Hoe hoort die te lopen?! (GSX750ES)

26 jul 2019
12
1
Amsterdam
Nieuw hier dus maar meteen maar even met een basis vraagje beginnen!

Ik heb onlangs een GSX750ES gekocht, had 6 jaar stil gestaan dus na flink wat werk de eerste km’s er mee gemaakt. Maar hoe hoort het te voelen? Qua blok viberaties?

Met koppeling in en geen toeren helemaal trilloos. Met toeren trilling, maar ja de motor loopt natuurlijk ook... Ik heb niet veel diverse motoren gereden en dit is de eerste 4 cylinder dus ik vroeg me af hoe hoort het te voelen, moet ik nog verder klussen?

In hoeverre heeft synchroniseren effect op trilling in het hogere toerental? Hier ben ik namelijk niet meer aan toegekomen en mijn tester ligt in me oude woonplaats. Iemand in Amsterdam die mij hier eventueel even mee kan helpen?

Ondertussen dus al de carbs gereinigd, kleppen gesteld, voorvork keeringen vervangen, remmen gangbaar gemaakt en nieuwe banden er opgelegd.
 

Bijlagen

  • 6F3D1B50-3BEC-4DE3-B845-612D141CD7E0.jpeg
    6F3D1B50-3BEC-4DE3-B845-612D141CD7E0.jpeg
    20,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ik heb twee viercilinder Honda's en ik heb een viercilinder Yamaha gereden en alle drie is er nauwelijk sprake van trilling, bij elk toerental.
 
Synchronisatie moet goed zijn ,dus zeker controleren.
Ook zou je de blokbouten kunnen controleren of ze vast zitten,is de ketting en kettingwielen nog in goede staat?
 
Kweenie of het vacuüm gestuurde carbs zijn anders ook je membranen controleren op kleine gaatjes en of scheuren. (Tegen het licht houden).
 
Dat was nog een doorgewinterd MFfer, ik heb al eens een maatregel voorgesteld om rookies een gewenningsperiode op te leggen

Edit: Dat topic wat jij linkt is een hartstikke mooi topic :? waarom refereer je daaraan? /edit

 
Laatst bewerkt:
Ts zegt dat hij de carbs uiteen heeft genomen en schoon heeft gemaakt. 't zal me niet verwonderen dat ie wat "onrond" loopt en dus synchroniseren wel zal helpen. Co ook ff goed op gehoor inregelen, kun je ook al veel mee winnen.
 
Bedankt voor de reacties, de notificatie van nieuwe berichten lijkt niet helemaal te werken in de mail.

Weet je zeker dat je terugkomt op M-F?
Ja was ik weer! Was een tas aan het kopen en aan het prutsen om een Kriega US30 tas netjes op de motor te krijgen.

IMG_9165.jpeg


Synchronisatie moet goed zijn ,dus zeker controleren.
Synchronisatie moet goed zijn ,dus zeker controleren.
Ook zou je de blokbouten kunnen controleren of ze vast zitten, is de ketting en kettingwielen nog in goede staat?
Dat moet ik dus idd gaan doen, heb het optisch gedaan toen ik de carbs er af had.
Bouten zal ik dan meteen maar nalopen. Ketting en tandwielen zijn netjes.

Kweenie of het vacuüm gestuurde carbs zijn anders ook je membranen controleren op kleine gaatjes en of scheuren. (Tegen het licht houden).
Membranen zijn netjes.

Weet je zeker dat alle 4 de cilinders meedoen?
Voor het reinigen van de carbs maar 2 stuks. Daarna weer alle 4.
IMG_9923.jpeg

Een GSX hoort geheel trillingloos te lopen.
Zeker bij normaal gebruik. De mega zware krukas met z'n kogellagers zorgen voor een zeer geciviliseerde loop.
Trillingen betekent een defect/afstelfout.
Afstellen dus! Iemand in de buurt van Amsterdam die mij daarbij zou kunnen helpen met synchroonmeter en CO?

Als het daarmee niet minder wordt zal het toch wel zo horen. Het is niet zwaar schudden maar een lichte trilling maar zoals ik het hier lees zou dit minimaal moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Weet je 1000% zeker dat de carbs goed schoon zijn??? ik heb hier een fzr1000 gehad daar hebben we alles 3 keer schoongemaakt en geultrasooneerd voordat-ie een keer wat ging doen... Stationairsproeierds en kanalen hardnekkig dicht...

Nou is het bij jou niet bij stationair..
 
Dat was nog een doorgewinterd MFfer, ik heb al eens een maatregel voorgesteld om rookies een gewenningsperiode op te leggen

Edit: Dat topic wat jij linkt is een hartstikke mooi topic :? waarom refereer je daaraan? /edit


Omdat TS eerst zeer hard van stapel loopt en ook in dat topic al bijna een week geen reactie meer komt.
 
De laatste reactie is van ts in dat topic. Soms stopt een topic ook hè.
Of omdat het opgegeven of opgelost is. Misschien vakantie/weg/iets gebeurd...

Je kan niet alles en iedereen over 1 kam scheren en een forum is echt niet het belangrijkste wat er is.

Ja vervelend, je krijgt geen reactie meer. Maar jouw aangedragen oplossingen blijft wel gewoon staan en keert terug in zoekresultaten en is daarmee een mogelijke oplossing voor een toekomstige bezoeker.

Wil het toch maar ff zeggen: afgelopen september had ik ook een topic lopen en toen kreeg mijn vader een hersenbloeding en is 6 maanden later overleden. Denk je nu echt dat ik dat destijds ff ga uitleggen hier waarom ik niet gereageerd heb en denk je dat het mij ook naar iets kan schelen? Het is hobby en leuk en sommige momenten even helemaal niet belangrijk.

Daar moeten MODs ook rekening mee houden en daarom kan je niet in de wilde weg van alles en iedereen gaan verwijderen.

Ik zeg, laten we die discussie elders voorzetten en niet doen aan verdere topic vervuiling, want da's net zo erg als niet reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan