Hoe kan ik het beste een motor vervoeren?

Huur een aanhanger. :)

Goed vastzetten, in de vering trekken vóór en achter, spanbandje om je voorrem.
 
In een bestelbussie of een boedelbak ofzo? En hoe zet je zoiets goed vast?
http://home.wanadoo.nl/jaapvanharen/ (Motortrailer) huren b.v..
Zou hem niet in een vlakke bak vervoeren tenzij je er goed voorzorgt dat je wielen niet zijwaarts weg kunnen schuiven.
 
:^
gewoon zelf rijden :P


Haha jah dit antwoord verwachtte ik eigenlijk al, maar goed, ik haal em dus uit Duitsland, en ik heb geen gezin in gezeik met Duitse verzekeringen mocht er iets gebeuren onderweg.


Huur een aanhanger. :)

Goed vastzetten, in de vering trekken vóór en achter, spanbandje om je voorrem.


Ok, een tierip om de voorrem is idd wel een goed id, maar hoe zet je een motor in de vering? En wat kan ik er verder aan doen om schuiven te voorkomen? Ik zat te denken aan een touw, die dan via het balhoofd aan bijde zijkanten van de boedelbak vast te knopen. En de achterkant ook met een touw, dan een rondje om het zadel maken en ook aan de zijkant strak trekken en vast maken.
 
http://home.wanadoo.nl/jaapvanharen/ (Motortrailer) huren b.v..
Zou hem niet in een vlakke bak vervoeren tenzij je er goed voorzorgt dat je wielen niet zijwaarts weg kunnen schuiven.

DANK U! :}

Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond! Probleem opgelost :)
 
Haha jah dit antwoord verwachtte ik eigenlijk al, maar goed, ik haal em dus uit Duitsland, en ik heb geen gezin in gezeik met Duitse verzekeringen mocht er iets gebeuren onderweg.Ok, een tierip om de voorrem is idd wel een goed id, maar hoe zet je een motor in de vering? En wat kan ik er verder aan doen om schuiven te voorkomen? Ik zat te denken aan een touw, die dan via het balhoofd aan bijde zijkanten van de boedelbak vast te knopen. En de achterkant ook met een touw, dan een rondje om het zadel maken en ook aan de zijkant strak trekken en vast maken.
wat dacht je van spanbanden gebruiken :? Dan trek je hem vanzelf in de vering.


Waarom zou je in hemelsnaam je voorrem vast moeten zeggen :?
Als hij goed vast staat kan hij nieteens voor of achteruit bewegen, dus totaal overbodig.
 
ik heb deze week een motor trailer bij boels gehuurd. ging prima..
bij het vastschorren ff erop gaan zitten en zorgen dat bijna geen beweging meer in voorvork en achterschokdemper zit.. ik heb hem met spanbanden vastgezet, veel beter dan met een touw. heb er nu gekocht met een aantrek zwengel (5,- bij de gamma)
 
wat dacht je van spanbanden gebruiken :? Dan trek je hem vanzelf in de vering.


Waarom zou je in hemelsnaam je voorrem vast moeten zeggen :?
Als hij goed vast staat kan hij nieteens voor of achteruit bewegen, dus totaal overbodig.

Haha, je hebt helemaal gelijk, maarja je weet maar nooit he :)
 
ik heb deze week een motor trailer bij boels gehuurd. ging prima..
bij het vastschorren ff erop gaan zitten en zorgen dat bijna geen beweging meer in voorvork en achterschokdemper zit.. ik heb hem met spanbanden vastgezet, veel beter dan met een touw. heb er nu gekocht met een aantrek zwengel (5,- bij de gamma)


Als ik mag vragen, hoeveel heb jij betaald voor die trailer?

Ow, wacht ik zie het al op hun website, 20 euro per dag...
Hmm.. das geeneens zo duur :)
 
Laatst bewerkt:
En de achterkant ook met een touw, dan een rondje om het zadel maken en ook aan de zijkant strak trekken en vast maken.
Kijk uit, je kan een buddyseat mollen (zowel bekleding als onderplaat) door te strak bandje of touw erover. Beste is spanbanden met haken gebruiken, en indien mogelijk aan frame of stuur. Ik weet waar ik over praat, ik heb al tientallen motoren over duizenden km's vervoerd.

Overigend, er zijn gespecialiseerde Duitse bedrijven die hem voor soms 150 euro bij je op de stoep zetten. Daar kan ik niet voor rijden.
 
ik heb deze week een motor trailer bij boels gehuurd. ging prima..
bij het vastschorren ff erop gaan zitten en zorgen dat bijna geen beweging meer in voorvork en achterschokdemper zit.. ik heb hem met spanbanden vastgezet, veel beter dan met een touw. heb er nu gekocht met een aantrek zwengel (5,- bij de gamma)

Op de motor gaan zitten is nergens voor nodig. Goede spanbanden pakken, over de onderste kroonplaat heen spannen, en als je hard genoeg trekt (zeker met een spanbanden met een ratel goed te doen) trek je de motor zo in zijn voorvering. Helemaal doortrekken tot de stop, dan kan hij er ook niet afstuiteren.

Heb mn motor ook wel eens zo vervoerd, wel een enkel spanbandje achter gedaan om stuiteren van het achterwiel te voorkomen, maar die hoef je niet eens helemaal in zn vering te trekken. Voor is het belangrijkste.
 
Heb mn motor ook wel eens zo vervoerd, wel een enkel spanbandje achter gedaan om stuiteren van het achterwiel te voorkomen, maar die hoef je niet eens helemaal in zn vering te trekken. Voor is het belangrijkste.
Bij een flinke noodstop of uitwijkmanoeuvre of slingering van je ahw kom je er wel achter hoe belangrijk die achterste spanband was ...
 
ik heb me eerste motor uit friesland gehaald met een boedelbakkie.
Goed in de vering trekken, en een paar balkjes meenemen (en een rol ducktape) om de wielen in de zijwaartse richting vast te zetten, ging perfect.

DAt van die motortrailers is ook een goeie tip, voor een lange afstand zou ik geen risico nemen, ik zou dat doen :9
 
Bij een flinke noodstop of uitwijkmanoeuvre of slingering van je ahw kom je er wel achter hoe belangrijk die achterste spanband was ...
spanbandje om je velg en plaat waar de motor opstaat (bij een motortrailer) is voldoende om hem op z'n plek te houden. In z'n veren trekken achter is niet nodig dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan