Hoe het begon.

Besmet door mijn vader en de motorsport op tv.
Of ik heb me vader weer aangestoken, net hoe je het bekijkt (her-opstapper dus).
Ik wou altijd gelijk een zwaar motorrijbewijs vraag me niet waarom maar dat vond ik gewoon.
Daar moest je dus 21 voor zijn en een goed gevulde portemonnee was daarbij ook wel handig, dus kwam een tripje naar Afghanistan op me 20e wel uit.
Werd 21 in Afghanistan en had ook nog een beetje leuk geld op de rekening staan na dit tripje.
Thuis gekomen gelijk opzoek gegaan naar een goede rijschool.

Wel jammer dat om de motorsport tegenwoordig op tv willen zien heb je daar tegenwoordig een speciaal abonnement nodig.

:W
 
Mijn verslaving begon op me 10e.
Me vader had een grote hobby off the road rijden.
En kreeg op me 10e verjaardag een honda 80 cc , sindsdien altijd een motor gehad.
Op me 18e rijbewijs gehad en verslaving is niet meer afgenomen.
in de tussentijd wat motoren versleten honda 80 cc crosser
kawa 125 cc crosser
honda 250 cc crosser
ktm 380 off the road
honda 250 nx
honda fireblade 900rr
en nu me fireblade 1000rr
 
Bij mij is het vrij recent begonnen, veel vrienden en collega's zijn motorrijder. Door hun ben ik aangestoken en ben op dit moment zelf aan het lessen(binnenkort AVD), de eerste motor is een opgeknapte gsx400x :)
 
Ik ben zelf te laat begonnen. Heb pas sinds 3 jaar mijn A ( nu 39).
Ik was ook al 35 voor ik mijn A had. Toen ik een jaar of 20 was, had ik geen geld, en later kwamen er allerlei andere prioriteiten (trouwen, eigen huis, kinderen). Maar op een gegeven moment stelde mijn vrouw me voor de keuze:

Of eindelijk rijles gaan nemen, of voor eeuwig ophouden met over motoren te zeuren :P

't is duidelijk wat ik gekozen heb :)
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even reageren..

Vroeger een buurman die een poging deed tot rijbewijs, had wel al een Shadow. Keertje mee achterop geweest. Andere buurman met een crossmotor, voor op de tank een stuk mee. Prachtig. Oom met motor, politieagent, erg indrukwekkend in zijn outfit met politiemotor voor je deur als klein manneke...

Ons pa gek van auto's, ik ook. Toch bleven motoren me trekken. Dus op mijn 21e een proefles genomen met met mijn 22 had ik mijn rijbewijs en binnen een week mijn eerste eigen motor (FZR600). Inmiddel 30 en met motor nummer 5 bezig.

Maar ook nog steeds gek met auto's (vooral de auto's voor het al te elektronisch werd...).
 
Dat trok mij ook aan in motoren; het was allemaal wat puurder qua techniek, zeker vóór de jaren '90.

Moderne motoren zijn wel comfortabel en betrouwbaar, maar missen een beetje de charme van de motorfietsen in de jaren '80 en eerder.

Edit: hoewel ik bij een moderne motorfiets nog steeds 10x zoveel gevoel heb als bij een auto.
 
Laatst bewerkt:
Dat ding heb ik ook gehad. Motorhispania RX. Wat een ongelofelijk brak kutding. Ging om de haverklap kapot en niet de minste mankementen. De laatste reparatie was het honen van de cilinder na een vastloper. Daarvoor vrat ie accu's op, had koelingsproblemen, vastgeroeste oliepomp, kuipdelen die afbraken bij de ophangingspunten... ga zo maar door. Ik heb veel te veel geld opgemaakt aan dat kreng. Had nooit mijn uber betrouwbare Aerox moeten inruilen hiervoor, maarja, lijkt op een motor he *O*



Geestig genoeg heeft die rijervaring ontzettend veel geholpen toen ik eenmaal motorrijlessen nam. Heb met de cb250 van de rijschool nog een knietje aan de grond gereden ondanks het schreeuwen van de instructeur in me oortje _O-
Die brommer is ook uiteindelijk in de soep gelopen, was net nadat ik hem aan een bekende had verkocht :')
Hij heeft het me nooit verteld totdat ik 2 jaar later ofzo vroeg hoe het met de brommer was _O- :X
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor Carrière is met een klein beetje vertraging een maand geleden begonnen. Al vanaf mijn 12de stond ik in de zomer te kwijlen bij terrasjes met motoren, als de TT intocht begon stonden we standaard met een clubje boven op een viaduct te genieten van al het moois wat langs raasde. Natuurlijk een een schakel brommerd gereden, maar tijdens de studie geen geld om RB en moto te betalen. In die tijd was de drang om ook motor te rijden aardig afgezwakt tot afgelopen zomer. Na een zeer geslaagde MTB vakantie in Duitsland reed een kameraad in de auto met mij terug, welke ook motor rijd na een aantal verhalen zette ik hem thuis af, natuurlijk liet hij zijn fiets even zien en nog voor ik de volgende dat alle vakantie was had gewassen was de proefles al gereserveerd, twee maanden later het papiertje binnen en motor in de garage :D Tja en nu hopeloos verslaaft.
 
Ik heb het aan het bedrijf (ziekenhuis) te danken. Dat begon plotseling parkeergeld te vragen, ook voor diegenen die met spoed moesten komen. Daar was ik principieel tegen. Toen heb ik een scooter gekocht, een Malaguti Centro. Erg leuk ding. Daar kan je precies mee om de slagboom heen rijden. Toen ontdekte ik twee dingen: het rijden was verschrikkelijk leuk, ik begon er alle boodschapjes mee te doen. En dat gezeur: op het fietspad, er weer af...Toen het motorrijbewijs gehaald om van het fietspad af te komen. Nu is de actieradius ineens veel groter!
 
Ik ben eigenlijk al van kleins af aan bezig met motoren! Mijn pa nam me eens mee naar de MotoRai, wat zal ik zijn geweest, 8? 9?. Het duurde al een half uur voordat we binnen waren: ik keek naar alle motoren van de bezoekers! En dan vooral hoe hard ze konden :+. Dit bij elke supersport, totdat er bij 1tje het alarm afging (als daardoor de accu leeg is gegaan, sorry :+). Mijn pa reed daarnaast ook motor, hij was een tijd gestopt maar met het komen van de midlifecrisis kwam de motor ook weer in t huishouden:P. Hij had een shadow 1100, maar hoe leuk ik het ook vond, ik wist altijd al dat ik een 'racemotor' wilde :P. Eenmaal 21, geen beperking meer qua vermogen: hoppa, lessen! En nu 2 jaar mijn rijbewijs en nog steeds elke dag meer lol op de fiets :D.
 
Ik heb het aan het bedrijf (ziekenhuis) te danken. Dat begon plotseling parkeergeld te vragen, ook voor diegenen die met spoed moesten komen. Daar was ik principieel tegen. Toen heb ik een scooter gekocht, een Malaguti Centro. Erg leuk ding. Daar kan je precies mee om de slagboom heen rijden. Toen ontdekte ik twee dingen: het rijden was verschrikkelijk leuk, ik begon er alle boodschapjes mee te doen. En dat gezeur: op het fietspad, er weer af...Toen het motorrijbewijs gehaald om van het fietspad af te komen. Nu is de actieradius ineens veel groter!

en je hebt nu toch wel een motor hoop ik?, want, zonder alle respect, een scooter is GEEN motor.. 8-)
 
Vroeger had pa altijd al een motor gehad (Honda Dominator etc) en daar zat ik als klein ventje al op de tank. Later toen ik 16 was een schakelbrommer gekocht en gelijk op mijn 18e het rijbewijs gehaald. En nu rijd ik lekker rond op mijn eigen grote mensen brommert.
 
Ik reed al brommer voor dat ik 16 was.
Toen het wel legaal was, begon ik met opvoeren van mijn Zundapp.
3e spoelpoort, vlakke kop, grotere carburateur, 70cc, dat soort dingen.
Toen ik 19 was had ik een brommer die ongeveer 120 km/h reed (met de wind mee, met de kroeg in zicht).
Dat vond ik zelf eigenlijk wel gevaarlijk worden, toen een klasgenoot een XL125 te koop had, nam ik deze over.
Ik heb met een blauwe "L" achterop 4 lessen genomen en ik had een rijbewijs.

Daarna kocht ik een Kawa Z650 die ik ik 4 jaar tijd zo ongeveer tot de draad versleten heb (het olielampje ging niet meer eens uit als ie stationar draaide).
Ik reed er mee, weer of geen weer, zelfs toen het 's winters -15 was met een dikke vetbroek aan en met ijskrabber in de hand om het scherm ijsvrij te houden.

Ik heb er echt sleutelen mee geleerd, in die 4 jaar is alles een keer los en open geweest, behalve het balhoofdlager.

Hoeveel motoren daarna volgde, weet ik niet eens meer, maar het waren er meer dan 10.
 
2 maanden voordat ik 18 werd op zoek naar een vervanger voor een opgereden Berini M21 op zoek naar een Berini M23. Die stond in Rotterdam te koop voor ca 800 gulden. Daarnaast stond een Radex Expresse 175 motor voor maar 450 gulden, dus de keus was snel gemaakt. Motor op naam gezet, verzekering en wegenbelasting betaald en op mijn 18e verjaardag op het politiebureau een oefenvergunning gehaald. Na 5 maanden rij-examen gedaan en geslaagd. Vanaf dat moment, met een onderbreking van 12 jaar (verliefd, verloofd, getrouwd en kinderen), altijd motor gereden.
 
Op mijn 16de verplicht van mijn ouders mijn brommerrijbewijs moeten halen.
Daarna kwam er praktijkexamen aan en blabla. Kon wel eens handig zijn voor als me school ver weg zou liggen.

Nadat ik het roze pasje op zak had (met velen vrienden die wel een scooter/brommer) kochten moest er bij mij ook eentje komen.

Eerst begon met een klein budget, simpele Tomos Quadro A35, kenteken beginnend met DT (DuctTape, wat ook aanwezig was om dat kapjes bij elkaar te houden)

na 6 maanden een warmloper te pakken, geen verstand van om te repareren en dealer beweerde dat het ruim 600€ ging kosten. Toen een Honda MT gekocht en hiermee leren sleutelen.
Deze heb ik zomer 2010 gekocht, rond zomer 2011 was deze helemaal opgeknapt ( al mijn inkomsten hierin gedouwd) en hiermee in 3 maanden tijd ruim 6.000km gereden.

Sindsdien helemaal gek van alles wat met verbrandingstechniek en wielen te maken heeft, auto's, motoren, quads en noem het maar op.

Afgelopen februari mijn B'tje behaald in exact 4,5 maand, en hierna hoorde ik over de nieuwe wetgeving voor motorrijden.
Gauw me ouders overtuigd die totaal niets met motoren hadden en heel mijn passie voor alles met wielen niet snapten, en hierna gelijk begonnen met lessen.
21 november mag ik afrijden, dus druk aan het rondkijken voor nieuw speelgoed :)

Vanaf volgend jaar stage 20km verderop in de polder, heel stiekem heb ik hier mijn stageplek ook al op uitgezocht *D
 
Als kind de verhalen en de foto`s verslonden van mijn grootvader die voor en na de oorlog aan wegracen en motorpolo (=motorvoetbal) deed. :Y
In de oorlog was hij motorordonans en is ook beschoten door Messerschmitts. :(
De vader van mijn buurjongen deed aan motorcross en daarom mocht ik vaak mee naar trainingen op het toenmalige MCA terrein en ook vaak naar wedstrijden door nederland/belgië.
Mijn buurjongen beschikte over een Montesa minicrosser waar ik dus ook op mocht rijden.
En daar hebben we jarenlang heel veel plezier meegemaakt van 8 jr oud t/m 13 daarna was dat ding vrijwel op en te klein voor ons geworden en hield de vader op met wedstrijdrijden.
Dus ff 2 jaar niet gereden daarna begon voor mij de brommertijd en de motortijd (zonder rijbewijs). De Suzuki GT550 en GT750 heb ik goede herrineringen aan.
Een van mijn andere buren was Ruud (flipper) een v/d oprichters van de Amsterdamse Hels Angels en als wij (14 jaar)zijn Gifgroene HD chopper poetsten mochten we wel is een stukkie achterop.
In 81 zelfs nog een jaar legaal met proefrijbewijs op een GS550E gereden.
En toen abrupt gestopt met motorrrijden omdat 2 vrienden die veel rustiger op de motor waren dan ik zichzelf te pletter reden. :(
In 2005 begon het toch weer te kriebelen en heb ik in 2007 in 1 keer het A rijbewijs gehaald en het motorrijden (veel te laat)weer opgepakt :Y
Danny :W :]
 
In 2004 motorrijbewijs gehaald, omdat de regels in 2005 aangescherpt zouden worden. ( AVB erbij )
Sinds ik kan lopen ben ik al gek van alles wat wielen heeft.
In 1995 had ik al eens motorexamen gedaan maar dat werd na 15 afgebroken wegens 'gevaarlijk' rijgedrag.
De examinator adviseerde mij toen om maar geen examen meer te komen doen als mijn rijgedrag niet veranderde.
Dat heb ik ter harte genomen en ik ben vrolijk zonder rijbewijs zo nu en dan blijven rijden O-)

's zomers is het heerlijk uitwaaien op zo'n ding, 's winters vind ik het een hel en zie je me ook niet op de motor.
Overigens respect voor degene die wel doorrijden.
 
Mijn verhaal wijkt geloof ik nogal af.

Vrij snel na mijn autorijbewijs heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Als student had ik weinig te besteden, dus moest het van mijn bijbaantje betalen. Maar na mijn afstuderen braken snel betere tijden aan. Maar ik ging per trein naar mijn werk en had daarnaast een tweedehands Suzuki Alto. Af en toe heb ik een motor gehuurd en kreeg telkens weer de smaak te pakken.

Maar ik vond al die mooie motoren gewoon onhandig: Waar laat je bagage? Wat doe je als het regent? En zelf schakelen vind ik achterhaald.

Ik zocht een snelwegbestendige, zuinige automaat met een acceptabele actieradius, bagagemogelijkheden en goede weerbescherming, die genoegen neemt met 1 dealerbezoek per jaar.

Voor de toekomst ben ik me aan het oriënteren op een Honda NC 700x DCT (met kofferset) en een BMW C650GT (duurder en minder zuinig).
 
Laatst bewerkt:
Pas op mijn 40ste koekblik papiertje gehaald en eigenlijk nooit leuk gevonden, maar ja OV is ook niet alles ( eigenlijk helemaal niks). Wel veel op twee wielen (fiets) afstanden afgelegd, bergje op bergje af. Kinderen groeien op en jawel hoor : Pa ik ga een motor kopen! Mooi joh, de eerste in de garage. Zoon twee: Pa ik ga ook een motor kopen en de tweede in de garage. Eigenlijk begreep ik toen ik die twee motoren in de garage zag staan,dat ik iets miste. Ik kreeg een gratis les van de boys en was 'hooked'. Op mijn 56 mijn roze pasje gehaald en sindsdien raak ik het koekblik nauwelijks meer aan. De motoren van de jongens hebben hun eigen plekje gevonden en mijn DiV 900 heeft die plaats ingenomen. Het is onzin om te zeggen dat: als je het over kan doen wat zou je dan veranderen / overdoen ? Maar in dit geval?.............was ik maar eerder begonnen!
Neemt niet weg dat ik nu bijna dagelijks met veel plezier op de motor rij.
 
Mijn ouders zagen de bui dus hangen, die waren niet zo motorminded. "Duur en gevaarlijk en zonde van de benzine en auto-RBW is meer dan genoeg voor je". Dat verhaal. Dus braaf op mijn 18e auto-RBW gehaald en op mijn 21ste in het diepste geheim aan mijn A-tje begonnen en vlot genoeg gehaald.
haha zelfde verhaal voor mij, ouders keuren het ook niet echt goed kwa geld besteding en veiligheid, en om me dat gezeik tot ik m'n papiertje heb te besparen vertel ik het ze ook nog niet :-) (immers, als ik m'n rbw eenmaal heb is er toch niets meer aan te doen)

word wel leuk als ik m'n pasje op tafel leg straks en wijs op de 'A'.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger had ik niet heel veel met motoren. Ik wilde een oude Mustang uit "67.
Met mijn eerste baantje ging ik er voor sparen, want ik had er een paar te koop gezien toen ik op familiebezoek was in de US and A.
Toen ik eenmaal genoeg gespaard had en er meer research in had gedaan werd het me toch wel te duur in overschepen/benzine/reparaties/verzekeringen.

Met het geld wat ik daardoor over had, en door een vriend die al motor reed, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Motoren zoals de Ducati 999, Monster series, de Yamaha MT01, Street/Speed Triple heb ik ook altijd wel gaaf gevonden.
Maar mijn eerste rijervaring op de lesmoter heeft me echt over de drempel getrokken om mijn "snelle dure auto" droom maar te laten varen.

Op mijn 21e voor mijn Atje gegaan en een CBR600F sport gekocht.
Eigenlijk wilde ik meteen die 999 kopen, maar ik heb er denk ik toch verstandig aan gedaan om eerst een jaar op de CBR te rijden.

Tegenwoordig ben ik (helaas) vooral op mijn woonwerk motor te vinden en staat de 999 te wachten op de mooie grote ritten op de vrije dagen.
 
en je hebt nu toch wel een motor hoop ik?, want, zonder alle respect, een scooter is GEEN motor.. 8-)
Ben het helemaal met je eens. Op dit moment staat de FJR met panne. Kapot onderdeel is in backorder en moet dus uit Japan komen.

Dealer wel zo soepel om mij een leenfiets mee te geven en wist dat ik veel spullen bij me had toen ik de motor af kwam leveren voor reparatie. Leenmotoren zijn 500CC zonder koffers en zo. Dus kreeg ik een BMW scooter mee. Was bedacht voor maar 1 dag, maar toen was nog niet bekend dat het onderdeel in backorder stond. Dus nu zo'n 10 dagen sturen met een scooter.

Toch raar, want mijn linkerhand mag ik niet gebruiken om te denken te schakelen.Is immers de achterrem die ik dan dicht zou drukken....
 
Ik wou een vriendin verrassen die heel graag het motorrijbewijs wou halen. Dus regelde Ik een proefrit voor 2. Ik had daarvoor nooit echt iets met motorfietsen. Maar het moment dat ik bij de rijschool kwam was ik direct a changed man. Een motorfreak 24/7. Dat was nou 1.5 jaar terug.
 
@FrankFJR en demifort:
Relax toch jongens. Gelukkig is het niet aan jullie en is iedereen op een gemotoriseerde tweewieler boven 50 cc voor de wet wel gelijk.
:P
 
@FrankFJR en demifort:
Relax toch jongens. Gelukkig is het niet aan jullie en is iedereen op een gemotoriseerde tweewieler boven 50 cc voor de wet wel gelijk.
:P

Ben heel relaxed hoor :W .
En wil je persoonlijk niet aanvallen natuurlijk!

Maar wat de wet zegt zal mij een zorg zijn *O*.

Scooters zijn rijdende porta potti's.. dat was altijd al zo en zal ook zo blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan