Hoe houden jullie het een beetje leuk?

Zelfs woon-werk verkeer. Naar huis is soms ineens 2 a 3 keer zo lang dan de heenweg.
Dat dus! :t

Momenteel wel niet zo dikwijls, zonder omweg al ruim 100km :P
maar als ik op mijn vaste plaats werk, Brussels Airport, en ik heb bijvoorbeeld gedaan om 12:00u, maar mijn vrouwtje werkt nog tot 17:00u, en het weer zit mee, dan is het regelmatig extra :]

Waar ik in het begin graag met anderen reed, van tempo hield, rij ik tegenwoordig graag alleen
Ik heb niets tegen groeprijders, maar voor mijzelf is 5 al meer dan genoeg, en ik zal toch altijd de achterrijder zijn.
Overigens geen probleem voor mij om er zelfs een hele dag alleen op uit te trekken (Of zelfs meerdere dagen). Lekker eigen tempo, rondkijken naar wat ik wil, stoppen wanneer het mij uitkomt, pissen wanneer ik moet, eten waar ik er zin in heb, enz ...
 
Ga eens een mooie bochtenroute in Duitsland rijden. Met de motor ben je het meest wendbaar op de weg van allemaal, so enjoy 😊😊

Als je dan weer in je logge auto gaat rijden voelt altijd wel apart 😂😂
Wehe, vertel me wat nieuws. :P Duitsland is leuk, moet de grens wel weer open.
 
Ik rij nu 13 jaar, alleen voor het plezier.
Dingen waardoor ik het leuk hou:

- Motormaatjes met hetzelfde tempo
- Vriendin is ook gaan rijden
- Sena om te ouwehoeren
- Maak er een uitje van, terrasje/hapje eten
- Garmin in combi met Kurviger app
- Ga vroeg rijden, niet om 3 uur 's middags over een volle dijk
- Wijk af van dijken of 'logische' routes
- Rij zo ver mogelijk richting het oosten :P
 
Ik rij nu 15 jaar motor, gemiddeld zo tussen de 40 a 50k per jaar, voor de covid ook nog wel eens uitschieters naar de 60 of hoger. Daarvan is zo’n tweederde woon-werk, en de rest fun. Juist door dat woon-werk het hele jaar rond moet ik wel zeggen dat ik bijna nooit meer zomaar een rondje rij. Daar heb ik vaak geen zin of geen lol meer in. Ik neem op de terugweg vanaf het werk nog wel eens een paar afritten eerder voor een stukje binnendoor, maar in het weekend of op een avond zomaar een rondje rijden doe ik bijna nooit meer. Als ik in de weekenden ergens heen moet pak ik wel de motor en doe ik nog wel een stukje binnendoor, maar meestal ben ik dan wel met een reden onderweg. Nu ik het laatste jaar door Corona veel minder woon-werk pak ik de motor wel weer wat vaker voor een rondje voor de lol.

Ik haal het echte plezier in het rijden uit de vakanties. Ik probeer ieder jaar in ieder geval 2 langere vakanties van meer dan 2 weken te maken, en daarbij nog veel weekendjes of midweekjes. Dat is voor mij het echte plezier, die rondjes om de kerk hoeven voor mij niet meer zo. Niet dat daar iets mis mee is hoor, maar in het weekend vind ik het ook wel eens lekker om een dag niet op de motor te zitten.
 
Verder heb ik een hekel aan mensen die mij na 34 jaar even willen uitleggen hoe ik wel moet rijden en bochten moet maken,etc.
Vaak jonge gasten die 2-3 jaar hun rijbewijs hebben en al schade gemaakt hebben ,en ik niet in me 34 jaar.
Dat irriteerde me in de laatste club zo erg die dachten alleen met hard rijden ben je de bink daarzo.
En rij je rustiger ,lees beschaafd zodat je mede weg gebruikers niet schrik aanjaagt en niet te veel herrie maakt vonde ze je een softie.
Ben daat weg gegaan ,dat paste niet bij me
Rij Soms met nu wel met een buurman die rijd op,zijn ktm950 en nu een 1190 ook wel relaxed,
En ik erbij op mijn gsxr maar ik pas me aan .
Hard rijden kan iedereen maar is niet altijd leuk ..en fijn.
Dat is eigenlijk ook een van de reden dat ik bijna altijd alleen rij, en nooit lid ben geworden van een club. Iedereen heeft een eigen rij gevoel en beleving. Je krijgt weleens een bepaalde groepsdruk, waardoor er mensen zijn die hierdoor tegen grenzen aanlopen met hun rijstijl of rijkunst. Dat is helemaal niet erg zolang deze mensen er niet overheen gaan en dat moeten ze ook nooit doen. Toch gebeurt het weleens omdat ze "er niet voor onder willen doen", met ellendige gevolgen. Soms rij ik wel eens met iemand anders, waarbij ik aangeef dat ik geen wilde rijder ben. Ben ik nooit geweest. We houden dan rekening met elkaar en geen opkloot gedrag. Aan haantjes gedrag op een motor (of auto), heb ik nooit niks mee gehad.
 
Ik rijd daar ook vaak, neem van me aan dat ze werken O-)

Flevoland is lekker rustig, maar er zijn ook niet veel leuke wegen, of in elk geval niet veel bochten..
Ik kom uit Elburg en woon aan de flevoweg richting Dronten/de polder. Ik zie altijd alle racers die kant op gaan. Of beter gezegd, ik hoor ze altijd bij mijn huis voorbij knappen. Ik heb de keuze of ik richting Kampen ga (oude dijk), richting Zwolle/Deventer, richting Elspeet/Apeldoorn of de polder in ga. De keuze is dan snel gemaakt en de polder is tot zover vrij saai.

Laatst met Calimoto vanaf Barneveld naar huis gereden. Dat zijn hele leuke ritjes vind ik en voor mij als beginnende motorrijder erg uitdagend :)

De vogelweg is echt een rotweg! Als ik er kom zal ik zeker aan denken in ieder geval.
 
Dank voor de berichten, een hoop interessante reacties! :t Even samengevat: samen rijden, naar het buitenland en op andere tijden rijden.

De laatste is natuurlijk veruit het makkelijkste te realiseren. Zeker nu het weer langer licht is en de avondklok voorbij is. Samen rijden kan leuk zijn, maar ik merk dat verschillende kennissen al afscheid hebben genomen van hun motor. Verder is het vaak lastig plannen, dus meestal alleen op stap. Kan ook prima. Met een vreemde groep rijden is een risico. Zo ben ik eens in een brag & boost achtige rit terecht gekomen. Hoop herrie, weinig tempo. Mweh, niet echt mijn ding. Ook ben ik een keer met een georganiseerde motorreis mee geweest. De gemiddelde leeftijd was wel wat hoger, maar desalniettemin een leuke ervaring. Eens even kijken wat rond augustus mogelijk is.
 
Rij sedert mijn 18 jaar met motor.Rij nooit met wagen.Heb wel wat ongevallen gekregen,zware maar ook minder zware ongevallen,hoort er nu eenmaal bij zeker? Geniet er nog iedere dag van,welk weer ook.De drukte is wel erg geworden tegenwoordig.Rij meestal wat sportief maar veel rustiger dan in men jeugd. Ondanks het mijn enige vervoer is,geniet ik er nog steeds van,alleen of in kleine groep,maakt niet uit.
 
Samen rijden is heel leuk, maar ook mezelf wel eens af laten schudden omdat ik het gewoon voor mezelf niet verantwoordt vond, nou...ga ik toch gewoon zelf bepalen hoe ik dan thuiskom? Even goeie vrienden, altijd rustig gereden en alles heel gehouden. Wel met het hele spul heel en veilig terug. Vaak gaat het best wel goed gelukkig, vaak na een werkdag al is het maar even een half uurtje in de omgeving/ buitengebied, heb altijd naast de auto, brommers en motoren bij, ook na 30 jaar, geniet van het gerommel aan die dingen (nooit nieuw spul) poetsen en even rondtuffen, het hoort gewoon bij mij
P1060547.JPG
IMG_20210423_184706179_HDR.jpg
 
Samen rijden is heel leuk, maar ook mezelf wel eens af laten schudden omdat ik het gewoon voor mezelf niet verantwoordt vond, nou...ga ik toch gewoon zelf bepalen hoe ik dan thuiskom? Even goeie vrienden, altijd rustig gereden en alles heel gehouden. Wel met het hele spul heel en veilig terug. Vaak gaat het best wel goed gelukkig, vaak na een werkdag al is het maar even een half uurtje in de omgeving/ buitengebied, heb altijd naast de auto, brommers en motoren bij, ook na 30 jaar, geniet van het gerommel aan die dingen (nooit nieuw spul) poetsen en even rondtuffen, het hoort gewoon bij mijBekijk bijlage 1626220Bekijk bijlage 1626221
Je hebt mooie brommerts!
 
Hé Han u ook hier? Ken u van de MX5 NA tjes waar we over spraken ivm roestpreventie, gaat het allemaal een beetje?
 
Laatst bewerkt:
Hé Han u ook hier? Ken u van de MX5 NA tjes waar we over spraken met roestpreventie, gaat het allemaal een beetje?
Als je nou met U begint ga ik me oud voelen en ik ben pas 78. 😇

Ja, ik zit hier alweer een tijdje, is wat drukker dan het MX5 forum en veel moderner ook.
Ik heb vier motoren, twee Honda Supermagna's, de oude Norton Dominator welke ik ook in de jaren 60 bezat en sinds kort heb ik een NSU Max, een 66 oude motor waarvan ik er ook een reed 60 jaar geleden.

Maar ik vind jouw Suzuki echt geweldig. Ik heb er ook ooit een gehad, fijn motortje.

Oh en over roestpreventie: ik heb een Renault Estafette gerestaureerd en daar heb ik een liter of vijf heet vet in gespoten, net als acht jaar geleden in de MX5, die daarna geen roest meer heeft vertoond.
 
jaja, inderdaad, die jongelui kopen liever dure wielen dan roestheksbestrijding, en als er dan roest is was het janken:) die Norton en NSU zijn echt wel mooi, en natuurlijk die Jag, lekker van genieten verders!
 
Laatst bewerkt:
Nu bijna 11 jaar het motorrijbewijs. Als het weer het toelaat ga ik meestal twee van de zes werkdagen met de motor. Hierbij is vocht de beperking en niet echt de temperatuur. Ik maak er vaak een sport van om met woon werk zo rond of sierlijk mogelijk te rijden.

Voor plezierritten heb ik een paar vaste routes maar rij ook vaak random. Komt er een kruising aan dan besluit ik ter plekke of ik rechts, links of rechtdoor ga.

Met opzet verdwalen.

Zolang ik niet in een woonwijk vast blijf zitten of op de snelweg kom ben ik dan tevreden.

Dan na een uurtje of anderhalf ofzo kijk ik eens op google maps waar ik in hemelsnaam ben. Dan kijk ik waar ik de zon moet houden en rij richting huis.

Vaak kijk ik dan thuis googlemaps timeline waar ik in hemelsnaam ben geweest.

Verder rij ik ook nog wel eens dat ik ergens heen wil en dan schrijf ik op een papiertje welke plaatsen ik in volgorde tegen moet komen.

verder helpt bij mij een lichte diversiteit van motoren met het leuk houden.

db
 
Rij nu bijna 40 jaar motor en geniet nog van elke rit. Of het nou woonwerk is, of in het weekend. Elke rit is leuk.

Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een ruime keuze aan motoren heb om mee te rijden. En aan te knutselen.
 
Ik kom uit Elburg en woon aan de flevoweg richting Dronten/de polder. Ik zie altijd alle racers die kant op gaan. Of beter gezegd, ik hoor ze altijd bij mijn huis voorbij knappen. Ik heb de keuze of ik richting Kampen ga (oude dijk), richting Zwolle/Deventer, richting Elspeet/Apeldoorn of de polder in ga. De keuze is dan snel gemaakt en de polder is tot zover vrij saai.

Laatst met Calimoto vanaf Barneveld naar huis gereden. Dat zijn hele leuke ritjes vind ik en voor mij als beginnende motorrijder erg uitdagend :)

De vogelweg is echt een rotweg! Als ik er kom zal ik zeker aan denken in ieder geval.

Zelf kom ik uit Kampen, en kan me hier wel in vinden! Regelmatig doe ik even een rondje Elburg...
 
Zelf kom ik uit Kampen, en kan me hier wel in vinden! Regelmatig doe ik even een rondje Elburg...
Je kent het vast wel, maar wat een leuke weg is is "de dellen". Zuidweg/nieuwe zuidweg tussen 't harde en heerde. Ik ga geregeld over de oude dijk rinchting Kampen om daar een paar keer over de Slaper te gaan. Nieuwe weg met mooie bochten, kan ik als rookie mooi oefenen.

Met lessen gingen we voor de gein weleens over de Spijkerboersweg in Kamperveen. Ook leuk!
 
Je kent het vast wel, maar wat een leuke weg is is "de dellen". Zuidweg/nieuwe zuidweg tussen 't harde en heerde. Ik ga geregeld over de oude dijk rinchting Kampen om daar een paar keer over de Slaper te gaan. Nieuwe weg met mooie bochten, kan ik als rookie mooi oefenen.

Met lessen gingen we voor de gein weleens over de Spijkerboersweg in Kamperveen. Ook leuk!
De slaper is letterlijk mijn achtertuin...(woon net aan de andere kant van de n50) Vergeet de zwartedijk niet (kan je helemaal rijden met de motor > niks aantrekken van het doodlopende weg bordje)
 
De slaper is letterlijk mijn achtertuin...(woon net aan de andere kant van de n50) Vergeet de zwartedijk niet (kan je helemaal rijden met de motor > niks aantrekken van het doodlopende weg bordje)
Bedankt voor de tip. Ga ik de volgende keer meepakken. Ziet er wel goed uit op google maps. Ben beginnend motorrijder dus elk bochtje is er één hèhè
 
Bedankt voor de tip. Ga ik de volgende keer meepakken. Ziet er wel goed uit op google maps. Ben beginnend motorrijder dus elk bochtje is er één hèhè
je hebt halverwege een tunneltje onder het spoor door... Hier kan je gewoon doorheen zonder problemen
 
Dit is m’n rondje rond de kerk bij kampen.
en dan stop je maar gewoon bij mij in de straat? ;)
Maar waar je dus van de zwartedijk weer richting de slaper gaat, kan je ook onder het spoor door, en heb je nog een heel stuk zwartedijk
 
en dan stop je maar gewoon bij mij in de straat? ;)
Maar waar je dus van de zwartedijk weer richting de slaper gaat, kan je ook onder het spoor door, en heb je nog een heel stuk zwartedijk
Hahaha, ik heb op gegeven moment de opname gestopt, ik start ook niet bij mij voor de deur. Een soort misplaatst gevoel van inbreuk op mijn eigen privacy.
De omgeving hier is als je wat borden negeert best leuk om de motor weer even warm te rijden. Zo kun je ook over de n50 heen als je bij dat fietspadbord even de verkeerde kant op kijkt. Maar dan rijd ik ook niet harder dan 25 daar. Ik moet weer eens een nieuwe rit in deze omgeving gaan maken. Nieuwe “Relive” opname doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan