Hoe kan ik mijn windscherm (meer) krasvast maken?

Djurre24

Rookie
19 jul 2004
23
0
Utrecht
Hoe kan ik mijn windscherm (meer) krasvast maken?
Is er een middeltje op de markt zodat het scherm minder snel bekrast
raakt als ik het ga schoonmaken?

Groeten

Djurre
 
Als je schoonmaakt eerst goed spoelen en dan overvloedig veel shampo gebruiken dat het vuil los komt.
Want het vuil krast.
En als je droog poetst , doe dat dan met een goede zeem ipv keukenpapier oid.
 
Niet zo vaak poetsen. Als je toch van poetsen houdt, dan moet je het goed doen. Er zijn geen middeltjes tegen krassen, er zijn wel middelen om krassen te voorkomen.
Vliegen eraf poetsen: plantenspuit, kuipruit zeiknat spuiten, keukenrol-tissue´s erop leggen, dit ook weer nat spuiten en ongeveer 20 minuten laten intrekken. Niet laten opdrogen. Vliegenzooi poets je er zo af, komt geen schuurspons of aggresief poetsmiddel aan te pas. Als er nog dunne laagjes achterblijven (bloedsporen e.d.) dan kan je die eraf poetsen met autowas. Er is ook autoruitpolish in de handel, die doet het ook goed.
Ruitje als ie schoon is gewoon in de autowas zetten.
Hetzelfde kan je toepassen op je vizier.

Als je hier bedreven in bent geworden, breng ik de mijne wel even langs. Ik hou niet van poetsen.

tlh
 
Geen schuurspons gebruiken O-)

Er is van dat polijstspul te koop voor GSM-displays enzo,
werkt dat niet op motorruitjes?

Plakfolie?
 
Het zijn geen diepe krassen maar van die halen weet je wel die je typisch van een doek krijgt, hoe schoon de doek ook is, en polijst liever niet maar zou er wel iets op willen smeren dat het wat krasbestendiger wordt O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan