Hoe inruilen op beurs Utrecht?

PentAr

MF veteraan
30 dec 2001
3.061
1
Utrecht
Als ik een motor wil inruilen op de beurs in Utrecht, kan dat dan? Hoe werkt dat? Moet je je motor meenemen en komen ze op de parkeerplaats kijken hoe hij eruit ziet of teken je een voorlopig contract waarin de geschatte waarde van je motor staat?

Wie weet hier meer over? Het zou wel jammer zijn trouwens, want diegene die mijn SV 2ehands bij een dealer gaat kopen moet er zeker 6800 euro voor betalen :P
 
Laatst bewerkt:
De dealer kan ongeveer wel een schatting maken, en misschien een paar dagen na de beurs even met de motor langs de dealer voor een exact inruilbedrag ?

trouwens. er stond op de beurs nog een mooie Suz. SV650S, met onderkuipje, rearhugger en nog wat andere dingetjes voor 6500. nieuw (was oud model geloof ik)

maargoed. ik heb er niet echt goed op gelet, was meer aan het kijken naar Yam R6 en R1 en Honda VTR 1000 SP1's

was weer leuk. lekker kwijlen!
 
Ik zal er morgen eens op letten. Maar heeft niemand echt ervaring met inruilen op de beurs? Want ze willen altijd wel graag dat je nog op de beurs het koopcontract tekent. En daar moet toch het te betalen bedrag op staan. Lijkt mij :?
 
trouwens. er stond op de beurs nog een mooie Suz. SV650S, met onderkuipje, rearhugger en nog wat andere dingetjes voor 6500. nieuw (was oud model geloof ik)

was weer leuk. lekker kwijlen!
Weet je nog bij welke stand (dealert) dat was???? :9
Nog meer nieuwe (oud model) SV's op de beurs? Dan Klink misschien toch maar koekeloeren...

EDIT: PentAr, ik denk dat je een voorlopig koopcontract tekend, ovb van eventuele tegenvallers of meevallers. Als je een 2e hands koop op de beurs, is het volgens mij ook ovb van een proefrit.
 
Als dat werkelijk waar is (dat ie nieuw is) dan is de mijne zeker te duur? Ik dacht toch dat ik een goed gemiddelde had genomen van de motoren die ik op internet te koop had zien staan.

Laten we ervan uit gaan dat hij niet nieuw was, maar alleen heel erg goed gepoetst ;)
 
Als dat werkelijk waar is (dat ie nieuw is) dan is de mijne zeker te duur? Ik dacht toch dat ik een goed gemiddelde had genomen van de motoren die ik op internet te koop had zien staan.

Laten we ervan uit gaan dat hij niet nieuw was, maar alleen heel erg goed gepoetst ;)

Ik denk dat je de pech hebt dat een echt nieuw model (ander frame, facelift, injectie etc.) in 2003 is uitgekomen. Oud model krijgt dan gewoon een tik naar beneden. De 2002 modellen van de SV gaan nu volbehangen met accessoires de deur uit.
 
De oude is veel mooier!

Tja, da's een kwestie van smaak (ben het wel met je eens). Als jij dealer bent en je hebt nog een paar exemplaren staan dan wil je ze kwijt. Klanten willen vaak het nieuwste van het nieuwste. Overjarige exemplaren raak je op een gegeven moment steeds moeilijker kwijt. Dus de magazijnen leeg... onderkuipen e.d. opruimen want er moet ruimte komen voor de nieuwe.
 
Als dat werkelijk waar is (dat ie nieuw is) dan is de mijne zeker te duur? Ik dacht toch dat ik een goed gemiddelde had genomen van de motoren die ik op internet te koop had zien staan.

Laten we ervan uit gaan dat hij niet nieuw was, maar alleen heel erg goed gepoetst ;)

Ik heb hem ook zien staan, hij was echt nieuw! De prijs verbaasde mij ook....


En het oude model is inderdaad stukken mooier :) (is beter voor mijn eigen gemoedsrust ;) )
 
Weet je nog bij welke stand (dealert) dat was????
Nog meer nieuwe (oud model) SV's op de beurs? Dan Klink misschien toch maar koekeloeren...

ik hoop dat je hier nog wat aan hebt, en dat je niet al over de beurs loopt?

het is in hal 1 met vooral middelgrote motordealers en weinig kleding. ergens midden in de hal.. een mooie donkerrood-metallic SV650 met onderkuip.. even mijn plattegrond erbij pakken om te kijken welke dealer het was.. de dealer stond schuin naast de stand van Beeren motoren (dat weet ik nog omdat er bij Beeren een Fireblade uit 1995 stond met 5000km op de teller en die moest 5800 euro kosten..)

ik vind zelf een SV650 ook een hele fijne motorfiets. ik heb er een keer eentje gehuurd en er een dag op gereden.. erg licht en om goed de bocht om te gaan moet je er flink naast gaan hangen.. flink met je gewicht gooien.. dat ding is zo licht dat elke keer als je remt, je achterwiel los dreigt te komen.. maar hij heeft mij net wat te weinig vermogen om die acceleratie-kick te geven.. dat maakt ie grotendeels wel goed in het stuurwerk :}
 
Laatst bewerkt:
Effe wat anders ;)

Gisteren toen ik terug reed uit Utrecht kwam ik de ene na de andere aanhanger vol motoren tegen richting Utrecht. De mensjes hebben dus vast en zeker weer goede zaken gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan