Hoe kan dat nou weer? (slappe band)

Van Oekel

Die hard MF'er
4 jan 2003
378
0
Ook ik natuurlijk ff rijden. Draai bij Son de A58 op, mijn eerste grondcontact zonder opvolgend ongeluk (punt van laars) :) , vlam even naar de A2 (200+) en besluit bij Best-West er af en er weer op en er weer af te gaan. Ik ging iets te langzaam en raakte de witte lijn in de binnenbocht, waarna een dikke zwabber. Maar ik bleef er op zitten gelukkig. Maar toen ik weer verder ging met wat bochtenwerk richting Rooi leek het of ik achterwielbesturing had, helemaal op spoorvorming. Even banden gecheckt en de achterband was echt slap. Ik heb hem tot 3,0 bar opgepompt omdat de band goed warm was, maar dat duurde zeker 5 seconden!

Komt die slappe band nou door het kleine stukje, 1 km ofzo, 200+ of door die zwieper op zo'n dikke witte plakstreep? Hij ging toen wel voor mijn gevoel goed de bocht in, maar na die bocht was het shit met peren.
Ik kan me niet voorstellen dat die achterband(BT010) zo vervormt dat er lucht tussen de band en velg wegkan. Of toch wel? :?
 
Even banden gecheckt en de achterband was echt slap. Ik heb hem tot 3,0 bar opgepompt omdat de band goed warm was, maar dat duurde zeker 5 seconden!

Je pompt je band harder op (dan normaal) met koude lucht omdat de band warm was...?

Laatst was er volgens mij ergens een topic over ventielletjes die lucht laten ontsnappen door de centufigraalkracht... misschien is dat de oorzaak..?


Edit: Hier staat wat over ventielletjes
Ok, ga even zitten, dit geloof je niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn R6: 2,5 voor 2,7 achter.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat er 'ineens' iets niet goed zou zijn met je band. Mijn inziens was je band al te zacht voordat je ging rijden.

Wel ff wat lucht eruit laten is mijn advies.


CAT
 
tot 3 bar is dat niet een beetje veel
Nou, als ik Bridgestone moet geloven, moet er 2,9 bar in de koude achterband en omdat de band dus goed warm was heb ik er 3,0 van gemaakt. Ik geef toe, was zelf verzonnen, maar leek me redelijk. :?
Ik rij ook wel eens met 2,5 bar, vind ik iets fijner, maar het ging er mij vooral om dat de band een week geleden tot 2,9 bar was opgepomt (je probeert eens wat, hè) en vandaag tijdens de rit ineens lager.

Zou het dan toch tijd worden voor betere ventielen, die niet lekken bij 200+?
 
Nou, als ik Bridgestone moet geloven, moet er 2,9 bar in de koude achterband en omdat de band dus goed warm was heb ik er 3,0 van gemaakt. Ik geef toe, was zelf verzonnen, maar leek me redelijk. :?
Ik rij ook wel eens met 2,5 bar, vind ik iets fijner, maar het ging er mij vooral om dat de band een week geleden tot 2,9 bar was opgepomt (je probeert eens wat, hè) en vandaag tijdens de rit ineens lager.

Zou het dan toch tijd worden voor betere ventielen, die niet lekken bij 200+?

Je bandendruk word hoger als je banden warm zijn, niet lager
 
Je pompt je band harder op (dan normaal) met koude lucht omdat de band warm was...?

Laatst was er volgens mij ergens een topic over ventielletjes die lucht laten ontsnappen door de centufigraalkracht... misschien is dat de oorzaak..?


Edit: Hier staat wat over ventielletjes
Ok, ga even zitten, dit geloof je niet.
Hmm, inderdaad, er gaat natuurlijk koude lucht in |( Volgende rit ff opnieuw checken.
Ik moet maar eens nieuwe ventieltjes voor mijn verjaardag vragen...
 
Rubber o-ringetje in plastic dopje gaat ook, hoewel je die niet zo vast kunt draaien. Maar ze blijven wel langer zitten, sommigge mensen hebben iets met glimmende metalen ventieldopjes..

Koz
 
Terug
Bovenaan Onderaan