Hoe houd je je motorhandschoenen soepel ?

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
Heb nu mijn (leren) motorhandschoenen een half jaartje en merk dat ze minder soepel worden, bijna al tegen het harde schurende aan. . .

Hoe hou jij je motorhandschoenen soepel ?

(kon via de FAQ niet zo gauw wat nuttigs vinden)
 
Normaal gesproken worden ze door gebruik alleen maar soepeler...

Leg je ze misschien op de verwarming als ze nat zijn geworden??? Daar worden ze namelijk niet veel soepeler van. Integendeel...
 
Warmmaken met een fohn. Daarna met zacht ledervet invetten. Moet je die blanke ledervet hebben die naar bitterkoekjes ruikt. Werkt dikke prima; heb ik zelf in het verleden ook mijn handschoenen mee behandeld. Als het leder wat warmer is neemt het wat beter het vet op.
suc6 ermee
 
HAHA en je lederen motorlaarzen soepel houden dat doe je zeker door je eigen in je schoenen te zeiken!!!!
 
HAHA en je lederen motorlaarzen soepel houden dat doe je zeker door je eigen in je schoenen te zeiken!!!!

Grappig dat je er om lacht! Vraag maar eens aan een opa hoe hij zijn nieuwe legerkisten in de oorlog soepel kreeg. Je zult versteld staan! :9
 
Ja okay, das waar. Schaarste leidt tot creativiteit!! zijn altijd mooie verhalen uit de oude doos. Moet je eens vragen hoe mensen voetwratten wegkrijgen... Idd door in hun ochtend urine te gaan staan. Nog steeds!!! anno 2004
 
Ja okay, das waar. Schaarste leidt tot creativiteit!! zijn altijd mooie verhalen uit de oude doos. Moet je eens vragen hoe mensen voetwratten wegkrijgen... Idd door in hun ochtend urine te gaan staan. Nog steeds!!! anno 2004

Whahaha ja idd....er was toch ook iets met je voeten insmeren met iets en dan gaan slapen met gijtenwollen sokken aan....lekker broeien en het is over.....

[me]R(emco)1 weet niet meer wat er gesmeerd moest worden en ook niet wat er mee over ging....[/me]
 
Ja is idd wel een beetje off topic geworden. sorry!!! Lang leve de geitenwollensokken en de ochtend urine.

Maar goed om terug te komen op het topic: ledervet dat naar bitterkoekjes ruikt heet rapide en het komt uit haaksbergen. en het werkt goed
 
Makreel! Koop gewoon een makreel, leg die een paar uur in het zonnetje, trek het vel eraf en gebruik de binnekant van het vel om je handschoenen in te smeren.
Niet alleen worden de handschoenen zo soepel als kippeleer, ze worden dan tevens water dicht!

Je zou ze ook gewoon kunnen gaan gebruiken, maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
 
Makreel! Koop gewoon een makreel, leg die een paar uur in het zonnetje, trek het vel eraf en gebruik de binnekant van het vel om je handschoenen in te smeren.
Niet alleen worden de handschoenen zo soepel als kippeleer, ze worden dan tevens water dicht!

Je zou ze ook gewoon kunnen gaan gebruiken, maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
Maar dan moet je eerst makreel zien te vinden B|
Weet jij misschien een adresje :?
 
Makreel! Koop gewoon een makreel, leg die een paar uur in het zonnetje, trek het vel eraf en gebruik de binnekant van het vel om je handschoenen in te smeren.
Niet alleen worden de handschoenen zo soepel als kippeleer, ze worden dan tevens water dicht!

Je zou ze ook gewoon kunnen gaan gebruiken, maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
Ik hoop dat als je eens langs komt bij iemand die katten heeft je niet de handschoenen ergens laat liggen waar die beestjes bij kunnen...

:X


:+
 
Ik heb speciale Leder Creme gekocht. Het was in de Foot Locker ...

"ATHLETIC Leather Finish" heet het. Ik had het nodig voor mijn schoenen, maar gebruik het ook voor mijn handschoenen.
 
Heb nu mijn (leren) motorhandschoenen een half jaartje en merk dat ze minder soepel worden, bijna al tegen het harde schurende aan. . .

Hoe hou jij je motorhandschoenen soepel ?

(kon via de FAQ niet zo gauw wat nuttigs vinden)
:? :? :? :? :? kunt beter je helm ophouden als je iemand tegenkomt. Of krijg je neit zo gauw een rood hoofd?
 
Die hoeven van mij niet soepel te zijn ...ze staan toch maar in 1 stand?

Vasthouden? En die vingers bewegen toch altijd nog genoeg?

Anders wordt het tijd om je rem en koppelingshandle wat bij te stellen en je gas wat aan te halen.

Zomerhandschoenen in de zomer schijnt ook te helpen ;)
 
Ik denk het.
Heb nog even naar je site gelinkt en weet alweer heel wat interessantere manieren om het leer in te vetten, gna, gna o-)


Muhaha die kwam als eerste in me op maar ja dat vond ik zo banaal.

bennie sjo..

ben nog erger..
 
Terug
Bovenaan Onderaan