Hoe houden jullie je velgen schoon??????

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.802
489
Hoe houden jullie je velgen schoon??????

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/756/796dc2f8258455ac861ac4a32c788412 (JEFF%20PARIS'S%20NEW%20RIDE.jpg)​
 
geen idee....

maar wat een lelijk apparaat zeg, vindt die quads sowieso al een soort motoren met zijwieltjes en dan kijkt de eigenaar ook nog meestal zo van...kijk mij, kijk mij!! :r :r

En nog een stapje erger zijn die brommer versies....ppfffff....
 
Laatst bewerkt:
Jif (Cif?) met een schuursponsje

Mijn velgen zijn toch niet gelakt, maar van kaal gietijzer... alleen oppassen dat ik de boel niet gedeeltelijk polijst... :)
 
heb zo\'n spray met ontvetter erin. Spuit ik er overheen en dan ff laten inwerken. Daarna doekje overheen en voilá... schoon.
 
Niet overvloedig kettingsmeren. Beter om de paar honderd km een beetje, dan om de maand een halve bus. Verder heb ik antraciet grijze velgen. Zie je niet snel dat ze vies zijn.

En als ze vies zijn gewoon met ontvetter en een sponsje de boel schoonmaken.
 
Een scottoiler om niet overvloedig kettingvet te hoeven smeren.

Schoonmaken met Muscle (keukenreiniger in de gele spuitflacon) Werkt perfect.
 
Het was niet echt een serieuze vraag van me, maar ging me om die pooier op dat ding.

Maar als we nu toch bezig zijn, wasbenzine gaat heel goed, makkelijk en goedkoop.

Wat voor de rest wereldspul is die ontvetter van S100. 13,50 euro voor een spuitflacon, maar werkt ook wel heel goed voor dat geld.

Ovenreiniger heb ik ook wel eens geprobeerd, en ook zo\'n zelfde soort ontvetter als S100, maar dan een ander merk, maar kunnen niet op tegen de echte S100. Werkt ook verschrikkelijk goed op plekken waar je slecht bij kan.
 
Ontvetters zoals wasbenzine en allesreinigers zijn nogal agressief voor je lak, gebruik eens een keer lampenolie werkt perfect is niet agressief zeker als je gespoten velgen hebt, niet duur en je velgen glimmen schitterend.

Tip van gR1d *D
 
Ontvetters zoals wasbenzine en allesreinigers zijn nogal agressief voor je lak, gebruik eens een keer lampenolie werkt perfect is niet agressief zeker als je gespoten velgen hebt, niet duur en je velgen glimmen schitterend.

Tip van gR1d *D

net zoals lampolie, als dat op je banden komt is dat niet erg glad?

ik veeg er soms een doek langs met wat wd40, en als ie echt schoon moet, dan haal ik het wiel eruit, en maak hem dan goed schoon met diesel of zo, dan kan ik tenminste ervoor zorgen dat er niks op mijn banden loopt.
 
Diesel, daarna goed afspoelen (er blijft dan wel een laagje zitten maar dat *D lekker).
 
net zoals lampolie, als dat op je banden komt is dat niet erg glad?

ik veeg er soms een doek langs met wat wd40, en als ie echt schoon moet, dan haal ik het wiel eruit, en maak hem dan goed schoon met diesel of zo, dan kan ik tenminste ervoor zorgen dat er niks op mijn banden loopt.


Euh je giet niet de hele fles erop, gewoon op een doekje en voorzichtig wegvegen, zou niet weten waarom er iets op je banden zou moeten komen ????

gR1d
 
Diesel, daarna goed afspoelen (er blijft dan wel een laagje zitten maar dat *D lekker).

Diesel ??????????
Dat ruikt lekker :r gebruik dan maar lampenolie is ook vettig in handige kleine flesjes en je kan ook nog in verschillende kleuren kiezen ;) .

Ps. Wat moeten anderen niet denken als je met zo\'n diesel walm voorbij rijdt ???????

gR1d
 
Teflonspray, beetje op de velg, motor op de bok en in z\'n 1: draaien maar ;)
Voorwiel gaat iets minder makkelijk maar wordt ook minder snel vies.
 
Jif (Cif?) met een schuursponsje

Mijn velgen zijn toch niet gelakt, maar van kaal gietijzer... alleen oppassen dat ik de boel niet gedeeltelijk polijst... :)
Velgen van kaal gietijzer :? :? :?
Met wat voor tank rij jij?

Gebruik voor mijn velgen een lichte ontvetter (bv. Mr Proper) en terug met carpolish erover.
 
Die gast kan nooit vertrekken met dat ding. Heeft alleen maar radiaal gespaakte wielen, ook op de aandrijfwielen. Er moet minstens één zijde gekruist gespaakd zijn.


Hoe? Wat? Huuh??? Waarom :?

Leg eens uit, ik snap het niet... :?
 
Die gast moet ook niet vertrekken met dat ding. Hij moet afstappen, de bouwer ervan keihard uitlachen en een motor kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan