Hoe is dat nou zo'n circuitdag?

Stingray

MF'er
29 apr 2003
55
0
Waalre
Op 6 augustus ga ik naar Zolder.
Ik ga daar voor het eerst deelnemen aan een circuitdag.
Mijn reden voor deelname is dat ik na mijn laatste ongeluk wat onzeker ben geworden in snelle bochten en daar wil ik eigenlijk wel vanaf.

Nou zou ik wel eens willen horen van jullie hoe het jullie is bevallen de
eerste keer dat je aan zo'n dag deelnam, en wat kan ik verwachten van zo'n dag??

Groeten
 
Hoe is de eerste circuitdag bevallen?
Ga d'r maar van uit dat je er na 6 augustus een verslaving bij hebt. :)

Zeker in 't begin kan 't best even spannend zijn, maar zodra je de baan opgaat is 't gewoon puur genieten! :9~

Zoek anders maar 's op "Assen" of "Zolder", je vind dan genoeg verslagen.
 
Dat is het summum van motorrijden. Zit nu nog na te genieten en alweer naar de volgende dag uit te kijken. Vooral Assen is een superbaan :} :} :} :} Maar op Zolder kom je ook wel aan je trekken. :9

Rijden op de openbare weg boeit me weer even helemaal niet...
 
Circuitdag is super. Ik heb vorige week voor het eerst een circuitdag meegemaakt en ik kan je zeggen dat dat niet de laatste is geweest. Het feit dat je hier 'veilig' hard een bocht kan nemen zet me nu tot denken of ik misschien er maar een racer moet bijkopen voor het circuit.
Op straat rijden is nu bijna niet leuk meer, omdat hardrijden gewoon eigenlijk niet meer kan. De risico's zoals plotsing overstekende automobilisten en grind/ vuil in de bocht, doen me nu al een week na het circuitrijden verlangen naar Assen :]
 
Circuitrijden is gewoon RUK :r
Eerste x helemaal, maar omdat ik het leuk wil gaan vinden ga ik nu bijna elke week. })
 
begin er niet aan....... weggegooid geld :+


nah ff serieus , er zal een wereld voor je opengaan....
 
kei gaaf , ik heb nu in de afgelopen 3 jaar zo'n 2 keer per jaar naar het circuit geweest 5x Zolder 1x Assen.
Ik heb nu een R6 voor op de weg , maar zit er nu hard aan te denken om deze weg te doen om een circuitfiets te kopen en een naked voor op de weg , omdat je op de weg niet eruit kan halen wat erin zit zonder je leven te wagen
 
Ik heb op Zandvoort gereden.

Je komt er met een big smile vanaf.
Iets mooiers bestaat bijna niet!!!

Het circuit is gewoon HET Mekka voor de sportieve rijder!!!
 
Op 6 augustus ga ik naar Zolder.
Ik ga daar voor het eerst deelnemen aan een circuitdag.
Mijn reden voor deelname is dat ik na mijn laatste ongeluk wat onzeker ben geworden in snelle bochten en daar wil ik eigenlijk wel vanaf.

Nou zou ik wel eens willen horen van jullie hoe het jullie is bevallen de
eerste keer dat je aan zo'n dag deelnam, en wat kan ik verwachten van zo'n dag??

Groeten
Ik heb niveau 1 gevolgd op Zolder, vorige vrijdag.
1ste 2 sessies waren k*t. Veel te traag
Maar na de middag werd er gefilterd, groep werd nog eens opgedeeld in tragere en snellere. Vooral de laatste sessie was leuk. Had moeite om de voorijder bij te houden en die reed naar zijn doen waarschijnlijk op een rustig tempo :Z .

En van de zand ( eigenlijk wit cement) sporen en schijnbaar olie sporen, moet je je niet veel aantrekken. Gewoon vol er over. Dit is opgekuist en heeft bijna evenveel grip als de rest van de baan. Eerste sessie was ik er ook van geschrokken.

Heb filmpje van de laatste ronde net offline gehaald. Spijtig en heb het ook niet meer in lage resolutie op de puter staan.
heb nog wel foto's die uit het filmpje zijn gehaald, zegt niet zoveel als film zelf maar is beter dan niks. Foto's Zolder ( uit de film geplukt) 600mb foto's
 
ik heb afgelopen zondag ook een circuitdag in asen gehad.
Echt helemaal super om je een keer uit te leven op zo'n baan.
Ik ben helaas wel op m'n plaat gegaan en dat was dus ff wat minder, maar daarvoor was het alleen maar genieten.
m'n motor staat nu bij de dealer te wachten op een expert, maar zodra ik hem terug heb (of een nieuwe) ga ik zeker terug naar het circuit om weer net zo de baan op te gaan. })
 
Het rijden op een circuit is gewoon niet te vergelijken met rijden op de openbare weg. Daar heb je last van .... noem maar op. Daar komt ook nog eens bij dat je continue bezig bent met defensief rijden en je bent meer bezig met het letten op je medeweggebruikers dan dat je geniet van het motorrijden. Dit is iets wat op het circuit zeker wel het geval is.

Circuitrijden is :} :} :} :} :} :}
 
Circuitrijden is errug gaaf. Niets mooier dan hard gaan op het circuit. In ieder geval vele malen veiliger dan op de openbare weg. maar pas op in Zolder op het oude gedeelte zijn de laatste weken ontzettend veel valpartijen en al drie doden in 7 weken. Niet om je bang te maken. want het is echt super gaaf. Maar ga niet buiten je eigen kunnen.

veel plezier 6 augustus.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik kijk er nu echt naar uit.

Ook ik heb gehoord van de valpartijen en de te betreurende doden.
Ik ben ook van plan om helemaal m'n eigen rondjes te rijden, ook al ben ik het langzaamste van allemaal. Ik laat me niet gek maken en ga er gewoon heel veel plezier aan beleven.
*D

Groeten
 
Ik ben ook van plan om helemaal m'n eigen rondjes te rijden, ook al ben ik het langzaamste van allemaal. Ik laat me niet gek maken en ga er gewoon heel veel plezier aan beleven.
*D

Groeten

Dat is de beste instelling kerel!
Gewoon je eigen snelheid rijden, dat deed ik ook.

En niet boven je kunnen gaan rijden, kan zeer doen :+

Heel veel plezier, en we wachten op jou verslag!!!
Arjan.
 
Ik zal wanneer de adrenaline weer gezakt is effe laten weten hoe ik het heb ervaren!!

Bedankt allemaal :]
 
Op 6 augustus ga ik naar Zolder.
Ik ga daar voor het eerst deelnemen aan een circuitdag.
Mijn reden voor deelname is dat ik na mijn laatste ongeluk wat onzeker ben geworden in snelle bochten en daar wil ik eigenlijk wel vanaf.

Nou zou ik wel eens willen horen van jullie hoe het jullie is bevallen de
eerste keer dat je aan zo'n dag deelnam, en wat kan ik verwachten van zo'n dag??

Groeten
Ik zou er maar niet aan beginnen...niets aan...............je verveelt je.........zonde van je tijd............ ;)








nee hoor,het is gaafffffffffffffffffffffffffffffff. *D
 
Dat is ook een probleem ja, eenmaal op een circuit geweest dan wil je op de openbare weg ook een circuit vinden.

Helemaal mee eens :}

Mijn aller eerste sessie vond ik niet zo leuk. Ging wel erg hard naar mijn idee. Daarna werd het leuker.... en leuker.... en leuker
Zo leuk zelfs dat ik nu ZAC rij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan