Hoe houden jullie de helm droog?

Pat1984v

Rookie
13 jun 2020
18
15
Arnhem
Hoi,

Vandaag heb ik een heerlijke les AVB gehad in de volle zon met mijn nieuwe matzwarte integraalhelm. Dat ding is uitgerust met superluxe ventilatieopeningen, waar je niets aan hebt zonder rijwind. Dus ik heb dat ding helemaal gevuld met zweet.
Mijn pak was ook best nat, maar die is best goed te drogen binnenstebuiten.
Uiteindelijk wil ik met de motor woon-werk verkeer gaan doen, en dan is het wenselijk dat die helm binnen 8 uur weer droog is.

Hoe drogen jullie de helm na een warme zomerrit?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het zelfs met 28 graden buiten, nog goed te doen op de motor. Maar dat is inderdaad gebaseerd op gewoon lekker rijden. Ik zou me ook met AVB helemaal hebben doodgezweet. Het is niet dat je constant 50 km per uur rijd of zo, en dan heb je ook nog continu je koppie erbij. Je zou een balaclava kunnen omdoen natuurlijk, wel een coolmax, misschien neemt het iets van zweet op.
 
Misschien heb ik mijn vraag wat verkeerd verwoord ;-)
Hoe drogen jullie de helm nadat je hebt gereden?
 
Hoi,

Vandaag heb ik een heerlijke les AVB gehad in de volle zon met mijn nieuwe matzwarte integraalhelm. Dat ding is uitgerust met superluxe ventilatieopeningen, waar je niets aan hebt zonder rijwind. Dus ik heb dat ding helemaal gevuld met zweet.
Mijn pak was ook best nat, maar die is best goed te drogen binnenstebuiten.
Uiteindelijk wil ik met de motor woon-werk verkeer gaan doen, en dan is het wenselijk dat die helm binnen 8 uur weer droog is.

Hoe drogen jullie de helm na een warme zomerrit?
Met een ander motorpak. Als je niet te warm gekleed bent, zweet je hoofd ook niet zo.
 
2 helmen en klaar ben je.

IMG_20190909_112850_046.jpg


O ja ik heb 2 teveel.
 
Heb een "zomer botsmuts" en een "gewone"
Zomermuts is een potje met vizier en zonnevizier en lekker veelventilatie
gewone muts is een systeemhelm (klapmuts)

Maar met geen of weinig rijwindhelpt eigenlijkniets, zelfs zonder botsmuts zweet je dan nog
 
Ik denk dat ik een ventilator ga kopen bij de action. Wel handig dat ik mijn helm op mijn werk kan drogen, zodat hij niet nat op de hoofd moet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zweet niet bij normale ritten, zodra ik 80 rij is de windkoeling voldoende. Het zal bij jouw normaliter ook veel minder erg zijn als je normaal rijdt ipv deze avb oefeningen.
 
Met normaal rijden zweet je (ik althans) niet zo super veel. Dat maakt dat mijn helm altijd gewoon droog is als ik hem weer opnieuw opzet.
Wel belangrijk dat je hem niet opsluit, dus niet in de helm zak, niet je handschoenen er in en met het vizier open wegzetten.
Eventueel zou je de binnenvoering even los kunnen halen.
 
Als je straks dagelijks gaat rijden zweet je niet meer in je helm hoor, niet van te voren druk maken om dingen die niet gaan gebeuren, je lijkt m'n vriendin wel.

Met lessen zweette ik me ook te barsten, nu alleen nog als er een hittegolf is en ik op een stalen pont 10 minuten tussen de auto's in, in de volle zon sta. De twee keer per jaar dat dat gebeurd zet ik m'n helm ff af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan