
Mijn doelstelling was toen dus om die eerder te halen dan mijn vader. Om hem toch een eerlijke kans te geven zijn we tegelijkertijd op les gegaan. Ik won.

Maar pap heeft toch alle categorieën en ik maar 3 dus hij ligt wel een tikkeltje voor ;)

Inmiddels heb ik weet-ik-hoeveel keer meer kilometers gemaakt dan mijn ouweheer, gebruik ik mijn motor dagelijks en in de winter en nog geen schade gereden. Mijn vader daarentegen heeft al een motor total-loss gehad en pakt 's zomers eens per 5 weken de motor.
 
Het begon toen ik een jaar of 7 was. De zoon van onze overbuurman kwam met een Suzuki GS 750 aanrijden. Met de blauwe L aan de kentekenplaat geschroefd. Jaren 70 dus.
Ik was meteen verkocht. Wat een ding!!!!

Later kwam ik er achter dat mijn opa en bijna al mijn ooms ook motor gereden hadden. Een van die motoren is nog steeds in de familie (jaren 50 Puch 250 dubbelzuiger) en daar aas ik al een tijdje op.
 
Leuk om te zien dat veel mensen hier uit een motorfamilie komen. Ik daarentegen ben de eerste en enige in mijn hele familie die motor rijdt... en ik heb een giga familie. Het interesseert ze gewoon niet. Hij met ze hobby... hoor ik dan vaak *O*

Ze weten niet wat ze missen :Y
 
14 jaar oud, ik kreeg een foto van een Thunderace onder m'n snotneus en was verkocht! Daarna heb ik er een keer 1 over de dijk zien knallen en zodra ik m'n rijbewijs had had ik er zelf 1 *O*
 
Heel Nederland was bezet door de automobilist.
Wij wonen in een heel klein dorpje en boden dapper weerstand tegen die overheersing.
Ik ben toen in een ketel met motorolie gevallen.....
 
Als meisje van 17-18 jaar ben ik een keer meegeweest achterop bij zo'n dikke chopper met een grote kerel vol met overal haar en baard. Dat vond ik wel erg leuk!
Later, ik was al getrouwd, had mijn toenmalige man een collega met een motor. Die kwam me op mooie zomeravonden wel eens ophalen voor een ritje achterop.
Ik had op dat moment nog het idee dat motorrijden vooral iets was voor grote mannen. Ik vond het echt geweldig, maar in mijn wereld zaten vrouwen alleen achterop.
Op het moment dat ik me realiseerde dat vrouwen ook wel eens VOOR op een motor zitten, zat ik volop in de kleine kinderen. En dan is een auto veel handiger dan een motor.
De jongste is nu negen, en het moest er maar eens van komen.
Over drie weken rijd ik af.... :-)
 
Toen ik een kleine kleine kleine jonge man was en groot genoeg om op de tank te zitten bij papa en met het gas heb mogen spelen, was ik natuurlijk al verkocht. Vervolgens altijd motorspelletjes en plaatjes kijken op internet, iedereen kent het wel. Op 12jarige leeftijd een minicrosser gekocht en aan zitten sleutelen. Vervolgens een Aprilia RS uit 2009 gekocht toen ik 15 was en lekker gaan kietelen waardoor die nu een nette 15pk heeft, leuk voor straatgebruik. Ondertussen ben ik bezig met mijn motorrijbewijs, 22 november AVB en 5 december AVD. Zodat ik volgend jaar op een supermotard kan stappen :).
 
Rondje op de schakelbrommer van een vriend gereden.

1. Dit is tof.
2. Dit moet sneller kunnen.

Toen maar gelijk voor m'n motorrijbewijs gegaan :+
 
Rondje op de schakelbrommer van een vriend gereden.

1. Dit is tof.
2. Dit moet sneller kunnen.

Toen maar gelijk voor m'n motorrijbewijs gegaan :+
Haha mooi.
Altijd achterop bij mn pa gezeten, op mn 20e zelf het papiertje gehaald. Paar jaar later ook maar autopapiertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan