Hoe houden jullie je velgen schoon??????

DSC00267.jpg

DSC00268.jpg

DSC00269.jpg

DSC00276.jpg



P2140168.jpg

P2140169.jpg

P2220021.jpg

P2220022.jpg




-bang!- 8-)
 
gewoon btje olie over je velg smeren dan kan t vet niet aankoeken en maak je t zo schoon met n btje water en zeep
 
wd40...het hardnekkigste vuil veeg je er zo af...
let wel op dat het niet op je schijfremmen komt...t remt zo klote!!
 
Ik gebruik zelf altijd Eco-clean of een andere ontvetter op natuurlijke basis, daarna WD40 eroverheen, helemaal goed :}
(Eco-clean e.d. te verkrijgen bij schilder, onverdund gebruiken met een stuk keukenrol, naspoelen hoeft niet)
 
Schoonmaken eerst met water en sopje.
Het kettingsmeer dat dan achterblijft haal ik er met rode glas-ex (= ontvetter)vanaf. Dat werkt echt super.
Daarna nog even afnemen met water en als laatste WD40 erop.
 
Geldt dat eigenlijk voor iedere soort velg ? Volgens mij maakt het uit of je aluminium, gietijzer (jaja, stond ergens in deze draad) of plastic velgen hebt. Sommige mensen willen een loodgrijze aluminiumvelg overhouden en anderen willen een chroom-achtige glans.
Wanneer nu wat ?
 
Ontvetters zoals wasbenzine en allesreinigers zijn nogal agressief voor je lak, gebruik eens een keer lampenolie werkt perfect is niet agressief zeker als je gespoten velgen hebt, niet duur en je velgen glimmen schitterend.

Tip van gR1d *D
dat is een goede tip en die ga ik zekers proberen zodra de spuitbus van de velgenreiniger is(wat trouwens slecht werkt in vergelijking met wd 40 en doodgewone wax) hoef ik ook niet voor naar de winkel want m`n vrouw heeft altijd de olie kaarsen aan en dat spul is bij ons in huis nooit op :} (ik ben liever lui dan moe)
 
WD40 geprobeerd. Voorgeweekt en ik weet al niet meer... Helpt matig. Klaarblijkelijk is het zo dat als (heet)remslijpsel de tijd heeft gehad om in te werken dat het er niet meer vanaf gaat. Wat bij dit achterwiel wel raar is, want een cardan met trommelrem. Maar ik heb gezien dat de rand van het wiel dat in de cardankast rond gaat, een beetje gebutst is. Waarschijnlijk dat daardoor alle rommel op de velg heeft kunnen komen. Kortom: miskoop! Ik ga es kijken wat de BMW dealer er van vindt, en anders ga ik enorm verhaal halen bij de verkoper.
 
De eerste keer schoonmaken met WD-40 dan insmeren met vaseline.Als de velg dan weer vies is veeg je het er zo af, dan natuurlijk wel weer insmeren met vaseline.
 
Terug
Bovenaan Onderaan