Hoe kan dit Uvex 3000 vizier gaat barsten??

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Heb ik dat, begint mijn vizier zomaar te barsten. Het zal toch niet komen door al die frontale botsingen met insecten |( |( |( .

Ik heb de helm nu 1,5jaar en ben er zeer tevreden over.

standaard dubbel vizier *D aansluiting van het vizier *D en ook de manier waarop de gesp open en dicht gaat is zeer uniek *D *D *D .

Maar die barsten mogen van mij wel weg blijven :( :( :(

Hoe kan dit en waar haal ik een nieuw (dubbel) vizier vandaan :? :?
full
 
veel met je vizier open gereden in die 1.5 jaar?

Ik rij regelmatig met het vizier open, zoals iedereen dat doet. Die barsten zijn er sinds 3 weken in gekomen (ongeveer 1000 km) ik maak de helm incl vizier schoon met speciaal vizier reiniger, zodat mijn vizier optimaal zou blijven functieoneren |( |( |(
 
Vreemd!! :? ik ben met mijn 2e UVEX BOSS VISION bezig en heb alleen de gewone gebruiks krassen er op zitten, en heb inmiddels toch bij elkaar met de 2 helmen zo'n 50.000km gereden!!
Je kunt het Vizier sowieso bestellen bij UVEX dealers uiteraard, of bestellen bij www.louis.de of www.motozoom.nl
 
Hmm, ik zat eerst te denken aan het schoonmaken met verkeerd spul maar je geeft al aan dat dit niet het geval kan zijn.

Zijn de barsten er in een korte periode ingekomen of begon 't met één en is het in de loop der maanden erger geworden?
 
Hmm, ik zat eerst te denken aan het schoonmaken met verkeerd spul maar je geeft al aan dat dit niet het geval kan zijn.

Zijn de barsten er in een korte periode ingekomen of begon 't met één en is het in de loop der maanden erger geworden?

Die barsten zaten er in een notime in. ongeveer 3 weken tijd, Nu zijn ze nog niet echt hinderlijk, maar ik wil deze zomer weer met de bike op vakantie en dan moet het niet zo zijn dat ik halve wege Frankrijk niets mee zie.....

Ben bang dat het niet echt goodkoop is zo'n vizier


Bijlage: los vizier.jpg
 
Had precies hetzelfde met m'n Uvex 3000. Dat ging steeds weer barsten, waardoor het tussen de vizieren in ging condenseren. Da's niet prettig....
In totaal 3 keer het vizier vervangen (één keer onder garantie) en dat ging dus aardig in de papieren lopen. Uvex wilde er niets aan doen.

Heb uiteindelijk de schade beperkt en een goeie helm gekocht..... Nóóit meer een Uvex.
 
Had precies hetzelfde met m'n Uvex 3000. Dat ging steeds weer barsten, waardoor het tussen de vizieren in ging condenseren. Da's niet prettig....
In totaal 3 keer het vizier vervangen (één keer onder garantie) en dat ging dus aardig in de papieren lopen. Uvex wilde er niets aan doen.

Heb uiteindelijk de schade beperkt en een goeie helm gekocht..... Nóóit meer een Uvex.

Wat koste jouw een nieuw vizier als ik vragen mag!!
Tja verder ben ik eigenlijk wel heel tevreden met de helm qua comfort.
 
Je kunt bij louis.de het buitenste ruitje los bestellen. Leverbaar in normaal transparant (20017874) of smoke (20017875), voor 29,95. Het binnenste ruitje is alleen leverbaar in transparant (20017873), en kost 19,95.

Bestelnummers zijn dus voor de duitse louis, en niet voor motozoom.
 
Je kunt bij louis.de het buitenste ruitje los bestellen. Leverbaar in normaal transparant (20017874) of smoke (20017875), voor 29,95. Het binnenste ruitje is alleen leverbaar in transparant (20017873), en kost 19,95.

Bestelnummers zijn dus voor de duitse louis, en niet voor motozoom.

Thanks......Was ik al bang voor dat het weer aardig de richting de 50 euro zou gaan :( :( . (heb de helm op de beurs in Utrecht gekocht voor 119 euro *D )
 
Ik betaalde ruim 200 Eurie bij de motorzaak. Vizier kostte inderdaad rond de 45/50 Eurie. Zat ik na een jaartje al rond de 300 Eurie met nog steeds een kapot vizier. Voor dat geld heb je al bijna een Shoei.......

Kortom, ik kwam er weer eens achter dat goedkoop duurkoop kan zijn.....

Op zich jammer want ik was best tevreden over de helm, die kinbandbevestiging vind ik een goeie vondst. Maar de ondersteuning van Uvex.... :r :r
 
Ik snap ik niets van!! :? ik heb met mijn beide UVEXjes geen problemen, alleen 1 nadeel van 't nieuwe model tov. het oude is dat het vizier eerder open waait!! :(
 
Op zich jammer want ik was best tevreden over de helm, die kinbandbevestiging vind ik een goeie vondst. Maar de ondersteuning van Uvex.... :r :r

Dat is idd mijn grootste pré + het dubbel vizier uiteraard ;)
En het is de enige (betaalbare) helm die me een beetje goed zit, ik heb een XS en bij de meeste merken vallen die nog als een S of M heb ik het idee :( helaas zijn de nieuwe UVEX modellen zo veranderd dat het lijkt of er een ring op je koppie gedrukt wordt '( dus ik moet toch nog maar ff snel een 3000 zien te vinden voor ik helemaal geen lekker passende helm meer vinden kan :(
 
Als die Uvex je lekker zit zou je toch eens een Shoei Z-One moeten proberen. Tikkie duurder, maar.....
 
Het scheuren van je vizier heb je aan jezelf te danken .....
Moet je maar niet steeds proberen om de geluidsbariëre te doorbreken. :+

Vindt het toch lullig voor je!
 
Als die Uvex je lekker zit zou je toch eens een Shoei Z-One moeten proberen. Tikkie duurder, maar.....

i know, maar om nu een nieuwe helm tekopen, omdat mijn vizier defect beschadigt is....dat vind ik ook erg zonde :( :(

Als ik het geld had had ik al lang een nieuwe helm met bijpassende motor gekocht *D *D . maar die geldboom wil niet groeien :(
 
Het scheuren van je vizier heb je aan jezelf te danken .....
Moet je maar niet steeds proberen om de geluidsbariëre te doorbreken. :+

Vindt het toch lullig voor je!

L :+ L



misschien hebbie wel gelijk *D *D heb ook regelmatig de toerenteller in het rooie gebied.........................in de 6e versnelling *D *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan