Hoe houden jullie de helm droog?

Hahaha, yeah, ik weet nog dat we in april-mei twee jaar terug aan het AVB'en waren. Toen was het ook elke zaterdag weer 25 graden, en dan sta je al te zenuwpezen met die motor zonder rijwind ofzo. Zweette me helemaal de pleuris.

Zoals al eerder gezegd, tussen de ritten door open leggen en dan komt 't wel goed. Als de voering uitneembaar is kun je 'm af en toe effe wassen.
 
Zoals eerder gezegd, nog nooit problemen mee gehad, zowel zomer (warmte) als najaar (stortregen) na 8u is alles echt wel weer droog op het werk. Gewoon op de hoek van m'n bureau. Leg alleen na een regenbui m'n helm wel op z'n zijkant, anders is de onderkant nog een beetje vochtig eind van de dag.
 
Shoe fresh :Y werkt prima.

Of als je budget issues hebt zoek 's bij Ali op shoe dryer.
Ik heb deze al een paar jaar.
Werkt perfect
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200625_092526_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_20200625_092526_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 18
1593070551818.png

Dan is hij zo droog, voor je weer gaat rijden.
Als hij echt bezweet is, ligt hij met open kant richting een ventilator die hier net uit beeld valt.
 
Ik leg hem altijd op de kapstok, dat zijn losse buizen, als ik thuis ben, maar als ik aan het werk ben ligt ie in de topkoffer, in allebei de gevallen is hij weer droog voor ik hem opnieuw opzet.
 
Ik heb zo’n balaclava bivakmuts onder m’n helm. Vooral zodat m’n haar niet overal komt als ik de helm op doe. Verder helpt het maar klein beetje tegen de hitte.
Maar goed, ik had tijdens m’n AVB zo’n goedkoop ding. En afgereden in de winter dus had er gelukkig geen last van.
 
Een natte helm is echt een vies gevoel aan je hoofd ... bij de Action verkopen ze vochtvreters voor weinig. en die doen het goed. Gewoon silicakorrels. Zet je helm over zo'n potje en dan is 'ie morgen echt wel weer droog. Je kunt silicakorrels ook in grotere verpakking kopen, maar een probeerseltje bij de Action kost je nagenoeg niks ...
 
Wrs zit TS nog teveel met angst-zweet op de motor!

Ik heb dit jaar in Frankrijk, maar ook wel andere jaren in Portugal of op Sicilië temperaturen meegemaakt, die we in NL niet kennen.
Dik over de 40'C en dan heb ik er weinig last van. Zo gauw je de helm op je hoofd zet, DIRECT gaan rijden.
Dus als ik van de camping vertrek, dan zit alles al op de motor geknoopt en als allerlaatste die pot op je kop.

Wat voor motorkleding heb je aan? Als je een heel warm jack hebt, dan zal je hoofd extra zweten.
Ik heb een doorwaaijas en tijdens het rijden trek ik zelfs de rits nog half open.
Als je dan in een gunstige houding gaat zitten, dan 'blaast' het jack helemaal op.
De wind gaat dan over je hele lijf. Heerlijk koel!! Althans: Dan is 't te verdragen!
Ook heb ik 'gewone' zomerhandschoenen (meestal alleen in NL) en daarnaast heb ik ook nog een set hele dunne voor 35'C plus..
Dat is wel leer op de kwetsbare plaatsen, maar op de rug van de hand heel erg dunne open stof! Is extra koel!

In de vakantie bij aankomst op de volgende camping gaat de helm als eerste weer af.
Als ik m'n tentje weer aan het opbouwen ben dan hangt de helm op de kop aan de spiegel. Kan ie prima ademen, zoveel als nodig is.
Overigens heb ik maar weinig last van een zweethoofd. Dus heel erg is 't niet!

Eind van het seizoen (dec) dan trek ik de binnenbekleding uit de helm en was in een sopje. Fris voor het volgende jaar!
 
Ik heb zo’n balaclava bivakmuts onder m’n helm.
Een balaclava is nix voor de zomer, hooguit prima voor de winter.
Gebruik deze alleen bij temps beneden de 5'C.
Dat is dan vooral om de ijzige wind van mijn hals af te houden. Maar een buff voldoet dan ook.
 
Een balaclava is nix voor de zomer, hooguit prima voor de winter.
Gebruik deze alleen bij temps beneden de 5'C.
Dat is dan vooral om de ijzige wind van mijn hals af te houden. Maar een buff voldoet dan ook.

Onzin, balaclava is heerlijk in de zomer en zorgt ervoor dat je helm niet zo versmeerd.

Dat je met de rits van je jas open rijd vind ik dan weer heel slecht, dan maar iets warmer maar die rits hoort dicht ;)
 
Wrs zit TS nog teveel met angst-zweet op de motor!

Dit denk ik ook, ik zweette tijdens mijn lessen ook veel meer van de spanning. Nadat ik rijbewijs had en zelf wat kilometers had gemaakt werd die spanning minder en had ik ook minder een zweethoofd.
En de juiste kleding inderdaad, als de rest van je lichaam te warm wordt dan krijg je ook een veel te warm hoofd.
 
De een zweet al bij 20 graden, de ander pas bij 30+ of bijna helemaal nooit. De ene persoon heeft daar nou eenmaal meer last van dan de ander. Hoeft dus niks te zeggen over teveel kleding, angstzweet of weet ik veel wat.
 
Laatst bewerkt:
De een zweet al bij 20 graden, de ander pas bij 30+ of bijna helemaal nooit.
De ene persoon heeft daar nou eenmaal meer last van dan de ander. Hoeft dus niks te zeggen over teveel kleding, angstzweet of weet ik veel wat.
Zweten doe je vooral in de sportschool!
Na de spinning-les mag ik altijd de vloer droog maken en mijn T-shirt lijkt dan wel een dweil!

Op de motor doe je nada-noppes nix, behalve aan het gas draaien. Daar krijg je geen zweet van!
 
Een balaclava is nix voor de zomer, hooguit prima voor de winter.
Gebruik deze alleen bij temps beneden de 5'C.
Dat is dan vooral om de ijzige wind van mijn hals af te houden. Maar een buff voldoet dan ook.

Onzin, balaclava is heerlijk in de zomer en zorgt ervoor dat je helm niet zo versmeerd.

Dit dus.

Ik weet niet hoe jouw balaclava’s eruit zien, maar van dat hoopje dunne stof wordt het er echt niet veel warmer van.
 
Heb er een paar van zijde/lycra oid ( meen ik ) en gebruik uitslutiend bij een circuti dag er 2 op dezelfde dag.

Met rond rijden en rcaen heb ik aan 1 genoeg, ergens stoppen en binnen een paar min is hij weer droog.

Goede helm scheelt ook, heb een HJC met van die coolmax voering en een AGV zonder.. verschil is duidelijk aanwezig
 
Heb er een paar van zijde/lycra oid ( meen ik ) en gebruik uitslutiend bij een circuti dag er 2 op dezelfde dag.

Met rond rijden en rcaen heb ik aan 1 genoeg, ergens stoppen en binnen een paar min is hij weer droog.

Goede helm scheelt ook, heb een HJC met van die coolmax voering en een AGV zonder.. verschil is duidelijk aanwezig

Was eigenlijk bedoeld voor mean machine omdat ‘ie dat alleen draagt bij 5 graden of kouder:P

Ik gebruik hem ook altijd, heb er een stuk of 5 liggen. Moet zeggen inderdaad dat mijn HJC stuk beter wind doorlaat dan m’n Scorpion.. een AGV pastte ik jammer genoeg niet :(

Hoe dan ook niet meer weg te denken. Als je eenmaal eens wist hoeveel minuscule huidschilfers je elke dag loslaat wil je ook niet meer zonder:X
 
Tijdens AVB vang je weinig tot geen rijwind. Weinig snelheid etc. Dat je dan met warme dagen zweet kijk ik niet raar van op.

Veelal zul je straks veel minder gaan zweten als je gewoon aan het verkeer deelneemt. Op echte warme dagen zijn dan de stoplichten je grootste vijand qua zweetmomenten, echter dat zal waarschijnlijk starten op je lichaam.

Je helm is dan misschien een beetje klam. Na een werkdag echt wel weer droog, zolang je hem ergens open neerzet. Dus niet volproppen met helmmuts, handschoenen etc.

Zelf gebruik ik altijd buffs. Eentje om m'n hals die ik ook wel over m'n mond draag als ik met open helm rij. De 2de heb ik over m'n haar. Houdt de helm schoon van gel etc.

Minimaal één keer per jaar haal ik de voering eruit om schoon tree maken. Rij het hele jaar door, totdat de thermometer echt onder 0 schiet als ik op de motor moet stappen. 'S winters gebruik ik dan een extra windstopper, voor de rest buffs. Heb een hekel aan helmmutsen in een systeem helm. 10 jaar terug reed ik nog net integraal, destijds gebruikte ik wel vaak helmmutsen. Heb je van verschillende soorten materiaal. Ook zijde-achtig wat met hoge temp fijn kan zijn.
 
Tijdens AVB vang je weinig tot geen rijwind. Weinig snelheid etc. Dat je dan met warme dagen zweet kijk ik niet raar van op.

... Nee dit ervaar ik nu ook. Ik heb goed spul gekocht, maar het heeft wel rijwind nodig. En dat heb ik voor maximaal 2 seconden voor iedere snelle oefening.
Inmiddels les ik op de weg (avb gehaald) en merk ik dat verschil wel.

Maar goed, als dat ding echt nat is, leg ik hem voor een usb ventilatortje, is hij zo droog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan