hoe het best carbs kuisen?

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
heb nu de carbs van mij xr afgehaald (dubbele carb) en er zit overal aanslag aan (3 jaar stilgestaan). met welk product of welke manier kan ik deze het best verwijderen?

is een soort van dikke bruine folie die eropligt (in de vlotterkamer) die zich niet makkelijk laat verwijderen
 
Beste is, bak met benzine en een borsteltje, goed laten weken, en schoonblazen met compressor, gerust een nacht laten weken.
Keus 2 = Ultrasoon, maar dat werkt niet 100% , moet je nadien nog weer op de hand doen.
Keus 3 = carb. claener, zit in een spuitbus en willen ze graag verkopen, werking onbekend, maar niks gaat boven "öp de hand" schoonmaken

Ook van binnen schoonmaken en geheel demonteren, bedoel ik dus, want daar kom je toch terecht
 
dasty van de wibra. Geen gein.

lekker je vlotterbak vol gooien, je sproeiers loshalen en los in je vlotterkamer gooien, 10 minuten laten intrekken, sproeiers eruit halen, afwas borstel door je vlotterbak en voor de echt harnekkige brokken ff krabben en dan alles goed afspoelen. Daarna alles goed schoon blazen en in de dunne olie gooien, zodat je geen bloemkolen krijgt.

Voor de rest van de carbs, tec flow motorcleaner. Flink in je analen spuiten, 15 minuten laten intrekken en dan met perslucht doorblazen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, buitenkant, ik ging ervan uit carburateur even van binnen en buiten schoonmaken, zodoende geen olie of wat dan ook bij de sproeiers, wat dan krijg je een verstopping, maar als het alleen de buiten kant is, daar kun je alles op smeren toch? Een wibra vol met genot
 
Ja, buitenkant, ik ging ervan uit carburateur even van binnen en buiten schoonmaken, zodoende geen olie of wat dan ook bij de sproeiers, wat dan krijg je een verstopping, maar als het alleen de buiten kant is, daar kun je alles op smeren toch? Een wibra vol met genot

Voor de binnenkant van de vlotterbak en sproeiers werkt het ook perfekt en snel. Niet in de kanalen van de carb gebruiken want daar krijg je het niet uit. Het is daarvoor te dik ook. Daarvoor gebruik je tec flow engine cleaner. Alles na behandelen met bv WD40 is aan te raden, want die chemicaliën maken wat te goed schoon.
 
:^ aso goed, maar wel zorgen dat je goed de troep weg haalt eruit want anders heb je gratiz bloemkool :+ ( spreek uit ervaring :X )

ken ik niet, dasty dus he, ff kijken of we hier een wibra hebben, carbs liggen al volledig uiteen

ff proberen met die dasty dan. is alles naspoelen met benzine en laten drogen ook goed?

ultrasoon zou ik niet weten waar ik het kan laten doen.
 
Wat is ultrasoon? Onder ultrasoon verstaat men frequenties welke in het algemeen boven de menselijke gehoorgrens van ca. 18 kHz liggen. De frequenties die in het algemeen worden gebruikt voor ultrasoon reinigen, liggen tussen 20 kHz en 150 kHz. Voor de meeste reinigingstoepassingen volstaat veelal een frequentie welke ligt tussen de 20 kHz en 50 kHz. Hogere frequenties worden met name gebruikt voor precisiereiniging en/of indien het de reiniging betreft van zeer delicate onderdelen. Ultrasoon energie zorgt voor een reiniging tot diep in de poriën, zonder te krassen, te borstelen of schrapen.

Principe Ultrasoon reinigen is gebaseerd op de voortplanting van geluid door een geleidend medium. In samendrukbare media, zoals lucht en de meeste vaste stoffen, wordt een geluidsgolf continue overgedragen. Bij niet-samendrukbare media, zoals water, is er echter alleen continue overdracht van geluidsgolven als de amplitude (geluidssterkte) relatief laag is. Als de amplitude toeneemt, ontstaat er een negatieve druk in de gebieden van verspreiding die de vloeistof "breekt", waardoor er waterstofbelletjes ontstaan. Dit verschijnsel noemen we ook wel cavitatie. Komt het cavitatiebelletje vervolgens in een compressie van een geluidsgolf terecht, dan begint deze onder invloed van de positieve druk te trillen. Het belletje zal vervolgens groeien tot een onstabiele afmeting. Het belletje zal in de vervolgfase uiteindelijk imploderen wat resulteert in cavitatie. Deze implosies veroorzaken microstromingen in de reinigingsvloeistof. Het imploderen van tienduizenden cavitatiebelletjes en de daarmee gepaard gaande microstromingen in een door hoogfrequente geluidsgolven geactiveerde reinigingsvloeistof, geeft uiteindelijk het effect dat "ultrasoon" wordt genoemd.

Commentaar: Het is alleen jammer, dat je na zo'n behandeling alsnog met de luchtspuit en de benzine aan de gang kunt om de zooi schoon te krijgen.
Dus met ander woorden
Gewoon met de hand, bak benzine en compressor is het beste en goedkoopste
 
Ultrasoon verhaal............

Commentaar: Het is alleen jammer, dat je na zo'n behandeling alsnog met de luchtspuit en de benzine aan de gang kunt om de zooi schoon te krijgen.
Dus met ander woorden
Gewoon met de hand, bak benzine en compressor is het beste en goedkoopste

Nee hoor. Dasty van de wibra werkt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter :)
Voor de echte koek opgelost is met benzine ben ik opa.
 
Ik nam altijd een lekker warm gewoon afwas-sopje en héél goed warm naspoelen; tussendoor en naderhand lucht-stootjes met een sportfiets-pompje.
Natuurlijk blaast een compressor beter.
 
Commentaar: Het is alleen jammer, dat je na zo'n behandeling alsnog met de luchtspuit en de benzine aan de gang kunt om de zooi schoon te krijgen.
Dus met ander woorden
Gewoon met de hand, bak benzine en compressor is het beste en goedkoopste

Tuurlijk moet je nog uitblazen, maar de wanden van alle kleine kanaaltjes zijn schoongetrild.
Het is niet wat je ziet die moet vrij zijn van aanslag, het is wat je niet ziet.
 
hier enkele foto's van wat ik bedoel

carb1.JPG


carb2.JPG


carb3.JPG


carb4.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan