Hoe is mijn Suzuki bandit 600 begrenst?????

10 apr 2017
89
1
Betreft: onbegrenzen Suzuki bandit.

Twee jaar geleden heb ik een Suzuki bandit aangeschaft met 25kw op kenteken, dit i.v.m met mijn A2 rijbewijs. Nu, 2 jaar later heb ik mijn A rijbewijs behaald en wil deze begrenzer graag verwijderd hebben.
Op internet kan ik nergens duidelijk vinden hoe dit moet en wat dit gaat kosten om te laten doen. Ik ben bij een plaatstelijke motorgarage gegaan waar mijn motor ook altijd onderhoud heeft, heb hier de vraag voorgelegd of hun mij duidelijkheid kunnen geven ,
Resultaat:
De garage weet niet hoe die begrenst is en leek mij niet helemaal op de hoogte van de manieren waarop ze begrenst kunnen worden, ze hebben enkel gekeken of er op de gashendel een begrenzer zat en dat sloten ze uit. Daarnaast heb ik gelezen dat er ringen met gaten in de inlaat bij de carburateurs kunnen zetten.
Ik heb deze gedemonteerd om te kijken of dit het geval is maar heb daarbij niks gevonden. Daarnaast kreeg ik van iemand de opmerking is de motor nog wel begrenst dan? Waarop mij dit onwaarschijnlijk lijkt aangezien de topsnelheid tot max 170km/u gaat. De garage raadde mij aan om de Suzuki dealer te bellen.
Ik heb contact gezocht met Motoport Venray, waar ik telefonisch antwoord kreeg, hun konden mij enkel vertellen dat ze iegenlijk geen idee hadden en dat ze ergens een setje hadden gezien om te begrenzen en die rond de 400 euro zijn dus het zal wel niet goedkoop zijn.. een antwoord waar ik niet zoveel mee kan.

Kortom het is lastig om een duidelijk beeld te krijgen of mijn motor kunt onbegrenzen.

Kunnen jullie mij alsjeblieft meer duidelijkheid verschaffen?, alle informatie is welkom!!!

Alvast Bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groeten,

Martijn Göertz


Suzuki bandit 600s
BJ: 2004
 
ik zie geen begrenzing


Ik heb een certifcaat gevonden (op internet) die wel overeen komen met mijn motor.
daar zie je 2 types gasschuiven
-13500-31F00-000 van 25 naar 57kw 2 bohrungen
-13500-31F10-000 van 57 naar 25 kw ohne bohrungen

weet je zeker dat die 2 gaatjes op mijn afbeelding niet de begrenzer zijn?
 

Bijlagen

  • Suzuki-GSF600-WVA8-Bandit-Gasschieber-Set-3.jpg
    Suzuki-GSF600-WVA8-Bandit-Gasschieber-Set-3.jpg
    700,5 KB · Weergaven: 13
Ik heb een certifcaat gevonden (op internet) die wel overeen komen met mijn motor.
daar zie je 2 types gasschuiven
-13500-31F00-000 van 25 naar 57kw 2 bohrungen
-13500-31F10-000 van 57 naar 25 kw ohne bohrungen

weet je zeker dat die 2 gaatjes op mijn afbeelding niet de begrenzer zijn?
blijkbaar wel, Waarmee kan je ze dicht maken?
 
blijkbaar wel, Waarmee kan je ze dicht maken?

ik heb geen idee, als u een idee heeft hoor ik het graag!, daarnaast kan ik nergens een fatsoenlijke foto opzoeken van een gasschuif zonder gaatjes.. vaak omdat de foto alleen van de andere kant gemaakt is of alleen een plaatje van het typenummer staat, ik wil niet de motor beschadigen door de gaten te dichten terwijl dat niet moest.
 
ik heb geen idee, als u een idee heeft hoor ik het graag!, daarnaast kan ik nergens een fatsoenlijke foto opzoeken van een gasschuif zonder gaatjes.. vaak omdat de foto alleen van de andere kant gemaakt is of alleen een plaatje van het typenummer staat, ik wil niet de motor beschadigen door de gaten te dichten terwijl dat niet moest.
Kan je er schroefdraad in kan tappen en er boutjes van bovenaf op maat in krijgen?
 
Kan je er schroefdraad in kan tappen en er boutjes van bovenaf op maat in krijgen?


zou er ook een mogelijkheid zijn om even tijdelijk te dichten om te kijken hoe de motor zich gedraagd voordat ik direct ga modificeren, zou gewoon simpel even afplakken met tape een optie zijn? of zou ik hier iets mee kunnen beschadigen?
 
zou er ook een mogelijkheid zijn om even tijdelijk te dichten om te kijken hoe de motor zich gedraagd voordat ik direct ga modificeren, zou gewoon simpel even afplakken met tape een optie zijn? of zou ik hier iets mee kunnen beschadigen?
nou, alles dat niet goed vast zit, wordt heel hard de verbrandingsruimte in gezogen
 
dat is een definitie wijziging als de motor dan niet goed loopt kan ik niet meer terug
o dus, gaatjes zijn 2,8 mm Wanneer je daarin m3 tapt (ik denk dat je niet eens hoeft te tappen) en er van bovenaf een kort m3 boutje in draait, is het gat amper veranderd wanneer je ze eruit draait.

Wanneer dat werkt, draai je ze eruit, doet er wat lijm op en weer erin.

Zo, voorgekauwd en herkauwd
 
o dus, gaatjes zijn 2,8 mm Wanneer je daarin m3 tapt (ik denk dat je niet eens hoeft te tappen) en er van bovenaf een kort m3 boutje in draait, is het gat amper veranderd wanneer je ze eruit draait.

Wanneer dat werkt, draai je ze eruit, doet er wat lijm op en weer erin.

Zo, voorgekauwd en herkauwd


maar eigenlijk weten we niet 100 procent of ze wel dicht moeten?

waar trekt die zijn vacuum op om omhoog te komen?
 
Doe wat Zot je verteld, hij is een zeer ervaren monteur, weet waar hij het over heeft. Hij heeft alleen geen zin, om alles uitgebreid uit te leggen, want dan komt hij niet meer aan werken toe.
 
Die gaatjes waar ze het over hebben in het Teilegutachten worden aan de zijkant van de gasschuif geboord op 36mm van boven. de gaatjes onderin bepalen hoe snel (traag) de schuif omhoog en omlaag gaat. Mochten deze gaatjes aan de zijkant er in zitten dan kun je binnenin de gasschuif een busje van bv messing plaatsen zodat de gaatjes afsluiten. Echter zie ik op jouw foto's geen gaatjes aan de zijkant, of ik kijk niet goed......
Heb je al gekeken of de gasschuif geheel omhoog gaat in de carburateur als je deze omhoog duwt?
 
Die gaatjes waar ze het over hebben in het Teilegutachten worden aan de zijkant van de gasschuif geboord op 36mm van boven. de gaatjes onderin bepalen hoe snel (traag) de schuif omhoog en omlaag gaat. Mochten deze gaatjes aan de zijkant er in zitten dan kun je binnenin de gasschuif een busje van bv messing plaatsen zodat de gaatjes afsluiten. Echter zie ik op jouw foto's geen gaatjes aan de zijkant, of ik kijk niet goed......
Heb je al gekeken of de gasschuif geheel omhoog gaat in de carburateur als je deze omhoog duwt?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, inderdaad zitten geen gaatjes aan de zeikant!, eerlijk gezegd weet ik niet of ze helemaal omhoog kunnen maar als je naar alle fotos kijkt zie ik niks afwijkend waarom die dat niet zou kunnen
 
Het is ook mogelijk, dat de begrenzing is uitgevoerd, door een aanslag op de carburateurs te bouwen, waardoor de gasklep maar gedeeltelijk kan worden geopend, of een aangepast handvat. Ik zou niet alleen op de carbs focussen.

35 kW Drossel Suzuki Bandit GSF600/S Typ: GN77B | Suzuki | 35 kw | Motorrad | Drosselsätze | Zweiräder | Pedalo Power Parts


Of een combi, met verkleinde doorlaat, stop om de zuiger minder omhoog te laten komen en een aanslag, waardoor de gasklep niet geheel open kan.


Drosselkit 35 kW für Suzuki GSF600 Bandit/S, WVA8 [04-WVA8-K35] : alpha Technik - Vom Rennsport auf die Strasse, Onlineshop
 
Het is ook mogelijk, dat de begrenzing is uitgevoerd, door een aanslag op de carburateurs te bouwen, waardoor de gasklep maar gedeeltelijk kan worden geopend, of een aangepast handvat. Ik zou niet alleen op de carbs focussen.

35 kW Drossel Suzuki Bandit GSF600/S Typ: GN77B | Suzuki | 35 kw | Motorrad | Drosselsätze | Zweiräder | Pedalo Power Parts


Of een combi, met verkleinde doorlaat, stop om de zuiger minder omhoog te laten komen en een aanslag, waardoor de gasklep niet geheel open kan.


Drosselkit 35 kW für Suzuki GSF600 Bandit/S, WVA8 [04-WVA8-K35] : alpha Technik - Vom Rennsport auf die Strasse, Onlineshop

Handvat is niet de oorzaak die kan de gehel slag gewoon maken, bij de inlaat van de carberateur is allemaal origineel, daarnaast is hij 25kw dus betreft ook waarschijnlijk andere aanpak dan 35kw
 
Kunnen de vacuumzuigers geheel omhoog in de carburateurs ?

Je kan de zuigers met de hand omhoog duwen, als je het luchtfilter er af hebt.
 
Laatst bewerkt:
Die gasschuif is gewoon een standaard gasschuif,ook de veer is een standaard veer,zo ook het deksel.
Best kans dat de begrenzing in deze motor al eerder verwijderd is,dat werd wel gedaan door eigenaren,
maar niet weer veranderd op het kenteken.
 
Die gasschuif is gewoon een standaard gasschuif,ook de veer is een standaard veer,zo ook het deksel.
Best kans dat de begrenzing in deze motor al eerder verwijderd is,dat werd wel gedaan door eigenaren,
maar niet weer veranderd op het kenteken.
dan heeft dit

Waarop mij dit onwaarschijnlijk lijkt aangezien de topsnelheid tot max 170km/u gaat
een andere oorzaak
 
Terug
Bovenaan Onderaan