Hoe hoog is de boete voor rechts inhalen?

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.947
4.193
De Betuwe
Dag mensen,

Gister avond voor het eerst proberen te filmen op het klaverblad, ging aardig goed. Een "run" staat er erg goed op...

Maar nu..hehe! Op een gegeven moment zit ik achter een golfje, en die ging extreem links rijden...ik dacht: "Okee, ik ga er wel langs!" En dat deed ik dus.

Aan het einde van de bocht hij knipperen enzo, dus ik maar stoppen, in de veronderstelling dat het een 'fan' was. Was het dus een aspirant-agent die op weg naar huis was! |( |(
Op zich wel een relaxte gozer, maar goed, ik word vandaag gebeld over hoe hoog de boete gaat worden (hij had spullen niet bij zich.)

Zijn woorden:
...al ga je 140 door de bocht, met alletwee je knieën over de grond, het zal me een zorg zijn. Als je maar niet inhaalt op een klaverblad.

Wist ik niet, dat het mocht, hehe! :)
 
PS. Vandaag komt mpeg kaart binnen als het goed is, dus kan ik het jullie allen laten zien! :P
 
tsja, als ik lees: "extreem links rijden" zou het best uitlokken kunnen zijn.

LOL: tegen die agent zeggen: "En ik geef JOUW nu een bekeuring voor uitlokken van gevaarlijke situaties"
 
Mag een aspirant agent wel bekeuringen uitdelen?
Ik zou gewoon niks tegen hem gezegd hebben hoor, laat hem dan maar een echte agent er bij halen.

 
Aan het einde van de bocht hij knipperen enzo, dus ik maar stoppen, in de veronderstelling dat het een 'fan' was.

Wat dacht je? Hij wil graag een handtekening? Ik was denk ik mooi doorgereden... Die halve agent wou zeker een wit voetje halen bij z'n superieuren. Volgens mij valt dat meer onder het kopje: UITLOKKING

_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een Honda Rebel 250. Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-06-15 14:10 ]
 
jezus wat een zeikerd..
maar euuhh.. wat bedoel je met aspirant? In opleiding? Of echt agent? Ik weet trouwens ook dat een politieagent hier in België NIKS te zeggen had (nu alles anders met éénmaking rijkswacht en politie) als ie buiten diensturen iets 'opmerkte'.
 
Aangezien mijn pa ook bij de politie werkt, was ik wel zo slim om om zijn ID te vragen.

Op zijn ID stond zijn naam, met daaronder Aspirant agent( :? ) (in ieder geval aspirant).

En doorrijden was denk ik helemaal niet slim geweest, want hij had mijn kenteken...

Ik vraag me inderdaad nu 2 dingen af:
- Mag een aspirant agent wel bekeuren?
- Maakt hij geen enorme 'procedurefout' door alleen maar mijn naam+tel.nummer op te schrijven, en later pas echt de boete op te stellen?

Hij had dus NIKS bij zich he! Geen bonnenboekje, niet het boekje waar alle overtredingen+bijbehorende boetes in staan...

Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan zo....hoop ik! :)
 
Pooh, nee, hij had gewoon burger-auto, en was op weg naar huis.

En nee, er vandoorgaan is meestal NIET slim, want je hebt nog zoiets als kenteken :(
 
Ja, maar wat mag een "agent in opleiding" met jouw kenteken...?

hebben die figuren dezelfde rechten als echte agenten?

En hoelang duurt die opleiding wel niet, ik heb veel vaker die verhalen gehoord.



 
Ik heb gezien hoe het er aan toe ging.
In de verte een Suzuki die zigzaggend over de weg ging tussen div auto's wegversmallingen.
Kom ik dichterbij , zag ik een bekend iets op de motor zitten, handje op en verder.
Dus ik weer verder, denk ik nog eens na, kijk op de tourfoto's zie ik toch een gelijkenis, of niet Duderuud ?
Het was idd Duderuud.
 
Laatst bewerkt:
Jep, ik was het, hehe, wat is het wereldje toch plein:

Update:

Kerel belde net, ik heb dus een boete van F190,- :( :( |(

Kerel lokte het gewoon uit man, ging HELEMAAL links rijden...eikel.

Maar ja, hij had 2 boetes kunnen uitschrijven, een voor rechts inhalen, en 1 voor over de vluchtstrook...en die was al F310,-.

Klote, mijn 1e motor-boete... :(

PS. Mijn pa gebeld (ook agent) en die zei dat wat hij doet, mag. Hij mag later alsnog een bekeuring uitschrijven...helaas dus...
 
Dat is gewoon KLOTE.
Getreuzel was het wel degelijk daar....

Laat staan dat iedereen op zn goeie weghelft zat, (vrachtwagen.....)


 
Dan is het nog steeds SHIT !!!!
En kinderachtig is het ook.
Klaag hem aan dat ie onnodig links reed ;)
 
Wat een kolerestreek van dat aspi-gentje zeg! Is wel een goedkope leerschool voor je geweest. Reed vroeger elke dag een stukkie over de vluchtstrook van een klaverblad langs de file, maar sinds ik daarvoor een prent heb gekregen kijk ik wel lekker uit en neem nu een andere route. Dat was een dure leerschool. Aspi-genten en volvo-genten - aßßholes qua schrijfgedrag :( Moto-genten zijn vaak wel toffe peren...
 
Duderuud,

Gave naam trouwens....

Ik snap niet waarom je gestopt bent....als ik voor iedereen die met z'n lichten tegen mij knippert moet stoppen kom ik nooit op de plaats van bestemming. Laat ze in het vervolg toch barsten!!!!!!!!

Trouwens (ik ben niet zo'n kei met PC's..!) hoe krijgen jullie die grappige kopjes in je meeltje..??
 
Ik heb ook wel eens zo'n geintje gehad met mijn vrienden van Driebergen.
Sneed ze af met een snelheid van 140 km/u door 3 banen in 1 keer over te steken waarna ze het nodig vonden om op mijn bumper te blijven plakken.

Na een paar keer ja en amen te zeggen kreeg ik alleen een boete voor mijn gordel. Als je toch al redelijk goed weg komt met een relatief lage boete dan zou ik er verder niet over door gaan zeiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan