Hoe keer je op een rotonde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuffneck

MF veteraan
21 jul 2006
12.497
6
Hillegom
ik heb al een tijdje mn rijbewijs, bijna 5 jaar, best veel kilometers gemaakt en al veel rare dingen gezien..maar vandaag sloeg echt alles.

een auto die op een rotonde keert! dat klinkt natuurlijk niet zo gek, maar ik ga het in een plaatje proberen uit te leggen :+

normaal neem je een rotonde zo:

rotonde0016.jpg

Zo neem je een rotonde normaal, hij was het stippelstreepje rechts onderin

maar zo nam hij de rotonde:
rotonde0016b.jpg

Oftewel richting de afslag, dan ineens stoppen, achteruit, steken, steken, steken, (om te keren..) en tegen het verkeer in weg rijden

wat een gek -O-


maja, weekend *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Lol niet dat ie gewoon een cirkeltje maakt _O- Was het een buitelander (en dan bedoel ik dus niets racistisch mr gewoon iemand die miss geen rotondes heeft in zijn land), of een vrouw (ja dat bedoel ik wel zo :+ )
 
Laatst bewerkt:
TS woont in Zuid Holland, nee dat zal geen carnavalist geweest zijn :+
 
Dat is best wel gevaarlijk eigenlijk.
Waar ik me soms al over verbaas zijn mensen die voor ze een rotonde opgaan, richting aangeven naar rechts. En vervolgens niet rechtsaf gaan. Waarom doen ze dat?
Heb het idee dat dat ook steeds vaker voorkomt.
 
Hij bedacht gewoon dat hij ergens anders naartoe moest dan waar hij heen ging.. Ik snap de ophef niet.
 
Dat is best wel gevaarlijk eigenlijk.
Waar ik me soms al over verbaas zijn mensen die voor ze een rotonde opgaan, richting aangeven naar rechts. En vervolgens niet rechtsaf gaan. Waarom doen ze dat?
Heb het idee dat dat ook steeds vaker voorkomt.


Geen idee, maar in Frankrijk doen ze dat structureel.
Heel verwarrend vind ik.
 
Ik heb wel eens een les(turk)wagen links een rotonde op zien rijden :) zag er wel geinig uit.
De instructeur greeep niet eens in :)
 
Is het alweer vrijdag??

Ben even een paar dagen in Cameroun (Douala en Yaounde, de grote steden) - dan maak je weer een heel ander soort verkeer mee waar rotondes, voorrangsregels, zebras en stoplichten heel losse begrippen zijn. Veel kleine (125 cc) motoren trouwens met zelden een kentekenplaat en nooit een helm op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan