Hoe kettingslot van de grond houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.588
36.101
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Kon zo even geen betere benaming bedenken...

In dit deel van mijn garage komen 3 motoren naast elkaar te staan. Deze wil ik met een kettingslot fixeren aan een verankering en door de voorvork/wiel.
De achterzijde op paddockstands met 4 zwenkwieltjes, voor op een normale paddockstand/de supermoto op een hefbokje.
De muren zijn gewoon gemetseld dua een muur anker vind ik geen goed idee want met een voorhamer ram je dan denk ik zo de stenen uit de muur en dan heb ik voor de middelste nog niets.
Dus ik denk aan 3x iets van een paal waar het kettingslot op een cm of 60-70 doorheen gaat zodat ze dus niet de grond kunnen gebruiken om kracht te zetten.
(Ja ik weet, slijptol enz maar dat geeft een stuk meer kabaal wat dieven meestal liever niet maken.

Suggesties waar zoiets te krijgen is?
Of hoe te maken?

Ik heb dus geen overige tips nodig qua beveiliging of het al dan niet nut ervan (al is het goed bedoeld 🙏🏻). Als je bij de bakker vraagt om een volkoren brood heb je toch ook geen advies over het beleg nodig?

0A755DB6-EC18-4674-936C-6B925F70E120.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nee ze komen met zo’n kabelknipper op batterijen en daar hoor je niets van. Ik ben er zo twee kwijtgeraakt..
Geen antwoord op de vraag, 100% voorkomen kan je toch niet maar toch nieuwsgierig. Net ff gegoogled maar hoe ziet zo’n ding eruit dan?

edit: bedoel je dit soms?
Apparaatje van 2000 euro heeft de gemiddelde dief niet standaard op zak?
 
Is er één deur waardoor de motoren naar binnen of naar buiten kunnen? Kun je daar geen verwijderbaar paaltje of iets neerzetten -verankerd in een met beton volgestort gat in de vloer- waardoor je er wel lopend doorheen kan, maar de toegang te klein wordt om een motor te laten passeren?

Laat maar, zie al dat je ook een garagedeur hebt...
 
Is er één deur waardoor de motoren naar binnen of naar buiten kunnen? Kun je daar geen verwijderbaar paaltje of iets neerzetten -verankerd in een met beton volgestort gat in de vloer- waardoor je er wel lopend doorheen kan, maar de toegang te klein wordt om een motor te laten passeren?

Laat maar, zie al dat je ook een garagedeur hebt...

Ansich was het een goed idee geweest.
 
Wat je zou willen hebben is zo'n parkeerpaal met slotoog.
parkeerpaal-solid-met-oog.jpg

Maar die zijn helaas niet meer te koop bij Trailerplus.
Misschien dat een smederij zoiets zou kunnen fabriceren.
 
Wat je zou willen hebben is zo'n parkeerpaal met slotoog.
parkeerpaal-solid-met-oog.jpg

Maar die zijn helaas niet meer te koop bij Trailerplus.
Misschien dat een smederij zoiets zou kunnen fabriceren.

Wel zoiets idd, alleen dan moet dat ding natuurlijk ook gehard staal zijn anders is dat wel erg zwak tov een dure ketting. En ik denk dat ik liever een gat in mijn betonvloer laat boren, paal erin, beton er weer omheen.
Ik hoopte dat iemand zoiets kant en klaar verkocht/online wist te vinden.
 
Kon zo even geen betere benaming bedenken...

In dit deel van mijn garage komen 3 motoren naast elkaar te staan. Deze wil ik met een kettingslot fixeren aan een verankering en door de voorvork/wiel.
De achterzijde op paddockstands met 4 zwenkwieltjes, voor op een normale paddockstand/de supermoto op een hefbokje.
De muren zijn gewoon gemetseld dua een muur anker vind ik geen goed idee want met een voorhamer ram je dan denk ik zo de stenen uit de muur en dan heb ik voor de middelste nog niets.
Dus ik denk aan 3x iets van een paal waar het kettingslot op een cm of 60-70 doorheen gaat zodat ze dus niet de grond kunnen gebruiken om kracht te zetten.
(Ja ik weet, slijptol enz maar dat geeft een stuk meer kabaal wat dieven meestal liever niet maken.

Suggesties waar zoiets te krijgen is? Of hoe te maken?
Haal jezelf even geen illusies in je hoofd.
Ik heb zelfs een keer in open ruimte mijn eigen fiets bevrijd van een dik motorslot met een accu-slijptol.
1. Niemand die er iets van zei en 2. Tolletje was in 2 tellen door de ketting en maakte nauwelijks herrie.

Dus stel dat ik met dat tolletje bij jou in de garage weet te komen, dan is alles door te slijpen.
And guess what.....................? Niemand die 't gaat horen. Enige is dat je veel bijkomende schade hebt!
Maar oke, als je het toch wil doen voor je eigen gerust-stelling? Dan zeg ik: Doe je best!!
 
alles is open te krijgen hier voorbeeld lekker zittend met een kop koffie
al je niet teveel rammeld met de ketting hoor je niets
 
Heb die hoop van een goede beveiliging allang opgegeven. Goedgekeurd slot en verzekering.........
 
@Roy "R"acing Wat ze gebruikt hebben weet ik niet. Maar in beide gevallen was de ketting niet doorgezaagd, maar geknipt.
Ik ben geen deskundig, maar de man die onderzoek kwam doen van de verzekeringsmaatsch lieten precies zien hoe ze waren binnengekomen en wat ze gedaan hadden. De tweede keer, een jaar later, was het precies hetzelfde. Mijn motor stond met een muuranker vast, dan aan de motor van mijn vrouw met een volgende ketting en ook nog met een ketting aan mijn woon-werk motor. Die stond er voor. Alle drie op stuurslot, alarm aan en naast de sloten met kettingen ook alle drie nog met een schijfremslot van Abus. Toen er een paar maanden later een poging werd ondernomen om de motor van mijn vrouw te stelen, ben ik op zoek gegaan naar een ander huis. Het was gewoon niet leuk meer zo...
 
En dan bestaat er ook nog een “slaghamer” die op .22 losse flodder patronen werkt.
Dit ding wordt in de USA in de bouw gebruikt en breekt met een plofje alle kettingen en sloten open.😡
 
voorbeeld van wat je kunt laten maken: Grondanker, Groot en Zwaar!

beter voorkomen dat er iemand binnen kan komen, rolluik toegangsdeur, tralies voor de ramen, eventuele kanteldeur van extra sloten voorzien.
en verder lampen, veel lampen met bewegingsmelder ophangen
Zoiets idd!

In 76 of 102 mm verzinkt staal en diverse uitvoering (inbetonneerbaar. vaste voet) Anti parkeerpaal halfrond | Afzetpaal halfrond
En hoe leg ik daar een motor aan vast?

@Roy "R"acing Wat ze gebruikt hebben weet ik niet. Maar in beide gevallen was de ketting niet doorgezaagd, maar geknipt.
Ik ben geen deskundig, maar de man die onderzoek kwam doen van de verzekeringsmaatsch lieten precies zien hoe ze waren binnengekomen en wat ze gedaan hadden. De tweede keer, een jaar later, was het precies hetzelfde. Mijn motor stond met een muuranker vast, dan aan de motor van mijn vrouw met een volgende ketting en ook nog met een ketting aan mijn woon-werk motor. Die stond er voor. Alle drie op stuurslot, alarm aan en naast de sloten met kettingen ook alle drie nog met een schijfremslot van Abus. Toen er een paar maanden later een poging werd ondernomen om de motor van mijn vrouw te stelen, ben ik op zoek gegaan naar een ander huis. Het was gewoon niet leuk meer zo...

Ja dat is niet leuk wonen meer.






Maar aan alle anderen: Zoals ik ook al eerder zei 100% diefstal veilig krijg je het niet, maar je kan het ze wel een beetje moeilijker maken dan er een strikje omheen doen.

Gaan we nu weer ontopic verder?
 
Ik zou het concept van @TC800 pakken en daarmee naar de eerste metaalbewerker gaan. Ik ken geen adresjes bij jou in de buurt, maar zoek een klein bedrijf uit en kom daar een keer langs voor een bak koffie. Zal niet eens zo extreem veel kosten verwacht ik zo. Laat het poedercoaten en het is nog netjes ook.

Toch ben ik het met de rest eens: zorgen dat ze niet binnen kunnen komen is beter.
Dingen net als camera's enzo kunnen erg afschrikkend werken. Zorgen dat ze goed zichtbaar zijn vanuit buiten.
En dan nog de goedkoopste manier om een extra slot op je garagedeur te zetten: zet een lijmklem op de geleiderail van de deur. Krijg je hem ook niet meer open.
 
Even alternatief denken... wat kun je met je garage doen om de boel veiliger te maken? Wat voor deur zit daarin? Moet die deur gedurende de winterperiode open kunnen?

In het verlengde van "een paaltje voor de toegangsdeur" kun je natuurlijk ook een volwaardige barrière voor de garagedeur spannen (zeg maar een flink dubbel I profiel over de breedte van de garage). Afhankelijk van hoe serieus je dat opzet maakt dat het verhaal flink wat lastiger voor dieven. Alarm op de garagedeuren met de bel in je huis?
 
Laatst bewerkt:
Als een object er goed beveiligd uitziet, wekt dat juist interesse van de verkeerde mensen in de hand.
 
Gaat lekker hier Roy !

Misschien weet ik nog wel een plekje voor je waar je ze beter neer kan zetten.. Hahha nee grapje hoor :P

Het enige waar ik aan moet denken is zo'n beton blok met zo'n fietsen rek ( voor 1 fiets ) en dat bijvoorbeeld zelf laten maken ? heb je de grond verankering en je hebt mooi wat materiaal om het aan vast te zetten ( wel ff 1 laten maken van gehard staal idd )

Of lees/begrijp ik het ook niet goed ?!
 
Gaat lekker hier Roy !

Misschien weet ik nog wel een plekje voor je waar je ze beter neer kan zetten.. Hahha nee grapje hoor :P

Het enige waar ik aan moet denken is zo'n beton blok met zo'n fietsen rek ( voor 1 fiets ) en dat bijvoorbeeld zelf laten maken ? heb je de grond verankering en je hebt mooi wat materiaal om het aan vast te zetten ( wel ff 1 laten maken van gehard staal idd )

Of lees/begrijp ik het ook niet goed ?!

Elk topic weer. Je vraagt A en krijgt antwoord op Z 😂

Ja je bedoelt zo’n inrij steun voor fietsen met zo’n lus voor een ketting er bovenop?
Zoiets idd, echter omdat ik niet zo’n groot gat wil maken zal ik eerder iets als uit de link van TC800 maken. Denk dat dat de beste optie is.

Zit alleen te denken of en hoe ik er een soort weerhaak aan kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan