Hoe houd je je hoofd koel?

Ja, ben een watje :/

is niet erg. mensen verwachten van mij dat ik alles aan kan maar als het op kou aan komt... no way

warmte daarin tegen doet me niet veel, 75 graden in de zon gemeten met een echt weerstation wat door weermannen gebruikt word... en ik maar door werken :9

maar voor op de motor ga ik echt eens voor zo'n vest kijken als het koelpack op de rug binden het niet goed doet
 
Minimaal 7 uur lang is met het TechNiche Hyperkewl vest de gevoelstemperatuur 10 tot 15 graden lager. Het Hyperkewl koelvest wordt gebruikt in het WSBK en F1.
De toepassing is eenvoudig: drie minuten in het water leggen (zodat het kan hydrateren) vervolgens het niet-geabsorbeerde water uitknijpen.


Heb hem meerdere dagen (tot 34C!)gedragen, en ben niet onwel geworden van de warmte.

Je draagt het koelvest op je huid of over je onderkleding. Klik
[afbeelding]

Dat zocht ik dus,

Klik voor een webshop
 
dus alleen voor extreme hitte?
of kun je hem ook gewoon iets meer uitknijpen/minder lang in laten weken?

werkt een extra tshirt eronder om een beetje meer kou van het vest buiten je lichaam te houden?

vragen vragen.. ik wil geen miskoop doen. indien ik er 1 bestel wil ik weten wat ik bestel :P
 
ik ga wel zoiets doen!
coolpack zoals voor blesures tussen een soort van niergordel. maar dan wel de coolpack uit de koelkast en niet de vriezer (die hebben we ook helemaal niet op het werk :P)

en lady X, je moet niet water drinken bij uitdroging, in het kort zitten daar niet de mineralen in die je nodig hebt. probeer eens iets als gatorade, aquarius of zelfs AA. die zorgen beter voor rehydratie.
nog beter is die zout oplossings dingen, ORS .
Om de darmen de gelegenheid te geven vocht te halen uit onder meer voedselresten zijn glucose (druivensuiker) en mineralen belangrijk.

alleen water is wel heel veel vocht maar heel weinig mineralen
Hey Monkey, je hebt helemaal gelijk! Zal er de volgende keer op letten, maar het gebeurt me niet zo snel nog een keer... toch goeie tip, thanks! :)
 
ook bij inspanning in de zon geld dit, water kan niet genoeg doen in sommige gevallen.
sportdranken, eventueel met water erbij doen het een stuk beter
 
dus alleen voor extreme hitte?
of kun je hem ook gewoon iets meer uitknijpen/minder lang in laten weken?

werkt een extra tshirt eronder om een beetje meer kou van het vest buiten je lichaam te houden?

vragen vragen.. ik wil geen miskoop doen. indien ik er 1 bestel wil ik weten wat ik bestel :P
Meer uitknijpen is droger dus mindere werking.
Hij voelt echt koud als je hem aandoet. Je hebt het dan meestal nog niet warm dus is het even wennen. Kraanwater is tenslotte niet echt warm, het vestje warmt dan op door je lichaam en buitentemperatuur waardoor het chill effect snel weg is. Ik draag hem als het 25 graden plus is, daaronder werkt de ventilatie in mijn zomerjas voldoende.
Vorig jaar heb ik hem ook gedragen tijdens het werken op het dak en in de tuin. Het was toen net zo warm als nu.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
 
Denken aan hoe koud ik het had met -20 op de brommert om half 6 s'ochtends met 73 k/m per uur.
of die hitte dan erger is tjah.. op kou kan je teminste kleden.

Maar ik heb nu AVB oefeningen... dat is pas lekker met een compleet pak aan in de zon geen snelheid maken sjonge jonge! Als ik het ooit weer koud heb.. denk ik aan hoe warm ik het nu heb :+
 
Drink vooral veel! Ook tussendoor, neem drinkpauze. Jaren geleden een keer weggereden bij 30 graden zonder van te voren goed te drinken. Dat heb ik geweten! Had een leren jas aan, een spijkerbroek en laarzen.
Na een uur afgestapt, wat is nou een uur zul je zeggen....
Ik voelde me al naar, gelijk veel water gedronken maar ben finaal niet lekker geworden en het heeft 3 dagen geduurd voordat ik weer de oude was.... Combinatie van oververhitting en toch lichtelijke uitdroging...


Ik zeg altijd al dat het met deze temperaturen gevaarlijker is mèt beschermende kleding te rijden dan zonder. Daar kunnen zo maar eens ongelukken van komen O-)
 
Lekker in de auto...raam open in mijn geval haha (of airco aan)....hmmmm no problemo met de hitte....
 
ik heb vandaag de koelpack op de rug gehad, in de jas tussen de rugprotector en mijn rug in.
het werkt!

de koelpack had maar ee uur of 4 in de koelkast gelegen, als je hem in de vriezer zou doen is het effect nog groter.

hoe goed het werkt weet ik nog niet, vandaag in de schaduw op e motor gestapt. normaal in de zon (vandaag eerder weg, zon was nog niet op de motor gedraaid)
 
Gewoon minder zeuren en gaan. Mijn helm is trouwens wel lekker, als je rij is ie goed, maar als ik stilsta dan klap ik hem gelijk open (Shoei Neotec).

Maar goed, ik rij altijd met textiel en dat bevalt met dit weer wel. Eigenlijk wil ik nog wel een potje kopen als helm.

mvg Rick
 
Jethelm, T-shirt, spijkerbroek en gymschoenen/sneakers.

En zorgen dat je niet stil komt te staan bij verkeerslichten. O-)
 
Je pakt gewoon af en toe een plasje mee :+

dsc5146small.jpg
 
en lady X, je moet niet water drinken bij uitdroging, in het kort zitten daar niet de mineralen in die je nodig hebt. probeer eens iets als gatorade, aquarius of zelfs AA. die zorgen beter voor rehydratie.alleen water is wel heel veel vocht maar heel weinig mineralen
Sterker nog, wat Lady X deed (heel veel water drinken) verergert de situatie. Vandaar ook dat ze niet goed werd. Je lichaam heeft een bepaalde mineralen balans. Wat gebeurt er als je begint uit te drogen: Je verliest heel veel mineralen (via zweet) en nog meer water. Drink je nu ineens een enorme plons water zonder mineralen, dan zal (als gevolg van osmotische druk) je lichaam mineralen gaan afstaan aan dat water. Je krijgt dus een nog groter mineralen tekort. Vandaar dat je dan van je niet lekker voelen naar behoorlijk ziek kunt gaan.
Het is dus niet alleen dat je de noodzakelijk mineralen niet binnen krijgt, door alleen water te drinken onttrek je ze zelfs aan het lichaam en vererger je de situatie.
Mocht je nou trouwens niet van sportdrank houden, een simpel kopje bouillon verricht ook wonderen.
 
Sterker nog, wat Lady X deed (heel veel water drinken) verergert de situatie. Vandaar ook dat ze niet goed werd. Je lichaam heeft een bepaalde mineralen balans. Wat gebeurt er als je begint uit te drogen: Je verliest heel veel mineralen (via zweet) en nog meer water. Drink je nu ineens een enorme plons water zonder mineralen, dan zal (als gevolg van osmotische druk) je lichaam mineralen gaan afstaan aan dat water. Je krijgt dus een nog groter mineralen tekort. Vandaar dat je dan van je niet lekker voelen naar behoorlijk ziek kunt gaan.
Het is dus niet alleen dat je de noodzakelijk mineralen niet binnen krijgt, door alleen water te drinken onttrek je ze zelfs aan het lichaam en vererger je de situatie.
Mocht je nou trouwens niet van sportdrank houden, een simpel kopje bouillon verricht ook wonderen.


gewoon onderweg even stoppen voor een paar zoute haringen en een liter koud water doet ook wonderen :Y :Y
 
Minimaal 7 uur lang is met het TechNiche Hyperkewl vest de gevoelstemperatuur 10 tot 15 graden lager. Het Hyperkewl koelvest wordt gebruikt in het WSBK en F1.
De toepassing is eenvoudig: drie minuten in het water leggen (zodat het kan hydrateren) vervolgens het niet-geabsorbeerde water uitknijpen.


Heb hem meerdere dagen (tot 34C!)gedragen, en ben niet onwel geworden van de warmte.

Je draagt het koelvest op je huid of over je onderkleding. Klik
[afbeelding]

Op je huid wordt door de vertegenwoordigers afgeraden omdat er serieus kans op onderkoeling ontstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan