Hoe inlaatrubbers op lekkage te controleren?

Frederiko

Die hard MF'er
20 jul 2003
591
0
Arnhem
De inlaatrubbers van mijn motor zien er aan de buitenkant enigszins poreus uit. Nu heb ik ze eraf gehad, om de binnenkant te controleren, maar dit zag er visueel gaaf uit. Als ik de motor start, loopt hij in het begin netjes met de choke uit. Maar wanneer hij warm is en de choke uit is gezet, begint hij na verloop van tijd te ploffen. Blijft hoog stationair draaien +/- 2000 toeren. Wanneer ik hem met de stationairknop terug draai, naar de 1000 toeren, zakt hij plotseling hieronder en heeft de neiging om af te slaan. Wanneer ik dan weer gas bijgeef, dan gaat hij ploffen. Kan het nu toch zo zijn, dat hij bij de inlaatrubbers lekt en hoe kan ik daar achter komen, zonder er eerst nieuwe op te zetten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vaker op dit forum gelezen: remmenreiniger op de rubbers nevelen, maar niet zo kwistig dat je luchtfilter het mee-ademt want dan miswijzing.
Als daardoor je toerental verandert dan is de boel lek.

Soms zit er aan de onderkant een scheur(tje) in zulk rubber.

Het kan ook zijn dat de boel onglad / niet-sluitend gemonteerd zit (föhn gebruiken bij montage om soepel te maken, òf vooraf in heet water leggen).
 
Ik heb met remmenreiniger de boel gecontroleerd, maar niks kunnen ontdekken. Als ik de reserveschakelaar aanzet (Virago XV 1100), dan loopt hij stukken beter. Ik denk dus dat het een brandstofprobleem is. maar ja zeker weten doe ik het dus niet, dus morgen ff de dealert laten luisteren en raad vragen.
 
Hey da's interressant, als je de benzinekraan op reserve zet loopt 'ie beter dus. Is het dan niet gewoon een kwestie van de kraan ff schoonmaken. Als je dan gelijk de twee filtertjes erbovenop (een voor reserve en een voor normaal), die in de tank steken even schoonmaakt dan moet het probleem toch verholpen zijn of niet?
 
Hey da's interressant, als je de benzinekraan op reserve zet loopt 'ie beter dus. Is het dan niet gewoon een kwestie van de kraan ff schoonmaken. Als je dan gelijk de twee filtertjes erbovenop (een voor reserve en een voor normaal), die in de tank steken even schoonmaakt dan moet het probleem toch verholpen zijn of niet?
:^
 
Hey da's interressant, als je de benzinekraan op reserve zet loopt 'ie beter dus. Is het dan niet gewoon een kwestie van de kraan ff schoonmaken. Als je dan gelijk de twee filtertjes erbovenop (een voor reserve en een voor normaal), die in de tank steken even schoonmaakt dan moet het probleem toch verholpen zijn of niet?

Ja, TANK REINIGEN.

Misschien heb je iets aan mijn maniertje:

www.motor-forum.nl/forum/topic/56319?highlight=tank
 
Terug
Bovenaan Onderaan