Hoe is jouw (motor)fiets verzekerd?

Hoe is jouw fiets verzekerd?

  • WA

    Stemmen: 42 29,8%
  • WA + Beperkt Casco (diefstal)

    Stemmen: 63 44,7%
  • WA + Uitgebreid Casco ( all risk)

    Stemmen: 35 24,8%
  • Motor is niet verzekerd maar rijd er wel mee

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    141
WA + Beperkt Casco.

Omdat all-risk niet uit kan bij een 'oude' motorfiets.
En omdat alle motoren gejat worden en niet alleen de nieuwe.
 
WA + Beperkt Casco.

Omdat all-risk niet uit kan bij een 'oude' motorfiets.
En omdat alle motoren gejat worden en niet alleen de nieuwe.
:^ :^

ondanks dat de SV inmiddels weinig meer waard is, is hij die paar € per maand extra voor diefstal verzekering nog wel waard. De sentimentele waarde voor mij nog daargelaten ;)

De Multi is ook WA+ verzekerd omdat die nog redelijk "jong" is. Allrisk is vaak per jaar duurder dan ieder jaar 1x goed op je bek gaan en zelf repareren :+
 
WA + Beperkt Casco.

Omdat ik nog naïef ben, net een rijbewijs, en er vanuit ga dat ik met deze motor niet onderuit ga. :+ Daar wil ik een pekelfiets voor! :+
 
'Hoe is jou (motor)fiets verzekerd?' > 'Hoe is jouw (motor)fiets verzekerd?'
 
WA, er was geen optie voor all risk of beperkt casco :')
Gezien de hoge leeftijd van m'n fiets.
 
Enkel WA. Mijn motor is zo oud en goedkoop dat ie bij een tankbeurt eigenlijk al economisch total loss is....
 
Heb die ouwe verzaagde plofson van mij gewoon wa verzekerd.

Als ik hem all risk wil verzekeren en er daadwerkelijk wat geld voor wil krijgen als hij gejat word, moet ik hem om de zoveel tijd laten taxeren.
Is mij te veel moeite (en te duur) voor die paar duizend euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen WA. Als ik hem ook tegen diefstal wil verzekeren moet er een slot op van de verzekeringsmaatschappij. En dat heb ik niet.
 
Alleen WA, mijn motor kost ongeveer het dubbele van een goed slot, en zo lang je hem niet op slot zet zal iedereen wel denken dat het een rotding is. :+ (Ik vind vaste lasten irritant, ik verkies zelf wat potjes te maken en wat risico's te lopen boven het delen van risico met anderen.
 
WA €10,07 p/m
Diefstalverzekering €5,82 p/m
Ongeval opzittendenverzekering €2,50 p/m
Totaal €18,39 p/m

Igv diefstal krijg ik tot 3 jaar na de aankoopdatum het aankoopbedrag terug van de verzekering. Daarna gaat het om de dagwaarde.
 
Voor mijn woon-werk Diversion alleen WA, ding is toch geen cent meer waard. Voor de Tenere WA+, voornamelijk voor diefstal.
 
WA met diefstal, omdat het alweer een oude motor is.
Kleding is ook mee verzekerd, heb nog niet zo lang m'n rijbewijs en vindt het wel relaxed dat m'n outfit ook onder de dekking valt mocht ik onverhoopt eens een schuiver maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan