Hoe kan ik popnagels vervangen?

mace

MF veteraan
21 okt 2003
5.831
0
Amersfoort
Ik heb onder de CBR600 van mn vriendin een uitlaat zitten waarvan in de popnagels wil vervangen, omdat de huidige niet zo mooi meer zijn. Hoe kan ik dat doen en wat voor popnagels heb ik precies nodig???
 
Je kan popnagels uitboren. Nadeel is alleen dat het restant naar binnen valt in de pijp. Kan je de pijp open maken, dan zou je dat er eventueel uit kunnen halen. Daarna zet je er gewoon weer goeie popnagels in. Ik weet niet of er RVS popnagels bestaan ofzo?? :?
 
inderdaad gewoon uitboren,, net het kopje eraf. en dan valt de rest naar binnen. Komen ze in de isolatie, kan niet echt kwaad lijkt mij.. En er zijn wel rvs popnagels,, ff naar de ijzerwaren zaak ofzo...
 
Klopt allemaal wat hier boven staat. Net nog gedaan. Popnagels uitboren, de kop blijft dan aan de buitenkant en de rest valt, als het goed is, in de dempingswol. Voor het mooie zou je dan, als het gaat, de uitlaat even open maken, zodat je de restjes er ook uit kunt halen. Daarna opnieuw poppen met de juiste popnagels.
 
Toevallig zit ik op mijn werk heel veel met popnagels (platformen maken)

Verwijderen, doe je met een 1,5 mm dremel daarmee tik je het binnenste weg, naar binnen dus, dan pluk je met een tank de nagel in zijn geheel zo naar buiten.

RVS nagels krijg je met een gewone tang niet geknepen, wel met een compressortang, uiteraard met compressor dus

Boren, eerst nieuwe nagels kopen, en boortje erbij, maten zijn 5.2/5.8, nooit geen exacte mm dus.
Of oude eruit halen meenemen en exact dezelfde grote los kopen.
 
Toevallig zit ik op mijn werk heel veel met popnagels (platformen maken)

Verwijderen, doe je met een 1,5 mm dremel daarmee tik je het binnenste weg, naar binnen dus, dan pluk je met een tank de nagel in zijn geheel zo naar buiten.

RVS nagels krijg je met een gewone tang niet geknepen, wel met een compressortang, uiteraard met compressor dus

Boren, eerst nieuwe nagels kopen, en boortje erbij, maten zijn 5.2/5.8, nooit geen exacte mm dus.
Of oude eruit halen meenemen en exact dezelfde grote los kopen.

Met een tank? ik probeer het eerst altijd iets subtieler, gaat het dan niet haal ik er alsnog een tank bij :+
 
Op donderdag 09 september 2004 22:02 schreef Hulzie het volgende:
Toevallig zit ik op mijn werk heel veel met popnagels (platformen maken)

Verwijderen, doe je met een 1,5 mm dremel daarmee tik je het binnenste weg, naar binnen dus, dan pluk je met een tank de nagel in zijn geheel zo naar buiten.


zoek het woord
 
Ooh de kolere ja, een tang (een afgeslepen knijptang zodat je een heel dunne platte bek hebt)

Let ook op de lengte van de nagels, bij te lange zul je in de uitlaat een rammel hebben. Er zijn tig soorten n.l.
 
Er uit slaan met een drevel , ha , moet ik nog zien , een 5 mm popnagel met een 1,5 mm drevel ok zal het eens proberen , beste is een 8 mm boor nemen en net de kop er af boren ( voorzichtig anders beschadig je de pijp , en dan ps mat een drevel er uit tiken .Of met een 4,8 mm boor met veel vet de popnagel uitboren , op zo een manier blijft het meer en deel van de krullen op de boor zitten !
 
Er uit slaan met een drevel , ha , moet ik nog zien , een 5 mm popnagel met een 1,5 mm drevel ok zal het eens proberen , beste is een 8 mm boor nemen en net de kop er af boren ( voorzichtig anders beschadig je de pijp , en dan ps mat een drevel er uit tiken .Of met een 4,8 mm boor met veel vet de popnagel uitboren , op zo een manier blijft het meer en deel van de krullen op de boor zitten !
krullen krijg je dan pas als je erg hard drukt,dus dat kan je sheaken. |(
 
Er uit slaan met een drevel , ha , moet ik nog zien , een 5 mm popnagel met een 1,5 mm drevel ok zal het eens proberen , beste is een 8 mm boor nemen en net de kop er af boren ( voorzichtig anders beschadig je de pijp , en dan ps mat een drevel er uit tiken .Of met een 4,8 mm boor met veel vet de popnagel uitboren , op zo een manier blijft het meer en deel van de krullen op de boor zitten !

Nee je ziet het verkeerd, neem aan dat je een popnagel kent.
Je druk dat ding in en gat en knijp um af middels de tang
Dan breekt dat dunne gedeelte op het breekpunt
Een stukkie van dat dunne gedeelte klemt nu de nagel op het bolle einde
En met een drevel, bij vervangen nagel, juist dat restant wat um dus eigenlijk vasthoudt, wegtikken, pas dat trek je de nagel zelf naar buiten
 
blindklink nagel heet zoiets.

ff bij de goede DHZ zaak gamma en die soort adressen niet .

popnageltang voor één keer ff de rommelbak opzoeken bij gamma 5€ zoiets

Prof denk zo'n 80€uri.
 
Terug
Bovenaan Onderaan