Hoe kan ik controleren of 25 KW begrenzing eraf is

richard

Rookie
20 jun 2001
6
0
Nijmegen
Hoi,

Hoe kan ik optisch bij een Honda VT600c (Shadow) controleren of de 25kw begrenzing verwijderd is.

We hebben er namelijk 1 gekocht waarvan de handelaar beweerd dat de begrenzing eraf, terwijl het kenteken nog wel 25kw aangeeft. Nu is het probleem niet de 25kw (normaal 29kw), maar wel de papieren die niet in orde kunnen zijn. En dan kan de verzekering moeilijk doen ;( .

Vast bedankt.
 
Zoek iemand met dezelfde motor en wissel een paar keer op een mooie zaterdag middag.

Als je al gewend bent aan je motor merk je direct het verschil ook al scheelt het maar een paar kW's. De 25kW loopt waarschijnlijk rustiger en stiller.

Dit is goedkoper als een testbank.

Gr. Jeroen
 
Op maandag 18 maart 2002 22:18 schreef richard het volgende:
Hoi,

Hoe kan ik optisch bij een Honda VT600c (Shadow) controleren of de 25kw begrenzing verwijderd is.
Optisch is het sleutelwoord :9
En ik zou het niet weten , waar zou zo'n motor op beperkt zijn?Sproeiers?uitlaat?kleiner achterwiel? :+
 
Optisch is het sleutelwoord :9
En ik zou het niet weten , waar zou zo'n motor op beperkt zijn?Sproeiers?uitlaat?kleiner achterwiel? :+

Optisch? NEe kan niet, dna moet je de carburateurs eraf halen. Daar issie op begrenst lijkt me. Gewoon kleinere ringen erin, kleinere sproeiers enz. niet te zien.

Maargoed, dit is mijn 3e antwoord wat al zinloos is :)
 
Bedankt voor de reacties. Wanneer ik volgas in de 5 ga rijden is het bij 120 wel zo'n beetje op, dus ik denk dat de 25kw nog van kracht is.

Voor de zekerheid laat ik het wel checken door de dealer bij de eerstkomende onderhoudsbeurt.
Ik zal ook nog even navraag doen bij de Shadow-club. De uitkomst post ik wel hier.

Aanvulling: Op de site van de Shadowclub geven ze aan dat de begrenzing bestaat uit een ring in de inlaat, andere sproeiers en eventueel een ring in de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan