Hoe houden jullie je velgen schoon??????

Hoe houden jullie je velgen schoon??????
ik heb toevallig vandaag m\'n motor gedaan

ik hou m\'n hele motor schoon met die S100 spul,
gewoon de spuit cabine in afspoelen, insprayen met S100 dan inbortelen met een zachte borstel(die van \'stoffer en blik\' ding), afspoelen, en als de velg/motor echt onder het vet zit pak ik zo\'n motorblokreiniger spuit het erop,inlaten inbortelen,in laten werken, afspuiten,met glansdroger als laatste afspuiten, met een doek motor een beetje afnemen(niet droog maken), naar huis,even laten staan, met droge doek even eroverheen, dan multi wax erop uitwrijven en hij is zo \'goed als nieuw\'.
die S100 kan redelijk goed vet weg halen en al het andere gaat perfect. het voor mij is het het middeltje. ik moet maar eens een keer zo\'n 5liter jerrycan kopen.
 
Op zondag 13 januari 2002 16:57 schreef lexe het volgende:die S100 kan redelijk goed vet weg halen en al het andere gaat perfect. het voor mij is het het middeltje. ik moet maar eens een keer zo\'n 5liter jerrycan kopen.

Dacht ik laatst ook al aan, 5 liter
 
Hoe? Wat? Huuh??? Waarom :?

Leg eens uit, ik snap het niet... :?
Radiaal gespaakte wielen (spaak loopt recht van naaf naar velg zonder een ander te kruisen) kunnen weinig krachten overdragen van naaf naar velg. Alsook remkrachten van een schijfrem. Als je één kant gekruist (spaak kruist 1x, 2x, 3x of 4x een andere spaak en ook nog voor of achterlangs) maakt, liefst aandrijf- of remschijfkant, gaat het wel. Als je natuurlijk een velgrem hebt zoals bij een fiets gaat het ook radiaal.
 
zoals het heurt.....
misc.php


Bijlage: spaakjes.jpg
 
Heren,


Men neme een emmer water en een zachte schilderskwast.
Men gooit daar lekker veel dreft in.
Men brengt afwaswater overvloedig aan aan met de kwast op de velg.

Je hoort en ziet het vuil en vet (bij wijze van spreken) gillend wegvluchten. :9

Pas op met wasbenzine.
Dit droogt nog eens extra je banden uit!

Dreft ook wel, maar minder.
Even een banden-wax eroverheen, en klaar.

Minimale moeite, minimaal tijdsbestek, maximaal schoon.
Ook tussen de randjes.
 
...
Wat voor de rest wereldspul is die ontvetter van S100. 13,50 euro voor een spuitflacon, maar werkt ook wel heel goed voor dat geld.
Ik ben wat dat betreft van de makkelijke kant. Poetsen is prima, maar het moet wel een optimaal resultaat geven met de minste inspanning.

Mijn ervaringen: neem een bus S100 Totaalreiniger! Werkt op alles! Je velgen en brug even inspuiten, ondertussen met de kuip (als je die hebt) aan de gang en daarna met een sponsje over de rest. Werkt perfect.... :]
 
Ik ben blij dat ik geen gekruist gespaakte wielen op mijn R6 heb...
zou een mooie warboel worden met 3 spaken :P

P.S.
Schoonmaken doe ik nog niet aan want hij moet eerst nog vies worden...
 
Ehhhh wat dachten jullie van zwarte wielen? Zie je lekker niet zo veel op, dus bijna nooit poetsen. Als ze erg vuil zijn dan neem ik kettingreiniger. Werkt goed, ook als het aangekoekt is. :]
 
Okee, oud topic, maar wilde niet een nieuwe beginnen. Ik heb een beetje doorgenomen wat de bikers hier zeiden over velgen schoonmaken. Maar wat als je een wiel op de kop heb getikt waar zeer oud en hardnekkig remslijpsel en olie zich op heeft vastgezet in de loop der millennia. Ik heb het al geprobeerd met een speciale velgenreiniger dat goed werkt bij velgen die van tijd tot tijd worden bijgehouden, maar dat lukt matig. Wasbenzine gebruikt, helpt ook matig...
 
... Wat nog het beste helpt (ja je zult het niet geloven)... is Quick 'n Brite. Dat spulletje dat ze op TV aanprijzen. Maar nog niet helemaal. Wie komt met de definitieve oplossing?... Gritstralen dan maar?...
 
... ook een beetje laten inwerken eerst.... schuursponsje erbij... (alles om dit topic maar weer op de agenda te krijgen)
 
1 keer goed schoongemaakt en gepoetst met autowax, nu veeg ik de zooi er zo vanaf! Deze foto is vorige week vrijdag genomen (toen was de weg een redelijke zoutvlakte)
full
 
ontvettende ovenreiniger.
erop spuiten en die bende/vet druipt er zo van af. doekje eroverheen en afspoelen. klaaar
 
De vraag is eigenlijk niet hoe je ze schoon moet maken, maar hoe je zorgt dat ze niet zo snel weer vies worden. Zijn daar nog middeltjes tegen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan