Hoe kan ik het beste een motor vervoeren?

verstandig, als je hem op een vlakke ahw vervoerd om hem op de middenbok te zetten?
Nee, dan schuift ie eerder, en als je hem aan de voorkant naar voren trekt met spanbanden, en aan de achterkant naar achter, vergis je dan niet in de krachten die er op je middenbok komen te staan.
 
Nee, dan schuift ie eerder, en als je hem aan de voorkant naar voren trekt met spanbanden, en aan de achterkant naar achter, vergis je dan niet in de krachten die er op je middenbok komen te staan.
Vergeet ook niet de klappen die een middenbok dan krijgt als je door een kuil rijdt.
Daarom is het volgens mij ook niet goed om hem geheel in de veren te trekken, ik laat in elk geval altijd een klein beetje veerweg over.
 
Als je een motor vanuit Duitsland exporteert, kun je ook een exportkenteken aanvragen, dat is een week of een maand geldig. Centraal Beheer schijnt motoren op framenummer te verzekeren.

Zelf heb ik 2 weken geleden een motor uit Luxemburg gehaald, de aanhanger voor zo'n 20 euro per dag (incl. BTW, bij Boels is het 20 euro ex BTW) gehuurd bij Nooitgedacht in Schiedam. Men was zeer behulpzaam met alles, als je in de buurt woont zou ik de aanhanger daar huren.
 
wat dacht je van spanbanden gebruiken :? Dan trek je hem vanzelf in de vering.


Waarom zou je in hemelsnaam je voorrem vast moeten zeggen :?
Als hij goed vast staat kan hij nieteens voor of achteruit bewegen, dus totaal overbodig.



Zo heb ik die van mij ook opgehaald :Y
 
Als er 12 ton trekkracht opkomt misschien wel ja... _O-
Spanbanden knappen omdat ze soms een paar honderd kilometer al klapperend langs een scherp lasnaadje oid schuren. Er komt een slijtageplek en het is dan zo gebeurd. Regelmatig onder het rijden even stoppen om te checken is niet overdreven.
 
hup in de kofferbak dat ding:

full

piccie net gevonden in een ander topic


_O-
 
Hoi ik heb ook eens mijn motor moeten vervoeren in een aanhanger, indd zo'n aanhanger voor motoren genomen, motor in de rails zetten en stuur aan beide kanten goed vast zetten met spanbanden en natuurlijk de wielen. Kijk wel uit dat de spanbanden nergens gaan schuuren langs evnt. kuipdelen.

Ik snap alleen de reden niet helemaal, je hebt neem ik aan je rijbewijs al wat is er dan erg om door duitsland te rijden?
 
Persoonlijk vindt ik een busje het makkelijkst als dat te regelen is, simpelweg omdat ik dan iets harder mag dan 80 km/h...

Een met een aanhanger, ik heb het voordeel dat we hier op de zaak een fatsoenlijke Westfalia aanhanger hebben, dus ik ga geen Boedelbak oid huren.
Als je toch moet huren, huur dan een motoraanhanger, laadt gewoon iets makkelijker de boel op dan zo'n loeder van een kilo of 200 to 300 in een aanhanger te tillen.

Maar goed staat de motor nu eenmaal in de vlakke aanhanger, dan doe ik zelf het volgende,

Ik begin in te laden aan de linkerzijde van de aanhanger, en rij het voorwiel tegen het kopschot aan in de recher-voorhoek. Jiffy uitklappen, en dan vervolgens het achterwiel zo dicht mogelijk tegen de linkerzijwand tillen/schuiven.

Vervolgens zet ik de motor eerst linksvoor vast (gebruik altijd goede spanbanden met haak en ratel) en trek de motor gedeeltelijk in de veren. Niet te ver, dan kantelt ie over de jiffy naar links. Vervolgens aan de linkerachterzijde hetzelfde, hier bv spanband aan duo steun oid, en trek dat ding in de vering.

Vervolgens RA en RV herhalen, en als laatste even een rondje langs alle spanbanden of ze vastzitten, en klaar om te gaan.

Een beetje afhankelijk van wat je makkelijk vindt heeft iedereen een eigen plezierige methode denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan