Hoe is mijn Suzuki bandit 600 begrenst?????

10 apr 2017
89
1
Betreft: onbegrenzen Suzuki bandit.

Twee jaar geleden heb ik een Suzuki bandit aangeschaft met 25kw op kenteken, dit i.v.m met mijn A2 rijbewijs. Nu, 2 jaar later heb ik mijn A rijbewijs behaald en wil deze begrenzer graag verwijderd hebben.
Op internet kan ik nergens duidelijk vinden hoe dit moet en wat dit gaat kosten om te laten doen. Ik ben bij een plaatstelijke motorgarage gegaan waar mijn motor ook altijd onderhoud heeft, heb hier de vraag voorgelegd of hun mij duidelijkheid kunnen geven ,
Resultaat:
De garage weet niet hoe die begrenst is en leek mij niet helemaal op de hoogte van de manieren waarop ze begrenst kunnen worden, ze hebben enkel gekeken of er op de gashendel een begrenzer zat en dat sloten ze uit. Daarnaast heb ik gelezen dat er ringen met gaten in de inlaat bij de carburateurs kunnen zetten.
Ik heb deze gedemonteerd om te kijken of dit het geval is maar heb daarbij niks gevonden. Daarnaast kreeg ik van iemand de opmerking is de motor nog wel begrenst dan? Waarop mij dit onwaarschijnlijk lijkt aangezien de topsnelheid tot max 170km/u gaat. De garage raadde mij aan om de Suzuki dealer te bellen.
Ik heb contact gezocht met Motoport Venray, waar ik telefonisch antwoord kreeg, hun konden mij enkel vertellen dat ze iegenlijk geen idee hadden en dat ze ergens een setje hadden gezien om te begrenzen en die rond de 400 euro zijn dus het zal wel niet goedkoop zijn.. een antwoord waar ik niet zoveel mee kan.

Kortom het is lastig om een duidelijk beeld te krijgen of mijn motor kunt onbegrenzen.

Kunnen jullie mij alsjeblieft meer duidelijkheid verschaffen?, alle informatie is welkom!!!

Alvast Bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groeten,

Martijn Göertz


Suzuki bandit 600s
BJ: 2004
 
Wie weet zit er een andere ontstekingskast in,nummers controleren die op de kast staan.
Een 600 bandit zal ook niet veel harder lopen dan 170 rechtop zittend en met bijvoorbeeld tegenwind.
En is het zeer de vraag of hij 170 haalt als hij maar 25kw zou zijn.
Hij zou standaard 210 moeten kunnen halen,maar dat zal ook alleen onder gunstige omstandigheden zijn
met je neus plat achter de tellers.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alle voor zoveel reacties en hulp! Ik heb nu alles zon beetje los gehaald en heb bijna het idee dat de begrenzing er echt ooit is uitgehaald.. Ik heb daar een paar vragen voor die dit kunnen bevestigen of ontkrachten..

Kan een 25kw bandit 170-175 als max. Snelheid hebben? Ook als deze de S versie is(ik heb hem namelijk omgebouwd naar naked)

Kan een 25kw de toerenbegrenzer bereiken bij motor goed warm, koppeling in en gas open)
 
Kan je vergelijken,deze is vol vermogen,filmpjes van 25kw fietsen die ik gezien heb haalde geen van
alle het rode gebied op de toerenteller ,hooguit 8500 toeren.
Versie zonder kuip,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er bij Japanners nooit van gehoord maar er waren BMW's met vernauwde inlaat (F650) of luchtfilter (K75) rubbers. Controleren kan geen kwaad.


Er worden ringen in de inlaatrubbers geplaatst bij begrenzen.

Wat ik ook een keer gezien heb, was een kleinere snorkel, op een Japanse tot 180 km/u begrense fiets, die was niet alleen elektronisch, maar ook op vermogen beperkt, door de nauwere snorkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan