Hoe hoort die te lopen?! (GSX750ES)

26 jul 2019
12
1
Amsterdam
Nieuw hier dus maar meteen maar even met een basis vraagje beginnen!

Ik heb onlangs een GSX750ES gekocht, had 6 jaar stil gestaan dus na flink wat werk de eerste km’s er mee gemaakt. Maar hoe hoort het te voelen? Qua blok viberaties?

Met koppeling in en geen toeren helemaal trilloos. Met toeren trilling, maar ja de motor loopt natuurlijk ook... Ik heb niet veel diverse motoren gereden en dit is de eerste 4 cylinder dus ik vroeg me af hoe hoort het te voelen, moet ik nog verder klussen?

In hoeverre heeft synchroniseren effect op trilling in het hogere toerental? Hier ben ik namelijk niet meer aan toegekomen en mijn tester ligt in me oude woonplaats. Iemand in Amsterdam die mij hier eventueel even mee kan helpen?

Ondertussen dus al de carbs gereinigd, kleppen gesteld, voorvork keeringen vervangen, remmen gangbaar gemaakt en nieuwe banden er opgelegd.
 

Bijlagen

  • 6F3D1B50-3BEC-4DE3-B845-612D141CD7E0.jpeg
    6F3D1B50-3BEC-4DE3-B845-612D141CD7E0.jpeg
    20,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Als je toch met meters oid aan het synchroniseren bent, check dan gelijk of ie nog synchroon loopt als ie hoog in de toeren zit. Als je een kapot membraam oid hebt kan ie bij stationair prima synchroon lopen, maar bij hogere toeren zie je m afwijken. En zodra de meters afwijken heb je trillingen in je blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan