Hoe is jouw (motor)fiets verzekerd?

Hoe is jouw fiets verzekerd?

  • WA

    Stemmen: 42 29,8%
  • WA + Beperkt Casco (diefstal)

    Stemmen: 63 44,7%
  • WA + Uitgebreid Casco ( all risk)

    Stemmen: 35 24,8%
  • Motor is niet verzekerd maar rijd er wel mee

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    141
WA + Beperkt casco
Voor die euro in de maand extra is verzekerd tegen diefstal toch fijn.

all risk betaal ik de fiets in anderhalf jaar terug dat gaat net te ver.
 
7PeljcS.png


KNMV
 
Laatst bewerkt:
De VFR is WA met opzittende verzekering. Diefstal kan niet uit met een fiets uit '91. Als is de staat wel zo dat ik hem voor enkele duizenden euro's kwijt kan, is de dagwaarde 200 euro :(

De circuitfiets is helaas niet te verzekeren, ook niet tegen brand of diefstal tijdens transport. Mocht iemand hier iets van weten, hoor ik het graag
 
Voor nog geen €8 (€7,97 om precies te zijn) heb ik Wettelijke aansprakelijkheid + Beperkt casco en Personen ongevallen in-/opzittenden.

Met het idee dat All Risk te duur was voor een motor van bij aanschaf 9 en nu 15 jaar oud en dat schade die ik zelf veroorzaak aan mijn eigen onvoorzichtigheid te wijten is.
Voor zaken waar ik geen invloed op heb zoals diefstal, brand of storm/hagelschade heb ik elke maand die paar cent extra voor beperkt casco wel over. Zeker omdat hij het hele jaar buiten staat en er dus van alles kan gebeuren.
 
Mag ik ook vragen waar jullie de motoren hebben verzekerd? Ik heb net mijn eerste motor gekocht (een Z800 uit 2013) en omdat ik hem op straat moet stallen denk ik er wel heel serieus over na om een volledige diefstalverzekering te nemen (WA Volledig Casco + 3 jaar aanschafwaarde/taxatiewaarde vergoeding).

Een goedkope verzekeraar zou mij wel helpen, want verzekeraar die mij door de dealer is aangeraden zou me 48 euro per maand kosten :S
 
Mag ik ook vragen waar jullie de motoren hebben verzekerd? Ik heb net mijn eerste motor gekocht (een Z800 uit 2013) en omdat ik hem op straat moet stallen denk ik er wel heel serieus over na om een volledige diefstalverzekering te nemen (WA Volledig Casco + 3 jaar aanschafwaarde/taxatiewaarde vergoeding).

Een goedkope verzekeraar zou mij wel helpen, want verzekeraar die mij door de dealer is aangeraden zou me 48 euro per maand kosten :S

Volledig casco is allrisk (geloof ik), bij mijn verzekering (KNMV) is diefstal en vandalisme verzekerd bij WA+ beperkt casco. Alleen als ik m'n motor zelf omtover in een pocketbike moet ik die schade zelf dragen. Voor jou zou WA+ beperkt casco dus ook voldoende zijn, mits je zelf toegebrachte schade voor jezelf wilt nemen natuurlijk.
 
Mag ik ook vragen waar jullie de motoren hebben verzekerd? Ik heb net mijn eerste motor gekocht (een Z800 uit 2013) en omdat ik hem op straat moet stallen denk ik er wel heel serieus over na om een volledige diefstalverzekering te nemen (WA Volledig Casco + 3 jaar aanschafwaarde/taxatiewaarde vergoeding).

Een goedkope verzekeraar zou mij wel helpen, want verzekeraar die mij door de dealer is aangeraden zou me 48 euro per maand kosten :S

Motorverzekering Vergelijken - Verzekering Vergelijken
 
all risk, komt omdat de fiets uit januari dit jaar komt.

daarnaast 3 jaar dekking tegen nieuwwaarde
1500 euro voor kleding
en 1500 euro voor accesoires
 
Zijn er eigenlijk nog grote verschillen in de eisen die de verzekeraars stellen aan de diefstalpreventie?

En wat zijn globaal de eisen? Ik heb wel eens wat gelezen over art sloten en kettingen maar dat is altijd een beetje vaag.

Toch jammer als je denkt je motor goed verzekerd te hebben tegen diefstal en nadat hij gejat is je geen stuiver krijgt omdat je niet aan bepaalde voorwaarden hebt voldaan.

On-topic: WA. Zonder extra's.
 
WA+ (Diefstal, aanrijding, en wat er nog meer inzit) a €15 per maand. (2 jaar no claim, zonder is 20/21)
Verzekerde waarde = aankoopbedrag a 2k+.

Reden, had bij aanrijding geen zin om met minder te moeten doen ondanks het een ouder beestje is (1998) en prijs verschil kon ik 15 jaar voor rijden eer ik mijn motor eruit had.
Art gekeurd slot nodig en geen bewijs van slot aankoop, bonnetje,nr etc.. Nodig.
Ze ging uit van het goede van de mens...

DeNederlandenVanNu heet het en alles enkel online en via de mail, dus papierwerk allemaal digitaal.

Gr,

NullaDies

Ps. aanbod voor aankoop bedrag heb ik ze toen voor gemaild met uitleg dat ik door aanrijding of diefstal (lees: door de schuld van iemand anders) geen zin heb om geld te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Wa met opzittenden, altijd prettig dat het gedekt is als die andere idioot niet uitkijkt.
Schade aan je zelf kan meer zijn dan je pak. Best prettig dat verzekerd te hebben.
 
Zijn er eigenlijk nog grote verschillen in de eisen die de verzekeraars stellen aan de diefstalpreventie?

En wat zijn globaal de eisen? Ik heb wel eens wat gelezen over art sloten en kettingen maar dat is altijd een beetje vaag.

Toch jammer als je denkt je motor goed verzekerd te hebben tegen diefstal en nadat hij gejat is je geen stuiver krijgt omdat je niet aan bepaalde voorwaarden hebt voldaan.

On-topic: WA. Zonder extra's.

Bij de ANWB moet er overdag een ART4 slot omheen. Thuis in de garage moet hij aan een muur of grondanker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan