Hoe het begon.

Begon lang geleden, mijn vader racete in de jaren 70 - 78 daar altijd geinterresseerd in geweest.
Mijn vader stopte eind jaren 70 met rijden ( in opdracht van mijn moeder denk ik😁) toen mijn broer geboren werd. Hoogtepunt was de TT met de oude namen van toen....

Sinds kleins af aan dus interesse in brommers, motoren en techniek. Toch heeft het tot 2011 geduurt voordat ik eindelijk aan het rbw begon.

Nog 2 plaatjes van Motor magazine van 1975 . Op de 8e plaats staat mijn vader.

AF99C91E-28F3-46C3-A681-03A756BF66FE-5460-000004B848E5C27C.jpg


3320B8BD-3207-4D01-B165-C191A1E42A09-5460-000004B869EF4A68.jpg


Mark
 
na 3 keer gezakt te zijn voor het koekblik, maar een A gehaald, veel makkelijker.
oplijder was nog niet overtuigd dak ut zou halen maar tegen examinator gezegd dak net in Adam was komen wonen dus kende de weg nie.
iedere drie straten stoppen en niewe opdrachten krijgen en opt eind CBR voorbijrijden. :z

examin.; met de hakken over de sloot, en theorie ook niet zo denderend, maar geslaagd. :+

met andere instrukteur naar de school terug gescheurd. je rij zelf maar, je heb het Atje toch! _O- _O- _O-



vijf jaar later BE. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ook mij is het motorrijden eigenlijk wel met de paplepel ingegoten:

Als klein jochie al bij pap achterop, en oom die motorrijles geeft.

Op mijn 12e wist ik het al zeker: Dat A'tje zal er als eerste komen, en in November 2004 was het dan eindelijk zover dat ik het papiertje met de welbegeerde A er op op mocht gaan halen *O* .

In December van hetzelfde jaar een Suzuki GS500 gekocht met 35K op de teller, waar ik op dit moment een kleine 82K mee heb gereden (wel met een blokwissel).

En sinds 7 September van dit jaar heeft ze er een grote zus bij, een Dayona uit 2000 met 28K op de klok :]
 
In mijn familie rijdt niemand motor, behalve mijn zwager. Het was dat de dagelijkse files naar het werk mij begonnen te irriteren en een aantal vrienden/collega's mij aanspoorden om te gaan lessen. Na de eerste les was het duidelijk dat dit mijn ding is. Een paar weken geleden heb ik een schuiver gemaakt, dus ik ben nu wat tupperware aan het oplappen, waardoor m'n fiets ff in de schuur staat. Van de winter, bij lekker weer, zal ik zeker weer een paar keer opstappen. Ik kan nu al niet wachten.
 
Ik heb het motorvirus van mijn vader, en die weer van zijn vader. Al vanaf ik heel klein was, was ik geinteresseerd in alles wat wielen en een motor had. Niet specifiek motoren, maar alles zolang het maar kan rijden. Toen ik een jaar of 10 was kocht mijn vader, na ongeveer 20 jaar geen motor meer te hebben gereden, weer een motor. Ik ging meteen toen hij de motor ophaalde achterop mee naar huis. Zodra hij de motor uit de schuur haalde stond ik er naast om mee te gaan, en kwaad dat ik was als hij een keer alleen wilde rijden. Bij mijn vader sloeg het virus ook meteen weer toe, en al snel na de eerste motor volgde er nog een. Dit was een opknap project (hij heeft hem overigens nog steeds), waar ik toen ik een jaar of 12 was voorzichtig rondjes mee door de straat reed. Mijn vader bezocht regelmatig beurzen voor onderdelen, en ik ging altijd mee. Toen ik een jaar of 14 was kocht hij een oude enduro waarmee ik een paar jaar lang mee op het lokale crossterrein heb gereden. Naast motoren was ik ook gek van auto's, en ik herinner me nog goed dat ik de dagen heb afgeteld tot ik 18 werd. Scooters heb ik nooit gehad, omdat ik wilde sparen om op mijn 18e direct mijn rijbewijs te kunnen halen. Uit practisch oogpunt heb ik er wel voor gekozen om eerst mijn B rijbewijs te halen, wat ik enkele weken na mijn verjaardag ook gehaald heb. Omdat ik ook meteen een auto heb gekocht was ik een beetje door het geld heen en door drukte ivm opleiding en werk kwam het er even niet van om verder te gaan voor A. Uiteindelijk doorgespaard en besloten tot mijn 21ste te wachten zodat ik meteen op een zware motor kon afrijden. Zodoende op mijn 21ste mijn A gehaald. Eerste paar jaar heb ik de motor voornamelijk voor hobby gebruikt, maar sinds een paar jaar doe ik eigenlijk alles op de motor. Auto heb ik wel, maar die gebruik ik erg weinig. Ik rij het hele jaar door, en maak zo'n 50.000 km per jaar op de motor.
 
Van jongs af aan ben ik al gek op auto's & motoren. Bij auto's meer in de richting van de Ford Roadster & bij motoren meer richting van de oude Indians.

Toen ik een keer aan het praten was met een kameraad die ook aan het lessen was, viel bij mij het kwartje: Ik werk fulltime, woon nog thuis & heb geen vriendin. En het zal er toch ooit eens van komen, dus waarom niet nu meteen??

Een week later zat ik dus al op de lesmotor. En een half jaar na het behalen van het roze papiertje/pasje heb ik mij een Kawasaki 800 Drifter gekocht, waar ik de afgelopen 2 jaar op rondtokkel.
 
Mijn vader als automonteur zorgde in mijn jeugd voor voldoende invloed wat betreft voorliefde voor techniek.
Zelf heeft hij in zijn jeugd een heletijd met een L het hele land doorgereden zonder te lessen maar op het moment dat zijn broertje met een ninja met +200 km/h ging cruisen werd het voor hem niet meer intressant om mee te rijden.

Vervolegsn vele jaren later was ik net 17 lentes jong toen wij naar italie op vakantie gingen.
Auto's vond ik wel leuk maar waren mij te log en ingesloten en de echt mooie auto's zou ik toch nooit kunnen betalen.
Daar bij kwam ook dat wanneer je op je 18 een auto kocht en hier aan ging knutselen, je al snel viel in een groep waar ik bij wilde horen.

Maar die ene vakantie in italie dus nu 4 jaar gelden kam ik de motor tegen die ik tot op deze dag nog begeer.
Geen exlusieve MV Agusta

Geen Brullende Ducatie 1098

En geen strakke apprillia

Nee de motor die mijn hart won en voor mij besloot dat ik motor MOEST gaan rijden was een BMW R1000 S
BMW-K-1300-S-Sport-Benzine-Blauw-001--12667838-Medium.jpg


Direct na de vakantie begonnen met het afstruinen van het internet, wat was deze blauw race fiets.
En wanneer deze vraag was beantwoord kwam de vraag maar wat is er nog meer?
Toen uiteindelijk (hoe voorspelbaar), toch verliefd geworden op de 2007 Yamaha YZF R1 Racing Blue.
:W
 
Blijft leuk al die verhalen van het hoe en het waarom men toch zo gek is om steevast plaats te nemen op een apparaat met maar twee wielen :)
 
Mijn beurt dan…

Hoe het begon!

Bij ons thuis zijn altijd motoren geweest, kan me nog bijvoorbeeld een mooie fail-momentje verhaal van mijn vader herinneren toen hij op zijn achterwiel wegreed… Maar vergat dat mijn moeder achterop zat en bam… Achterbleef!
Als 5 jarige zag ik mijn pa op zijn gloednieuwe XL500S… Hiermee ging hij “rechtdoor” naar werk elke dag ( lees all/offroad ;) )… Ohhhh wat een geluid kwam uit dat ding!!!
Toen ik 6 werd, kreeg ik mijn 1e minibike, daarna een 2e en een 3e (slopen kon ik altijd heel goed)…
Als 16 jarige een Yamaha DT 50cc was mijn eerste echte brommert, daarna een Honda NSR ;)
In ’93 was ik bezig met mijn rijbewijs (vroeger kon je ook makkelijk op je 17e beginnen) toen wij (ik, mijn broer en mijn pa) terugkwamen van een dagje strand in zijn ouwe BMW met 160 op de snelweg…
Toen gebeurde het!
Een motor vlak achter ons en geeft lichtsignalen…
De nieuwe en eerste model Honda CBR 900RR Fireblade! Toen wist ik, precies, wat ik wilde!

En ja hoor… 18 jaar later…. Ik heb nu 2 motoren…. Raad eens welke *D
 
Laatst bewerkt:
Als 6 jarig jochie achterop de victoria bergmeister van mijn vader. Daarna vaak mee op de laverda 750gt en de honda cb750. Als 7 jarig jochie al een eigen brommert, een honda c310, die mijn pa verlaagd had omdat ik er anders niet op pastte. Later is mijn pa gaan racen, eerst met een suzuki t350 vervolgens een yamaha TZ 350 en nog weer later een suzuki RG500. Ik dan ook vele uren door gebracht tussen allemaal mensen die besmet waren en zijn met het motor virus.
Om zijn conditie op peil te houden reden we alle 2 regelmatig op cross motoren.
Ik heb pas veel later op 35 jarige leeftyd mijn motorrijbewijs gehaald maar ben sindsdien een vervent en verwoed motorrijder.
Inmiddels heb ik mijn zoon ook al besmet. Ook hij rijdt alweer vanaf zijn 22e motor. Nu zo'n 3 jaar ongeveer.
 
Een dagje naar de autocross kijken bij m'n neven. Toen bleek dat hij ook aan motorcross deed. Machtig. Een paar keer achterop geweest bij m'n oom en een pa van een vriend van me. Toen m'n auto rijbewijs en meteen motor er achteraan. Genieten!
 
Hoe het begon... tsja

Ik ben altijd gek geweest van auto's, al vanaf dat ik een jaar of 6 was keek ik uit naar m'n 18de verjaardag zodat ik m'n rijbewijs mocht gaan halen. Motoren keek ik niet heel erg naar om eigenlijk.

Toen ik 15 was en de eerste van mijn vriendengroep 16 werd en zijn brommerrijbewijs haalde was het hek van de dam... vanaf toen wilden ik en mijn vrienden een brommer. En die is er gekomen! Overal reed ik heen met mn aprilia tuono, iedere dag naar Zwolle op en neer (80km per dag +/-) in weer en wind gevoed door een verschrikkelijke haat aan de bus, op vakantie met m'n vrienden naar texel, avondritjes overal en nergens naar toe. Niks was te gek.

DSC01674_thumb-300x224.jpg

Van links naar rechts : Aprilia Classic, Derbi GPR nude, Aprilia Tuono50

In de periode van 15 tot 18 is het er toen langzaam ingeslopen, motorrijden moest het worden.

Toen ik 18 werd ben ik op mijn verjaardag begonnen met mijn autorijbewijs, hier snel doorheen gelopen en toen ik het pasje in m'n zak had heb ik m'n brommer te koop gezet. Ondertussen was het brommerrijbewijs met praktijk lessen ingevoerd en was de brommer markt enorm ingezakt. M'n brommer toen praktisch weggegeven maarja.. Er was hierdoor wat budget voor een A rijbewijs, motor en toebehoren.

Een paar maanden later begon een vriend onverwacht aan z'n motorrijbewijs, dat was de doorslag om te beginnen. Ik had het geld en de tijd dus ben ik begonnen en 2 maanden later had ik het pasje en een motor in de garage.

Sindsdien motorgek. 3 van de 5 vrienden waar ik altijd brommer mee reed hebben hun rijbewijs inmiddels, of bijna, dus we kunnen weer verder waar we toen de brommers verkocht werden waren gebleven! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan