Hoe is dit mogelijk???????

Vandaag ben ik 100 % overtuigd! Het zenuwachtige stuurgedrag van
mijn blade,ligt niet aan de motor maar zeer waarschijnlijk aan
mezelf.Hoe het kan weet ik echt niet,ik heb er geen verklaring voor,
ik kan gewoon niet met die fiets overweg. :( :( :(
Vandaag heb ik nl geruild van motor met een vriend van mij.
Hij op mijn Honda, Ik op zijn R1 ! Nou echt ik wist niet wat me
overkwam,zo soepel en vertrouwd als zo'n R1 stuurt! :P :P :P
We hebben vanddag de Mergellandroute gereden. Tijdens een
stop,vroeg ik mijn vriend wat hij nou van de Honda vond.
Hij vond hem wel iets zwaarder sturen dan zijn R1 maar van
zenuwachtig stuurgedrag was volgens hem totaal geen sprake! :?
En zoals ik al eerder in dit topic gemeld heb, stuurt mijn motor
volgens mijn dealer ook heel erg goed. Nou ik vind het dus helemaal
niks!En aangezien die vriend van mij met zijn R1 al heel wat jaartjes
rijervaring heeft, durf ik echt wel aan te nemen dat als hij zegt dat
de Honda goed is, deze ook echt goed is.! *D

Conclusie: Fireblade de deur uit(jammer maar helaas) :(
Rap op zoek naar een R1 ! :P :P :P
 
Vandaag ben ik 100 % overtuigd! Het zenuwachtige stuurgedrag van
mijn blade,ligt niet aan de motor maar zeer waarschijnlijk aan
mezelf.Hoe het kan weet ik echt niet,ik heb er geen verklaring voor,
ik kan gewoon niet met die fiets overweg. :( :( :(
Vandaag heb ik nl geruild van motor met een vriend van mij.
Hij op mijn Honda, Ik op zijn R1 ! Nou echt ik wist niet wat me
overkwam,zo soepel en vertrouwd als zo'n R1 stuurt! :P :P :P
We hebben vanddag de Mergellandroute gereden. Tijdens een
stop,vroeg ik mijn vriend wat hij nou van de Honda vond.
Hij vond hem wel iets zwaarder sturen dan zijn R1 maar van
zenuwachtig stuurgedrag was volgens hem totaal geen sprake! :?
En zoals ik al eerder in dit topic gemeld heb, stuurt mijn motor
volgens mijn dealer ook heel erg goed. Nou ik vind het dus helemaal
niks!En aangezien die vriend van mij met zijn R1 al heel wat jaartjes
rijervaring heeft, durf ik echt wel aan te nemen dat als hij zegt dat
de Honda goed is, deze ook echt goed is.! *D

Conclusie: Fireblade de deur uit(jammer maar helaas) :(
Rap op zoek naar een R1 ! :P :P :P

Dat zeg ik!....tis jammer dat je jezelf niet ff de tijd gunt om er aan te wennen.

Ik vind je hele verhaal trouwens wel een beetje klinken als een excuus/rechtvaardiging om zo snel na je blade een r1 te kopen hoor, maar ok voor deze ene keer dan, koop hem dan maar O-) als je ons tenminste wel belooft, op je volgende motor eerst een proefrit te gaan maken voor je hem aanschaft :+
 
Vandaag ben ik 100 % overtuigd! Het zenuwachtige stuurgedrag van
mijn blade,ligt niet aan de motor maar zeer waarschijnlijk aan
mezelf.Hoe het kan weet ik echt niet,ik heb er geen verklaring voor,
ik kan gewoon niet met die fiets overweg. :( :( :(
Vandaag heb ik nl geruild van motor met een vriend van mij.
Hij op mijn Honda, Ik op zijn R1 ! Nou echt ik wist niet wat me
overkwam,zo soepel en vertrouwd als zo'n R1 stuurt! :P :P :P
We hebben vanddag de Mergellandroute gereden. Tijdens een
stop,vroeg ik mijn vriend wat hij nou van de Honda vond.
Hij vond hem wel iets zwaarder sturen dan zijn R1 maar van
zenuwachtig stuurgedrag was volgens hem totaal geen sprake! :?
En zoals ik al eerder in dit topic gemeld heb, stuurt mijn motor
volgens mijn dealer ook heel erg goed. Nou ik vind het dus helemaal
niks!En aangezien die vriend van mij met zijn R1 al heel wat jaartjes
rijervaring heeft, durf ik echt wel aan te nemen dat als hij zegt dat
de Honda goed is, deze ook echt goed is.! *D

Conclusie: Fireblade de deur uit(jammer maar helaas) :(
Rap op zoek naar een R1 ! :P :P :P

Ligt er ook aan welk type R1 je vriend heeft, een '98 er was vrij extreem (korte overbrenging, kickback), een '00 vind ik in vergelijking met mijn Blade net een toermotor qua insturen (zwaar en met zeer stompe remmen) maar het '02 model is weer dik ok.

V.w.b. het stuurgedrag van de oude Blade's met 16 inch velg (zelf 5 jaar een '95-er gehad), je moet vooral niet te voorzichtig zijn met insturen, gewoon de bocht in kwakken en er is niets aan de hand! Zodra je met zijden handschoenen gaat rijden en hem te 'mooi' en voorzichtig de bocht in wilt leggen lijkt het alsof je drie bochten maakt in één bocht, een soort slingeren.

Je moet er even aan wennen en dan is er niets aan de hand al moet ik zeggen dat de nieuwere Blade's met 17 inch velg véél preciezer sturen, veel wendbaarder ook terwijl juist werd beweerd dat een 16 inch wendbaarder zou moeten zijn. Kennelijk is de wegligging van véél meer factoren afhankelijk...
 
Dat zeg ik!....tis jammer dat je jezelf niet ff de tijd gunt om er aan te wennen.

Ik vind je hele verhaal trouwens wel een beetje klinken als een excuus/rechtvaardiging om zo snel na je blade een r1 te kopen hoor, maar ok voor deze ene keer dan, koop hem dan maar O-) als je ons tenminste wel belooft, op je volgende motor eerst een proefrit te gaan maken voor je hem aanschaft :+

Ik wil ff iets rechtzetten! Het is helemaal geen excuus/rechtvaardiging
om een R1 te kunnen kopen. Ik baal namelijk als een stekker dat ik niet
lekker met de blade kan sturen! :( :( :( Een Fireblade heb ik altijd al willen
hebben ,maar ja nu blijkt na dik een jaar dat ik er niet mee overweg kan! :(
Volgens mijn dealer komt dit wel vaker voor, dat pas achteraf blijkt dat
een bepaalde motor niet bij jou past!
Ik baal dus echt wel dat ik de blade weg moet doen, maar ik vind dat
als je na dik een jaar je stuurproblemen niet opgelost krijgt, en
iedereen die op de Honda rijd zegt dat ie wel goed stuurt, je toch de
conclusie moet trekken dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere
motor! En ik heb dus gisteren zoals ik al eerder vermeld heb de hele
dag gereden met de R1 van een vriend van mij, en echt ik heb nog nooit
zo lekker gereden! :9 :9 :9 . Het gaat echt bijna vanzelf! Ook mijn vriend
die achter me reed, vertelde me dat hij mij nog nooit zo makkelijk en
soepel met een motor had zien rijden. Dus dan mag je toch de conclusie
trekken dat ik met een R1 beter af ben dan met de blade!
En wat die proefrit met de Honda betreft, die heb ik destijds echt wel
gemaakt, maar ja een proefrit is toch vaak alleen een 1e indruk,en die
was toen wel goed! Ik ga er van uit dat als iemand een proefrit maakt
hij/zij er niet meteen tot het uiterste gaat! Je bent vaak toch iets
voorzichtiger (ik althans wel) en je hebt toch een tijd gewenning nodig!
En die gewenning krijg je niet in een half uurtje proefrijden, maar
dus welzoals ik gisteren heb gedaan na een hele dag rijden! Dan weet je
veel beter of een fiets bij je past of niet! ;)
het is dus echt niet om van die blade af te komen ,maar ik wil gewoon
weer lekker strak kunnen sturen!!!!! :] :] :]

:} :} :}
 
En dan zegt iedereen dat een Honda een allemansvriend is...

Alle gekheid...als je persé een Fireblade zou willen rijden, probeer dan in elk geval nog een testritje op een 2000 model, vanaf dat type zit er een 17 inch voorwiel in en stuurt de motor véél preciezer, sneller en directer!

Om een idee te geven, ik heb op een '98, '00 en '02 R1 gereden (alle 3 generaties) en op Blade's van '93, '95, '98 en '00 (vier van de vijf generaties).

Ik ben wel benieuwd wat je ons na die proefrit vertelt. Niettemin is een R1 uiteraard ook een dijk van een fiets maar daar gaat het even niet over al zou ik presoonlijk nooit het 2000 model kopen, die viel me echt tegen qua traag sturen en stomp remmen.

Je hebt ons trouwens nog niet verteld op welk type R1 je hebt gereden...
 
En dan zegt iedereen dat een Honda een allemansvriend is...

Alle gekheid...als je persé een Fireblade zou willen rijden, probeer dan in elk geval nog een testritje op een 2000 model, vanaf dat type zit er een 17 inch voorwiel in en stuurt de motor véél preciezer, sneller en directer!

Om een idee te geven, ik heb op een '98, '00 en '02 R1 gereden (alle 3 generaties) en op Blade's van '93, '95, '98 en '00 (vier van de vijf generaties).

Ik ben wel benieuwd wat je ons na die proefrit vertelt. Niettemin is een R1 uiteraard ook een dijk van een fiets maar daar gaat het even niet over al zou ik presoonlijk nooit het 2000 model kopen, die viel me echt tegen qua traag sturen en stomp remmen.





Was een R1 van 1999. :P :9 :]



Je hebt ons trouwens nog niet verteld op welk type R1 je hebt gereden...
 
Was een R1 van 1999! :P :P :P geheel origineel,wel iets stug afgesteld
maar dat vind ik persoonlijk ook lekkerder rijden!

:} :} :}
 
Was een R1 van 1999! :P :P :P geheel origineel,wel iets stug afgesteld
maar dat vind ik persoonlijk ook lekkerder rijden!

:} :} :}

Een '99 is vergelijkbaar met het eerste type, een '98-er. Die remde wat aggresiever dan de '00 en hij was iets korter gegeared. Daarom wordt deze als wat heftiger beoordeeld omdat hij nogal eens last heeft van kickback vanwege die kortere versnellingen.
De 1e modellen hadden nog wel eens versnellingsbak problemen omdat je voortdurend op het achterwiel rondrijdt als je gas durft te geven maar in het '99 model is dit mogelijk verholpen. Dat zou je aan R1 experts moeten vragen.
Mij is in elk geval toen niet opgevallen - mede omdat ik toen nog een oude Blade had - dat deze motor traag stuurde. In elk geval stuurt pas het 2002 model R1 met injectie net zo wendbaar als een 2000 Blade. Een 2002 Blade schijnt nóg wendbaarder te zijn, misschien wel een beetje teveel van het goede omdat hij dan zachtjesaan te schichtig wordt...

Om de verschillen het beste te kunnen beoordelen zou het mooi zijn als je nog eens op een nieuwere (vanaf 2000) Blade zou proefrijden. Limburg - Uden is niet zo ver...
 
Bij mijn blade van '93 zijn een paar weken geleden de balhoofdlagers ver-
vangen, ik had hetzelfde gevoel als jij.
Nu, met die nieuwe lagers herken ik de fiets niet terug!
hij stuurd zoveel makkelijker in, en geeft veel meer vertrouwen.
dit schijnt een bekend euvel te zijn, misschien ook bij jouw?
 
Fire'dre ff opletten ja! Op pagina 1 heeft willem169 deze vraag ook al
gesteld! ;)

En dus nogmaals:de balhoofdlagers zijn een half jaar geleden al
vervangen! ;) ;) ;)

:} :} :}
 
ok, overheen gelezen.
maar ook na een half jaar zouden ze weer stuk kunnen zijn,
stoeprandje, wheely's etc.
(de originele zijn niet best)
 
hoi,ik heb ook een blade bj 94,oud model,die stuurde ook niet fijn,ik heb er toen voor white power (WP) veren ingezet die lichter en soepeler inveerde en het probleem was opgelost,nu licht ie als een blok op de weg. :}
enne ik heb 4 weken geleden test gereen op een r1 van 98 maar ik kon niet aan die fiets wennen ,ik heb er een uur op rondgecrost,pk had ie genoeg maar hij stuurde heel licht en voor mijn gevoel onbetrouwbaar.
toen ik weer naar huis reed met mn oude vertrouwde bladeje,voelde ik weer het degelijke ,betrouwbare,als een blok beton, wegligging.
zo zie je maar dat de rollen ook omgedraait kunnen zijn.
grtn boerjan.
 
hoi,ik heb ook een blade bj 94,oud model,die stuurde ook niet fijn,ik heb er toen voor white power (WP) veren ingezet die lichter en soepeler inveerde en het probleem was opgelost,nu licht ie als een blok op de weg. :}
enne ik heb 4 weken geleden test gereen op een r1 van 98 maar ik kon niet aan die fiets wennen ,ik heb er een uur op rondgecrost,pk had ie genoeg maar hij stuurde heel licht en voor mijn gevoel onbetrouwbaar.
toen ik weer naar huis reed met mn oude vertrouwde bladeje,voelde ik weer het degelijke ,betrouwbare,als een blok beton, wegligging.
zo zie je maar dat de rollen ook omgedraait kunnen zijn.
grtn boerjan.

Tja Boerjan, bij mij was het echt andersom. Ik voelde me op een R1
(1999-er) veeeeeeel beter thuis dan op mijn eigen blade!
Maar ik denk dat het blijkbaar niet vanzelfsprekend is dat je
altijd op een bepaalde motor goed kunt rijden.Is heel persoonlijk.
Maar ik vind wel dat je voor wat voor motor je ook kiest, je je wel
lekker moet voelen op je motor, en niet dat je denkt van:shit, moet
ik weeeeer gaan rijden met dat ding!
Gewoon lekker :] :] :] !!!

En in mijn geval word dat dus op een R1 ! :9 :9 :9 :9 :9
(ben nog op zoek naar een mooi exemplaar!)
 
r1 's staan er genoeg te koop,je moet gewoon een stuk of 3 a 4 motorzaken afgaan
en vragen wat je bij moet leggen,dat had ik 4 weken geleden ook gedaan,gewoon voor de fun en daar zat een verschil tussen van € 1500 ,zelvde bj en km stand,dus ze vragen maar wat.
 
r1 's staan er genoeg te koop,je moet gewoon een stuk of 3 a 4 motorzaken afgaan
en vragen wat je bij moet leggen,dat had ik 4 weken geleden ook gedaan,gewoon voor de fun en daar zat een verschil tussen van € 1500 ,zelvde bj en km stand,dus ze vragen maar wat.

inderdaad, en qua inruil heb je van die dealers.... :( :( :(
Die zeggen volgens mij zo maar wat in het wilde weg!
Maar ik zal eens wat motorzaken af gaan,om te kijken of er
ergens een mooie R1 (blauwe!) staat. En internet afspeuren natuurlijk!
;) ;) ;)

:} :} :}
 
Ben vandaag eens een dagje wezen rondneuzen naar een mooie R1.
En heb er uiteraard wel een aantal gevonden.
Maar dan sommige dealers............ :( :( :( :( :(
Neem nou Motoport Den Bosch! Hebben ze een mooie R1 staan van
99;ik vraag waarom de kleur iets afwijkt, zegt ie dat de motor
totaal is overgespoten,maar hij weet niet waarom. Evt.schade?Niet bekend!
Zag er verder op 2 superkale banden na, wel netjes uit!
Vraag ik aan de verkoper wat ik zou kunnen krijgen voor mijn blade.
Nou toen ik dat papier onder mijn neus kreeg,dacht ik echt dat ze me
voor de gek hielden! :( :( :( Tjongejonge wat een afzetters!
Reageert de verkoper gewoon met:"dat kun je krijgen en verder valt
er niet over te praten, want dit was een zeeeer reel bod! Nou ik zal
het bedrag maar niet noemen...... En dit terwijl mijn blade ook bij
een motoportvestiging vandaan komt en in onderhoud is. Ik heb al
op div.plaatsen geinformeerd en die liggen allemaal al €1000 tot€1500
hoger dan Motoport. Nou ik weet het wel, mij zien ze daar niet meer! :(

p.s. bij Huybers Motoren in Schijndel ook niet! :( :( :( :( :(

p.p.s. Ik heb er wel 1 gevonden (er zijn ook nog fatsoenlijke dealers!)
en ga dus komende week maar eens ff proefrijden! :9 :9 :9
 
Ben vandaag eens een dagje wezen rondneuzen naar een mooie R1.
En heb er uiteraard wel een aantal gevonden.
Maar dan sommige dealers............ :( :( :( :( :(
Neem nou Motoport Den Bosch! Hebben ze een mooie R1 staan van
99;ik vraag waarom de kleur iets afwijkt, zegt ie dat de motor
totaal is overgespoten,maar hij weet niet waarom. Evt.schade?Niet bekend!
Zag er verder op 2 superkale banden na, wel netjes uit!
Vraag ik aan de verkoper wat ik zou kunnen krijgen voor mijn blade.
Nou toen ik dat papier onder mijn neus kreeg,dacht ik echt dat ze me
voor de gek hielden! :( :( :( Tjongejonge wat een afzetters!
Reageert de verkoper gewoon met:"dat kun je krijgen en verder valt
er niet over te praten, want dit was een zeeeer reel bod! Nou ik zal
het bedrag maar niet noemen...... En dit terwijl mijn blade ook bij
een motoportvestiging vandaan komt en in onderhoud is. Ik heb al
op div.plaatsen geinformeerd en die liggen allemaal al €1000 tot€1500
hoger dan Motoport. Nou ik weet het wel, mij zien ze daar niet meer! :(

p.s. bij Huybers Motoren in Schijndel ook niet! :( :( :( :( :(

p.p.s. Ik heb er wel 1 gevonden (er zijn ook nog fatsoenlijke dealers!)
en ga dus komende week maar eens ff proefrijden! :9 :9 :9

Bekend verhaal, heb fl. 18.000,- voor mijn '95-er Blade teruggekregen als inruil op een splinternieuwe Blade (was maart 2000). Bij Motoport in Den Bosch gaven ze er wel fl. 15.000,- voor terug, lachen!
Het helpt zéker om eens rond te kijken wie het meeste biedt, is ook afhankelijk wat ze op dat moment hebben staan, zo had Vos Oss destijds 13 Blade's staan en dan staan ze niet te springen om nóg een extra motor!
 
Ik heb in het weekend een aantal mensen gesproken over mijn
stuurproblemen met de blade en het feit dat ik op een R1 makkelijker
kan rijden dan op mijn eigen blade! Volgens hen heeft het mede
te maken met het feit dat de R1 een andere balhoofdhoek heeft dan de
blade! Wat denken jullie,zou dit kunnen? :? :? :? :?

:} :} :}
 
Ik heb in het weekend een aantal mensen gesproken over mijn
stuurproblemen met de blade en het feit dat ik op een R1 makkelijker
kan rijden dan op mijn eigen blade! Volgens hen heeft het mede
te maken met het feit dat de R1 een andere balhoofdhoek heeft dan de
blade! Wat denken jullie,zou dit kunnen? :? :? :? :?

:} :} :}

Da's heel goed mogelijk ja,maar ik weet alleen niet uit mijn hoofd of een blade een steilere balhoofd hoek heeft als een r1.
maar een minder steile balhoofd's hoek geeft bij lage snelheden inderdaad een steady touring easy rider effect ja :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan