hoe heten die glimrandjes aan je banden...?

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
dus die plekken die je niet raakt omdat je een mietje bent? '(

wel goed nieuws:

links nog een krappe CM, rechts is het nu helemaal weg!
 
dus die plekken die je niet raakt omdat je een mietje bent? '(

wel goed nieuws:

links nog een krappe CM, rechts is het nu helemaal weg!

Watjesrand, mietjesstreep, schijt-centimeter, zo ff gauw kan ik er niet nog meer verzinnen :)
 
ik begin erover omdat ik hier een hele leuke hoorde... (dacht toen zelfs dat het een officiele benaming was) weet alleen niet meer wat...

chicken glow... oid

schijt CM! :+ m'n vaders NTV650 heeft 2 a 3 schijt cm's

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-24 17:05 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-24 17:06 ]
 
ik begin erover omdat ik hier een hele leuke hoorde... (dacht toen zelfs dat het een officiele benaming was) weet alleen niet meer wat...

chicken glow... oid

schijt CM! :+

Ik weet niet eens of het een officiele benaming heeft,er zal natuurlijk wel een door iedereen gebruikte term zijn maar die weet ik niet, op mijn rd-tje heb ik um trouwens niet zitten, strakkies met Fireblade moe'k maar afwachten of de term chicken-inch opgaat of niet.......

heejj, daar heb ik er weer eentje bijverzonnen })
 
Kheb ze vandaag op 5 mm gekregen... De eerste knee-down is ook een feit... Kmoet nou duidelijk met de vering aan de slag... De achterkant deint als een idioot op dit moment... Effe een stukje harder zetten dus... Maar een knee-down maken met een R1 is wel effe wat anders als met een YZF of een FZR... Wat zitten die steuntjes verdomde hoog....

Ik kan zowel voor als achter nog ongeveer een mm of 5... Nog effe oefenen dus...
 
oh gaan we nu over je R1 klagen Helldesker? :)

als ik wil kneedownen ga ik me er zo op concentreren dat die bochten nergens meer op lijken... (en ik ook niet schuin ga )


Als ik de banden tot de rand kan berijden moet er gewoon een kneedown in zitten! :z

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-24 21:32 ]
 
glimmende randjes? nooit van gehoord :?

neen, bij mij nog 2mm zo goed als onaangetast en redelijk vierkant afgesleten banden na slechts 4.000km :( (misschien rem ik nog teveel op de motor)

en noem die rand toch gewoon de rand die je (nog) niet durft/kan gebruiken op je banden
 
"jullie" hebben in belgie toch altijd van de mooie woorden voor alles waar nederlanders geen/ of engelse termen gebruiken?

glimranden, schijtvlakken, bangheidsbanen, verstandszones etc...
:+

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | risco nemen is immoreel in deze maatschappij

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-24 23:21 ]
 
oh gaan we nu over je R1 klagen Helldesker? :)

als ik wil kneedownen ga ik me er zo op concentreren dat die bochten nergens meer op lijken... (en ik ook niet schuin ga )


Als ik de banden tot de rand kan berijden moet er gewoon een kneedown in zitten! :z

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | 400 meter in 11"3 sec @ 194.7 km/u

BertV, met de R1 haal ik dit
yam-fzr1000-87-bikepics-01192.jpg


dus niet.... Kben naar dezelfde plek gegaan en heb gekeken hoe hard ik nu door de bocht ga... Tussen de 65 en 75 km/h... Bij 75 haal ik net de grond met mijn knie... ( met de FZR reed ik daar tussen de 90 en 100.)

Kmoet wel zeggen dat ik naderhand met een stel vrienden ben gaan "racen" op een industrieterrein en daar ging het al meteen een stuk beter... Kwestie van warmdraaien :?
 
"jullie" hebben in belgie toch altijd van de mooie woorden voor alles waar nederlanders geen/ of engelse termen gebruiken?

glimranden, schijtvlakken, bangheidsbanen, verstandszones etc...
:+

die "jullie" sloeg toch niet op mij?
tenzij je uit amerika komt en denkt dat amsterdam de hoofdstad is van belgie... :P
 
hap hap hap!

gewoon nieuwsgierig: wat denken jullie amsterdammers over amersfoort?

boerendorp oid? :)
 
Op 2001-06-25 10:17, schreef BertV:
nee, is het dan weer typisch amsterdams om je gelijk aangesproken te voelen? :)

Dat denk ik niet want ik voel me niet aangesproken (oorspronkelijk ook am*dammer)
nee (oorspronkelijk geen amsterdammer)
maar jullie stond uitrukkelijk tussen haken zoals ik wij ook tussen haken had gedaan... als er gekwoot wordt zonder het vorige bericht te melden krijg je als bonus dit gemiep

 
Leuke topic....

Het eerste wat we doen als we bij een motor-zaak komen: Kijken bij alle sportfietsen hoe breed de "schaamstreek" is, hehe!

Het valt op dat er maar HEEL weinig sportmotoren de banden aan blubber hebben!! Bijna iedere motor heeft een vette schaamstreek...triest maar waar.

Nog steeds ben ik van meninng dat je geen supersport-motor moet kopen als je niet plat durft te gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, mensen moeten het wel leren eerst! :)

Ik heb zondag weer ff geknalt (350km), en zelfs mijn voorband is bijna helemaal geraakt nu! HAHA! Heb ik nog niet eerder gezien, meestal heeft de voorband een veel grotere schaamstreek, simpelweg omdat die band veel boller is.

Als ik dat kaartje binnenkrijg ( :r , duurt alweer VEEL te lang :( ), zal ik eens een filmpje maken van de banden, hihi!
 
Ik heb zondag weer ff geknalt (350km), en zelfs mijn voorband is bijna helemaal geraakt nu! HAHA! Heb ik nog niet eerder gezien, meestal heeft de voorband een veel grotere schaamstreek, simpelweg omdat die band veel boller is.

heeft meer te maken met hoe hard je een bocht *IN* durft te gaan.

Op de openbare weg is dat vaak lastiger vanwege obstakels of rotzooi, op een circuit heb je daar minder last van en kun je ongeneerd hard de bocht insturen.
 
Halloo,
Mijn zx-6je van '98 heeft origineel 170/50 vanachter,en op aanraden
van diverse motorbladen heb ik 180/55 gemonteerd, met inderdaad
een geweldig goed resultaat.
Gevolg is nu echter wel dat ik met de voetsteunen aan de grond nog
steeds 5mm rubber overhou!! Het is nu nog even wachten tot de uitlaat
raakt, dan weet ik zeker dat het niet meer verder kan .... Toch??

Ik ben het echter met rududuud (ofzo!) eeeeecht niet eens.
Het is inderdaad opvallend dat er zeeer veel sportmotoren met een
gigantische "schaamstreek" zijn.
Maar wat geeft het dat een ouwe opa van weettikkut hoe oud bijv. een
Ducati 996 SPS een geweldig mooi masjien vind, en deze dan ook gewoon koopt! nix toch???
Wat mij veeel meer ergert, is dat je aan de bar van die gasten tegenkomt
met de meest fantastische verhalen, en als je dan buiten komt bij de motor er nog 4cm rubber ongebruikt is, dan zakt mijn leren broek (zonder kniepads) dus echt af!!

Groetjes,
 
Wat mij veeel meer ergert, is dat je aan de bar van die gasten tegenkomt
met de meest fantastische verhalen, en als je dan buiten komt bij de motor er nog 4cm rubber ongebruikt is, dan zakt mijn leren broek (zonder kniepads) dus echt af!!

Hail to the king... :}
Helemaal met je eens. Daarom zal je van mij ook geen fantastische verhalen horen... Ik weet dat ik niet bij de besten hoor. Ik doe mijn best. Krijg mijn knie aan de grond en heb nog iets van 5 mm voor en achter over...
( als excuus voer ik aan, dat ik pas 1500 km gereden heb op deze motor. :P )
 
Je voorband tot aan de rand rijden is wel wat moeilijker, en als je dat wilt moet je geen BT010 kopen.
Die voorband is verrotte moeilijk tot aan de rand te rijden, nog een mm of 2 over.

Maar met elke andere band was ik er allang geweest, dat is dus wel jammer.

Dus ga niet meteen lachen met een BT010 voorband die niet tot aan de rand is gereden, pas op.


Wanneer spreken we eens af op de A4 op PlasPoelPolder (PPP)
 
heee gizzmo13,wat is bij jou toch met die bt's?
Bij mij zijn ze rond hoor!
Volgens mij kan jij je jiffy er wel af halen met die achterband!
Helemaal 4kant,die valt niet meer om! ((-;
SUPERBANDEN!die bt's
 
heee gizzmo13,wat is bij jou toch met die bt's?
Bij mij zijn ze rond hoor!
Volgens mij kan jij je jiffy er wel af halen met die achterband!
Helemaal 4kant,die valt niet meer om! ((-;
SUPERBANDEN!die bt's
 
Terug
Bovenaan Onderaan